Iemand ervaring met het uitzoeken van een nieuwe lease-auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe_x

Iemand ervaring met het uitzoeken van een nieuwe lease-auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 17:04

Hallo Bokkers!

Ik heb even een vraagje :) Als het hier niet goed staat, dan graag even verplaatsen. Alvast bedankt!

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met het uitzoeken van een lease-auto? Ik mag er namelijk één gaan uitkiezen van mijn werkgever *\o/*

Ik heb twee overzichten ontvangen:

Waarvan 1 de normleaseprijs bedraagt: € 7389 en daarnaast nog 1 met daarop het normjaarbudget: € 8201.

Op het eerste overzicht staat als prijsklasse indicatief: 23000-24000
En op het tweede overzicht: 16000.

Iemand enig idee hoe ik hier wijzer uit kan worden? Had begin juli al mijn vragen al een keer gemaild naar de leasemaatschappij, maar nog steeds geen antwoord :(

Alvast bedankt! <3

Myrthe_x

Re: Iemand ervaring met het uitzoeken van een nieuwe lease-auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:18

niemand? :(

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:51

wie is er binnen je bedrijf verantwoordelijk voor het lease gebeuren? Ik zou eerst hier informeren. Je kunt op de meeste sites van lease maatschappijen ook zelf een auto uitzoeken en dan krijg je een indicatieve leaseprijs te zien. Dan heb je een idee wat ongeveer de mogelijkheden zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:56

Niet ieder bedrijf heeft een dergelijk persoon martichr. :)

Voor jou is het het belangrijkst dat je bijtelling zo laag mogelijk is binnen de auto die je nodig hebt. Ga gewoon naar een collega leaserijder en vraag daar gewoon het .e.e.a.

Het komt op mij over dat je keuzehebt uit 2 auto's

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:09

Ieder bedrijf dat lease auto's verstrekt aan het personeel heeft iemand die de rekeningen betaald.. en dus weet in wat voor categorie je kan gaan zoeken. Tenzij je de eerste bent die een lease auto mag uitzoeken. Als je hem alleen zakelijk rijdt dan maakt de bijtelling verder niet zoveel uit, indien je hem ook prive rijdt dan zou ik idd gewoon naar de goedkoopste binnen je budget zoeken qua bijtelling. Die regeling is nogal gewijzigd sinds ik mijn laatste auto heb uitgezocht, dus daar kan ik je verder weinig over vertellen. De meeste lease budgetten zijn gebaseerd op de goedkoopste diesel versie binnen een bepaalde klasse, benzine kan soms voordeliger zijn en met de huidige bijtellingsregeling waarschijnlijk een betere keuze in veel gevallen. Het aantal kilometers per jaar bepaald mede de lease prijs, dus daar moet je wel een beetje reëel getal invullen.. https://www.leaseplandirect.nl/lease-auto/keepSettings/ , gewoon een beetje spelen met de knopjes..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:15

Nee dat is ook niet de perse of altijd de persoon die de rekeningen betaald en dus automatisch weet wat je kan zoeken :+ Helaas of in mijn geval gelukkig :')