Wat zie jij graag in een goody-bag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Wat zie jij graag in een goody-bag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 08:48

Even getwijfeld of ik het hier moest zetten of bij STW... Ik heb op m'n werk namelijk een erg leuk project toebedeeld gekregen. In grote lijnen komt het er op neer dat ik een dag ga organiseren voor de jonge mantelzorgers in de gemeente waar ik werkzaam ben. De definitie van jonge mantelzorger houden we heel breed, je kunt het dus ook zien als een soort 'brusjesdag' voor kinderen die broer of zus zijn van iemand met een beperking. Tevens dan natuurlijk ook voor zoons/dochters van ouders met een beperking of wanneer iemand mantelzorg biedt aan bijvoorbeeld een opa of oma.

De grote lijnen van de dag liggen al vast, er zal een activiteit plaatsvinden, vervoer wordt geregeld en we gaan gezamenlijk lunchen bij de activiteit. Waarschijnlijk wordt het een uitje dierentuin, maar hier moet ik nog even alle mogelijkheden voor doorspitten. Ik heb het gisteren pas toebedeeld gekregen, dus mag nu lekker aan de gang met offertes aanvragen en mogelijkheden bekijken. Super leuk!

Nu ben ik zo enthousiast dat ik eigenlijk wil proberen om zoveel mogelijk via sponsoring gedaan te krijgen. Dan het liefst met lokale ondernemers, omdat het natuurlijk een heel lokaal project betreft. En had ik bedacht om de deelnemers aan het eind van de dag naar huis te sturen met een leuke gevulde goody-bag, met liefst natuurlijk allemaal gesponsorde producten! :D Alleen, wat is nou leuk om daar in te doen? Daarvoor kan ik jullie input goed gebruiken! *\o/*

Dus de vraag: wat zie je graag in een goody-bag? De doelgroep betreft dus kinderen/jongeren in de leeftijd van 6-24 jaar (hoewel de ervaring leert dat de meeste aanmeldingen zitten in de groep van 8-16 jaar). Alle input is welkom!

Iris82

Re: Wat zie jij graag in een goody-bag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:04

Dingen waar je meteen wat aan hebt. Dus geen kortingsbonnen oid.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:12

ik vind kleine cadeautjes en samples het leukst. Kortingsbonnen alleen bij een zeer goede actie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:13

Kortings- en cadeaubonnen zijn wel leuk, maar wel als ze nog enige tijd geldig zijn, niet dat je ze binnen één maand allemaal moet besteden. Samples zijn idd wel leuk, misschien een klein cosmeticaproduct of iets dergelijks?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:16

ik vind het altijd wel leuk om iets te krijgen wat je ergens leuk neer kunt zetten, iets dat herinnerd aan de dag zelf.

Minder leuk vind ik de reclamefoldertjes, pennen, sleutelhangers voor om je nek, notitieboekjes... ik pleur die dingen meestal in een donker hoekje en doe er niks mee.

ook leuk zijn inderdaad een paar proef dingetjes.
kortingsbonnen kunnen ook leuk zijn, maar vaak moet je dan voor een x bedrag bestellen dat is minder.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:35

Sowieso iets lekkers te eten en drinken, misschien iets om mee te ontspannen: een spelletje, lekker bad/douchespul of leuk tijdschrift. Denk ook eens aan een cadeaubon voor een lokaal lunchcafé ofzo: een kopje koffie met een gebakje of een hamburger bij de lokale friettent. Dat ontlast mantelzorgers zonder dat het geld kost. Ik zou dus op zoek gaan naar ontspannende en ontlastende items...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:42

Ik zou kiezen voor een snack bag, uitdelen in de bus. Met wat drinken, lekkers, fruit. Dat het een geheel verzorgde reis is. Vast wel een ondernemer die een gymtasje wil laten bedrukken met zijn logo waar het in kan.

Doe je voor de kinderen een klein speelgoedje (speelgoedwinkel heeft vaak wel ideeën voor diverse leeftijden) en voor de ouderen wat samples van geurtjes oid of de dames een klein nagellakje. Tijdschrift is vaak ook wel goed :)

Of....
Laat een bedrijf een Dopper sponsoren, mooi logo erop. Is iets waar iedereen wat aan heeft.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:47

Tink89 schreef:
Sowieso iets lekkers te eten en drinken, misschien iets om mee te ontspannen: een spelletje, lekker bad/douchespul of leuk tijdschrift. Denk ook eens aan een cadeaubon voor een lokaal lunchcafé ofzo: een kopje koffie met een gebakje of een hamburger bij de lokale friettent. Dat ontlast mantelzorgers zonder dat het geld kost. Ik zou dus op zoek gaan naar ontspannende en ontlastende items...

Ik sluit me hierbij aan. (Viel tot een paar weken terug in je doelgroep). Douchespul, iets van de bodyshop of rituals ofzo? Is echt even een momentje ontspannen.

Een taartje, of even iets anders lekkers halen is leuk. Misschien extra leuk door het een bon voor 2 personen te maken, zodat ze een vriend/vriendin mee kunnen nemen.

Ik vind zelf een kortingsbon voor een massage ofzo ook leuk, maar misschien is je doelgroep daar net te jong voor. Zoiets maakt voor mij de stap om even iets voor mijzelf te gaan doen wel kleiner.

Een tijdschrift lezen is voor mij ook altijd een echt momentje voor mijzelf.

Veel plezier met organiseren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:54

Biteswelove heeft leuke zakjes nootjes. Wellicht kunnen zei wat sponseren! Verder wat leuke proefdingen idd en cosmetica/ een spelletje ed. Of een leuk tshirt of iets van de dag. Een fotolijstje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:55

Ik denk eerlijk gezegd dat kinderen van 6-10 niet zoveel hebben met een bon voor een etentje, tijdschrift voor volwassenen, kortingsbonnen, douchespul etc :n Als je een soort tasje wil maken geschikt voor leeftijd 6 t/m 24 zou ik eerder denken aan een tasje met lekkers/fruit/broodjes voor onderweg, en het idee van de dopper (of ander herbruikbaar drinkflesje) vind ik ook leuk! Prima voor mee naar het werk bij de wat oudere groep, en voor naar school voor de kinderen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-16 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:56

Een powerbank! (Dus die je op kunt laden via het oplaadsnoertje van je telefoon, en die je als je het snoertje omkeert weer kunt gebruiken om je telefoon op te laden als je onderweg bent.)
Misschien nog niet interessant voor < 10 maar bij de tieners heb je dan echt iets wat ze waarschijnlijk zullen gebruiken.

Verder misschien een drinkflesje (altijd welkom zou ik zeggen), een setje stiften, markeerstiften of kleurpotloden, een schrijfblok (of misschien voor de jongere kinderen een kleurblok), leuke postitjes in kleurtjes of aparte vorm, en ach, doe er dan ook maar een paar gewone pennen bij :) Leuke stickers kunnen ook. (Stickers die alleen maar een bedrijfslogo zijn, zijn meestal niet zo interessant)

Voor de feelgood en emotionele steun: stressbal, knuffel, heatpad.

En wat ook leuk kan zijn is een fotolijstje, zeker als je die kunt vullen met een foto van de dag en dan aan het eind kunt meegeven. (Fotoprinter regelen dus.)

Overigens: sommige sponsoring is wel prima: als het niet in de weg staat kan het best. Maar het zou zonde zijn als het op de leuke dingen zo centraal staat dat het storend is: een fotolijstje met een heel groot merk erop zou ik niet op mijn kamer zetten bv. Het logo achterop, zeker met een leuke boodschap erbij (je kunt immers laten drukken wat je wilt) kan wel heel leuk zijn.

En verder is het leuk als je dingen aan kunt laten sluiten bij het thema van de dag.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 10:01

Etenswaar is inderdaad voor elke leeftijd goed! De dopper vind ik ook een leuk idee.
Heb trouwens zojuist gehoord dat we een aardig budget hebben, dus wie weet hoef ik het niet eens via sponsoring te regelen. Dat biedt ook wel weer meer kansen O:)
Bedankt voor alle goede tips, neem zeker alles mee!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:10

Ah, budget! *\o/*
Des te leuker om dan iets speciaals samen te stellen. Dan kun je ook zoeken naar iets meer samenhang. Wat wil je ze meegeven, niet qua producten maar qua boodschap? En dat dan uitwerken. (Oh ja, misschien een idee om je vraag ook neer te leggen bij organisaties die nu al met jonge mantelzorgers en brusjes te maken hebben, om te vragen of er dingen zijn die goed aansluiten of misschien juist helemaal niet.)

Oh ja, ook leuk zijn spelletjes (al dan niet in reisvariant :) )

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:38

Blijheid schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat kinderen van 6-10 niet zoveel hebben met een bon voor een etentje, tijdschrift voor volwassenen, kortingsbonnen, douchespul etc :n Als je een soort tasje wil maken geschikt voor leeftijd 6 t/m 24 zou ik eerder denken aan een tasje met lekkers/fruit/broodjes voor onderweg, en het idee van de dopper (of ander herbruikbaar drinkflesje) vind ik ook leuk! Prima voor mee naar het werk bij de wat oudere groep, en voor naar school voor de kinderen :)

Maar een bon voor een ijsje, een kindertijdschrift en een 'coole' douchegel kan wel prima. Alles hoeft toch niet voor volwassenen te zijn? En broodjes voor onderweg gingen hier standaard de prullenbak in. Veel kinderen lusten/mogen lang niet alles en krijgen va thuis mee.

De dopper vind ik wel tof!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:41

Misschien kun je met een (pret)park of de plaatselijke bioscoop afspreken dat de mantelzorgers een gratis dagje uit of filmbezoek krijgen. Dus geen kortingsbon, maar echt een geheel gratis uitje. Misschien is er dan een ander bedrijf dat de versnaperingen wil sponsoren.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:42

Leuke ideeën komen al voorbij! Overigens vind ik de simpele, standaard pen van een sponsor altijd erg welkom :')

Aanhakend op de dopper: je zou ook eens naar bobble kunnen kijken. Zelfde principe, ander uiterlijk en iets goedkoper. Misschien ook een optie.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:53

Ik denk gezien het thema eerder aan bijvoorbeeld moestuintjes, stressbal, leuk knuffeltje ect.

Van die poeder voor bijvoorbeeld een kop warme chocomelk kan ook heel leuk zijn.

Of misschien een simpel gezelschapsspel?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:55

als de doelgroep kinderen of jonge pubers zijn,zou ik dingen als bv een mega potlood,gekke teenkousen(je hebt er in one-size,de hype van die dingen is wat over,dus je moet ze wel ergens voor een prikje kunnen vinden,gekke snoepen(bv die heel je mond blauw of groen kleuren),.... leuke dingen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:13

Idd dingen die bruikbaar zijn, geen kortings bonnen.
Een tijdschrift, een spelletje.
Een dagboek mbt relaties en emoties rond de zieke hier had mijn vriendinnetje vroeger veel aan mbt haar autistische broer op zijn kwade dagen en haar moeder ze schreven er samen in wat er gebeurde en hoe zij zich voelde en of ze zich ook begrepen voelde.of bedachten samen een oplossing.
Dat was een notitie boekje van zeeman/action gewoon blanko.

Een kaars voor hoop die je kan branden op moeilijke momenten: bij operaties, bij lastige momenten etc

een wedstrijd die ze met de zieke hun leukste moment samen beschrijven, foto's en dat ze een foto shoot, vip rondleiding samen kunnen winnen of iets anders

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:25

Ik wil me nergens mee bemoeien, vind dat er al waanzinnig goede ideeën zijn geopperd..

Maar ondanks dat je een leuk budget hebt, probeer t alsnog zoveel mogelijk via sponsoring te doen..

Dan krijg je op je werk miss wat meer credits en blijft er wat budget bespaard voor activiteiten in de toekomst.. Want zo breed hebben de zorg/gemeentes het over het algemeen niet..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 11:39

@ nine1987: Zeker geen gekke gedachte, maar het stomme is, het budget voor mantelzorgwaardering is best fors en we worden ook op ons vinger getikt als we geld overhouden. Dat klinkt echt stom, maar dan vraagt men zich weer af waarom dat geld niet gespendeerd is. Naast geld moeten we natuurlijk ook tijd en mogelijkheden hebben om van alles te organiseren. Aan alle mantelzorgers en vrijwilligers wordt nu gedacht, maar veel mensen melden zich niet aan, waardoor er geld overblijft. Niet iedereen weet dat hij/zij een mantelzorger is en niet iedereen wil hiervoor een waardering ontvangen. Zodoende blijft budget vaak over. Helaas kun je dit geld niet direct weer voor andere zaken inzetten, bijv. voor zorg.

Bedankt weer voor alle ideeën! Ik ga alles even googlen, volgens mij heeft HEMA bijv. ook leuke reisspelletjes. Ben druk bezig met de begroting. Voor nu ben ik van plan om te kijken of ik bijv. het vervoer gesponsord kan krijgen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:42

nine1987 schreef:
Ik wil me nergens mee bemoeien, vind dat er al waanzinnig goede ideeën zijn geopperd..

Maar ondanks dat je een leuk budget hebt, probeer t alsnog zoveel mogelijk via sponsoring te doen..

Dan krijg je op je werk miss wat meer credits en blijft er wat budget bespaard voor activiteiten in de toekomst.. Want zo breed hebben de zorg/gemeentes het over het algemeen niet..

En als je budget over houdt wordt dat volgende keer van het budget afgetrokken omdat het "de vorige keer"teveel was. Zou niet de eerste keer zijn dat het op die manier gebeurt.
Vaak kan budget ook niet voor iets anders gebruikt worden.

Dus lekker opmaken aan dit project!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:52

Als je toch budget "over" hebt, zou je dit dan niet deels aan kunnen wenden voor promotie? Dus bijv. oproep in plaatselijke (huis-aan-huis)krant om je aan te (laten) melden voor deze dag? Met uitleg over wie allemaal als doelgroep gezien wordt? Dan bereik je misschien meer mensen. Omdat je nu ook zegt dat niet iedereen weet dat hij/zij als mantelzorger gezien wordt :)

Verder heb je nu een hele brede doelgroep qua leeftijd. Misschien dat je twee soorten goodybags zou kunnen samenstellen. Dus bijvoorbeeld voor de kinderen t/m 12 (zeg basisschool) en voor alles daarboven. Dan kun je bij de jongsten ook iets met speelgoed o.i.d. doen, terwijl je voor de ouderen ook wat meer "op maat" iets leuks kunt doen. Is voor eventuele sponsors wellicht ook interessanter, omdat ze dan gerichter op doelgroep kunnen sponsoren.

Qua vulling kun je ook nog iets doen wat bij het dagje uit past. Dus bij een dierentuin dierensnoepjes, een dierenknuffeltje, sleutelhangertjes (leuk voor jong en oud trouwens), dat soort dingen.

Qua kortingsbonnen kan ik me voorstellen dat een kortingsbon voor een fotoshoot (juist omdat je met kwetsbare gezondheidssituaties te maken hebt) erg leuk kan zijn. Herinneringen zijn goud waard! Misschien kun je samen met een geschikte fotostudio (toegankelijk voor rolstoelen, ruim, flexibel, geduldig; allemaal erg belangrijk!) een zeer aantrekkelijk aanbod maken, waarbij een deel van de korting gesponsord wordt door de fotostudio en een deel door de gemeente? Fotoshoots zijn vaak best prijzig, dus zo'n standaard 10% kortingsbon maakt dan niet het verschil...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:00

En zo zie je maar de idiotie die bureaucratie heet.. :p

Maar ik snap je wel ts.. Als t dan toch op moet, go for it!! :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:25

Overigens nog een punt: veel van dit soort initiatieven zijn een leuke onderbreking en incidenteel. Wat zeker kan helpen.

Maar daarnaast hebben veel mensen ook een basis nodig aan veilige steun die er op de achtergrond is. Niet incidenteel maar juist structureel. Als er manieren zijn om ook dat aan te moedigen op een of andere manier, dan zou ik dat zeker doen. Vandaar ook het idee om het eens bij mantelzorgorganisaties te vragen - misschien hebben zij ook ideeen om de structurele ondersteuning te versterken.

Een leuke dag en een goodie-pakket zijn bv niet voldoende tegenwicht als je schoolresultaten lijden onder de spanningen van thuis. Als dit een onderdeel is van een breder pakket dat ook dat meeneemt: go for it. Anders hoop ik dat je ook de structurele kant eens wilt bekijken en misschien invulling kunt geven.