Bang worden van je eigen dromen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Bang worden van je eigen dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 19:08

Hoi,

Ik heb de laatste maanden hele vreemde dromen, het rare is dat ik in mijn droom vaak al zie wat er nog gaat gebeuren in het echt. Het lijkt of ik in mijn dromen de 'toekomst' zie, en begin dit toch wel eng te vinden. Ook beleef ik mijn dromen heel intens, en ben ik in het dagelijks leven ieder moment van de dag moe. Ik denk dat dit vooral door het slechte slapen komt. Ik ga een schrift bij houden waarin ik iedere ochtend mijn dromen opschrijf.

Ik ben altijd blij dat ik mijn droom aan iemand (meestal mijn moeder) vertel, want als het die dag gebeurt en ik kom er dan mee aan geloofd niemand me.

Een voorbeeld:
Aantal nachten geleden heb ik gedroomd dat ik bij mijn schoonouders was. (Reallife: deze wonen in het oosten van Turkije, hebben 8 geiten/kippen etc. en ben in juni bij hun geweest voor het eerst, mijn vriend woont op dit moment in Bodrum). Ik was in mijn droom dus bij mijn schoonouders, en ik stond met een groot geweer buiten. Ik moest een geit doodschieten in zijn hoofd, want die gingen wij 's avonds eten. Ik schoot de geit recht in het midden van zijn hoofd en hij was meteen dood. Ik moest heel erg hard huilen, dat ik spijt had dat ik het had gedaan en zo erg vond. Mijn schoonvader zei kom kijken, ik riep nee! En rende hard weg..

De volgende ochtend vertelde ik deze droom aan mijn vriend, en die reageerde jij bent echt raar met je gekke dromen hoe kom je hier nu weer bij. Een aantal uur later had zijn vader hem gebeld, gewoon het dagelijks belletje, en toen vertelde hij dat ze een geit kwijt zijn 8)7 . Ze hebben geen idee of hij is weggelopen, of gestolen of iets dergelijks.

Nu heb ik dit al zooo vaak mee gemaakt, vroeg me af of er meer bokkers zijn die dit hebben? En wat kun je er tegen doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:23

Je heb mensen nodig in je droom om te kunnen dromen, jij kiest zelf die mensen uit. Kijk wat er gebeurt in je droom, en de mensen die in je droom voor komen kunnen jou helpen met je probleem. Kijk wat hun zouden doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:26

Dood schieten door het hoofd, is wanneer je bv veel aan je hoofd heb waar je vanaf wil. Je koos je schoonvader uit om mee te dromen, wanneer je veel mee maakt in je hoofd, kijk dan hoe je schoonvader dat zou aanpakken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:46

Als je er veel last van hebt zou je kunnen overwegen om jezelf lucide dromen aan te leren.
Zo kun je jezelf uit een droom halen of er bewust van worden dat het maar een droom is.
Even googelen op lucide dromen,en er gaat een wereld voor je open! :)
Mij heeft het erg geholpen, ik heb nog steeds wel heftige dromen,maar vind ze nu niet meer eng of kan ze stoppen als ik me bewust word dat ik droom.

Booooo

Re: Bang worden van je eigen dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 20:52

marleen_usar: Ik zie ook vaak vreemde mensen in mijn droom. Zo had ik deze week nog deze droom: Ik liep in een donker bos met een voor mij vreemde man, een oud bijrijdpaard van mij te zoeken. Er kwamen wolven op ons af, en ik was super bang want ze waren echt vals en wouden aanvallen. Die man zij zolang je doorloopt en ze niet aankijkt vallen ze je niet aan.

Hoe kan je mensen kiezen dan in je dromen? Ik heb mijn schoonvader in juni voor het eerst ontmoet, en daarna niet meer gezien. Wij hebben amper gepraat omdat we elkaars taal niet spreken (in mijn droom dan weer wel). Waarom zou ik hem kiezen?

Tivoli: Dank je wel zal eens zoeken!

En hoe verklaren jullie dan dat de volgende dag er ook echt een geit weg is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:53

Ik volg even, heb hier ook echt enorm last van.

Dat lucide dromen aanleren zou ik heel graag willen. Maar schijnt nogal moeilijk te zijn..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:55

Dat valt wel mee Do! Ik heb de 'klok' gebruikt. Dat is heel simpel en effectief.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:58

Wat naar TS! Ik heb periodes dat ik hetzelfde heb. Ook 'voorspellende' dromen, maar dan niet over mezelf maar over een busongeluk, treinongeluk, vliegramp.

Maar ik ben ook een lucide dromer, als ik het zo kan zeggen. Meestal dan. Maar ik moet zeggen dat ik het niet altijd fijn vind. Soms wel en dan kan ik mezelf zo uit de droom halen ook (zeg ik tegen mezelf joh wordt eens wakker en tadaa), maar soms vind ik de droom des te erger als ik wel door heb dat ik droom maar ik niet wakker kan worden.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:05

Ik heb ook een periode voorspellende dromen gehad! Heel apart... En soms best eng maar is bij mij weer verdwenen.
Wel herken ik het rare dromen en daar dan ook écht moe van zijn..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:12

Ik volg even, heb dit ook altijd, inmiddels weet ik het dus kan ik al voorspellen wat er gaat gebeuren en kan ik in de droom dingen aanpassen, maar als ik wakker word voel ik me wel vaak naar, een soort raar vermoeid gevoel. Kan me ook niet altijd herinneren wat er gebeurd is als ik wakker word, maar hou wel het gevoel van de situatie over.
Soms lijkt het bijna wel of ik een 2e leven lijd in de nacht, maar als ik weer wakker ben zit ik weer in het andere leven en weet dan ook niet zo goed hoe dat 2e leven er uit ziet, tot ik dus weer slaap

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:51

Ik heb heel vaal voorspellende dromen. Bijvoorbeeld dat ik een glas kapot gooi ofzo en een paar maanden later komt dat gewoon uit. Dan besef ik dat ik dat gedroomt heb maar het wel uitkomt. Heel raar

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:02

Ik heb vaak en vaag gedroomd, zoals dat mijn vriend mij had bedrogen met een ander (in m'n droom). Dag erna werd ik zó naar wakker, dat ik echt dacht dat het gebeurd was.

Maar wat ik laatst had gedroomd, sloeg echt alles..

Droomde dat ik in een bus zat. Hoorde heel hard geschreeuw en toen ik opzij keek uit het raam, zag ik een hoogzwangere vrouw met de fiets onder de bus komen.

3 dagen later in real life is een oude klasgenoot/vriendin overleden (ook zwanger).

Werd echt even niet goed toen ik dat hoorde en moest later denken aan wat ik gedroomd had.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:11

Eng is dat, voorspellend dromen. Ik heb dat voor zover ik weet één keer gehad :o
Toen droomde ik dat ik op het dak van de Ajax arena was, en Nick en Simon achter mij aan (vluchtte ik voor) 8)7. En daarna was er brand in het stadion. (Ik ben nog nooit in Amsterdan uberhoupt geweest...)
'S Morgens zet ik de radio aan, was er brand in het Ajax Arena... (was het een bus? Ik weet het al niet meer.) Zo vreemd.

Ik kan je helaas niet helpen, maar hoop voor je dat het gauw afneemt.