Op zoek naar een leuke bedbank, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike162

Op zoek naar een leuke bedbank, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 12:30

Hoi!

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw bed. Ik ben op zoek naar een leuke bedbank, zit vaak met vriendinnen op m'n kamer en wil daar dus lekker kunnen zitten :)

Heb al een beetje rondgekeken:
- Kwam dit bekende Hemnes-bed van de Ikea tegen. Ik ben alleen bang dat het nogal vol gaat staan, omdat het zo'n groot vierkant blok is. Ervaringen daarmee? http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 649_S3.JPG

-Kwam ook dit soort bedden tegen. Vond ze stiekem best leuk, maar las in veel reacties dat het echt een kinderbed is. Misschien niet helemaal passend met 18 jaar? Of meer mensen van mijn leeftijd die zo'n bed hebben? https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 98&cad=rjt

-En iets totaal anders. Vind zo'n bed van stijgerhout ook best gaaf! Alleen weer hetzelfde punt als de eerste. Het is zo'n groot vierkant 'blok', wordt dat niet snel vol?
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 48&cad=rjt

Kortom, ik ben er nog lang niet uit... Weten jullie nog leuke bedbanken? Alvast bedankt!

Faelynn

Re: Op zoek naar een leuke bedbank, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:39

Heb zelf deze https://www.google.nl/search?q=ikea+bed ... b5AAJoM%3A lijkt op de foto groot maar valt heel erg mee, als je hem uit trekt heb je dus een 2 persoon bed, dan word die lege hoek gevuld. Ook is onder die korte hoek een gigantische opbergruimte, je kan dat hele stuk optillen.
Maar weet niet wat jou max afmetingen zijn en of je een 1 of 2 persoons bed wil

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:39

Ik heb jarenlang zo'n stalen bedbank gehad (van de Ikea).Prima bed hoor! Gewoon 1 persoons :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:43

Als je er ruimte voor hebt zou je ook voor een (tweepersoons) hoogslaper kunnen kiezen. Dan heb je daaronder ruimte voor een echt bankje/ zitplek en ook gewoon een comfortabel bed dat geschikt is om dagelijks op te slapen. De meeste bed-banken zijn dat laatste al niet namelijk, of je komt inderdaad op een bed vol met kussens terecht.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:42

Volgens mij halen sommigen hier bedbanken en slaapbanken door elkaar. TS zoekt een bedbank, dat is gewoon een bed met een matras en dus prima om dagelijks op te slapen. Een slaapbank is in eerste instantie een bank die je om kunt bouwen tot bed, maar dat is dus niet wat TS zoekt.

Ik heb al jaren zo'n metalen bedbank op mijn studentenkamer. Overdag ligt er een sprei overheen en liggen er een aantal grote kussens op. Dat ziet er ongeveer zo uit (wel een oude foto, tegenwoordig liggen er nog meer kussens op):
Afbeelding

Ik gebruik hem tegenwoordig niet vaak meer als bank omdat ik nu een echte bank heb, maar hiervoor zat ik op een kleinere kamer waar geen ruimte was voor beide. Ik vond het een prima oplossing. :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 17:06

Dank jullie wel voor alle tips!

MonaLieske schreef:
Volgens mij halen sommigen hier bedbanken en slaapbanken door elkaar. TS zoekt een bedbank, dat is gewoon een bed met een matras en dus prima om dagelijks op te slapen. Een slaapbank is in eerste instantie een bank die je om kunt bouwen tot bed, maar dat is dus niet wat TS zoekt.

Dankjewel, duidelijke omschrijving. Dat is precies wat ik bedoel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil zelf ook niet helemaal duidelijk had. Maar ben dus echt op zoek naar in eerste instantie een bed.
En thanks voor de foto, zoiets is idd een goede optie :)

Shanna, een hoogslaper is ook een goed idee! eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht, maar dat ga ik ook overwegen. Dankjewel!

XmissdaphX, dankjewel voor je reactie! Zo'n 1persoons stalen bedbank van de Ikea is ook erg leuk :)

Dani199764, Dankjewel voor je reactie. Ik vind 'm superleuk, maar het is helaas niet helemaal wat ik zoek. Ik ben echt op zoek naar in eerste instantie een bed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:13

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:23

Ooh wat gaaf Danique, mooie kamer! Thanks voor je reactie, geeft een goed beeld van dat onderste bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:45

Dankjewel, ben er erg trots op, de kast, nachtkastje en bureau zijn ook van steigerhout dus het is een bij elkaar passend geheel. :j

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:03

Ik heb het tweede bed uit jouw rijtje, in het zwart. Ik vind hem helemaal niet kinderlijk. Ligt er denk ik ook aan wat voor overtrek en kussens je hebt en hoe de rest van je kamer eruit ziet. Nadeel van dit bed is wel dat als je er lekker op wil zitten, dus als een soort bank, je veel kussens nodig hebt. Zo'n staal frame in je rug is niet prettig :') Ook een puntje is de stevigheid. Als je tegen de lange zijde aanleunt, buigt hij wat mee. Ik weet niet hoe stevig hij is als je met meerdere personen er tegen aan leunt. De korte zijdes zijn wel stevig en kan je makkelijk tegen aan leunen :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 15:59

Dat kan je idd zien Danique, sluit mooi bij elkaar aan. Echt supermooi!

Xnaomivdh, thanks! Dat is handig om te weten, ga ik daar rekening meehouden. Ik zit echt best veel op m'n kamer met vriendinnen. Soms wel eens met z'n 3/4/5/6en, dus dat 'ie dan misschien niet zo handig is omdat een stevig bed dan wel slim is :) Had ik helemaal nog niet overnagedacht, dus dat is een supernuttig advies! Dankjewel!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:02

ah ja, ik heb ook nooit zo gekeken naar het verschil tussen een bedbank en een slaapbank, maar dan is die ik stuurde inderdaad niet wat je zoekt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:19

Ik zou gezien je leeftijd niet meer zo snel kiezen voor een 1-persoons bed. Persoonlijk vind ik een twijfelaar veel meer comfort en flexibiliteit bieden.

Dat gezegd hebbende zou ik dan eerder kijken naar de Ikea Stora (of vergelijkbaar). Dit is een hoogslaper met een bed van 140x200. Dat is dus een twijfelaar/2-persoons bed. Ook in een (eventuele) toekomstige studentenkamer super praktisch want je kunt i.p.v. een bank ook een bureau eronder zetten. Met zoiets kan je voorlopig weer even vooruit terwijl je met een bedbank of een slaapbank minder flexibel bent.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 15:27

No problem Dani199764, wist t zelf dus ook niet precies :)

_Nelleke_ Oeh je brengt me aan het twijfelen.... Ook superleuk namelijk. Ik wil idd iets wat in een studentenkamer ook handig is (woon nog 1 jaar thuis, daarna evt. op kamers). Enige is dat m'n kamer 2,40 bij 3 meter is. Dus niet zo heel groot. Zo'n bed neemt dan wel veel ruimte in... Maar wel superleuk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:32

Moet makkelijk kunnen toch? Mijn oude kamer bij m'n ouders (heul lang geleden) was ook precies die afmeting en daar ging het ook! :) Ik vind juist dat zo'n bed je in kleine ruimtes veel flexibiliteit geeft. Je kan dan veel meer schuiven met je indeling dan met een bed op de grond, want juist dat bed neemt zo ontzettend veel ruimte in beslag.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 16:49

Helemaal met je eens dat hoogslapers flexibiliteit geven. Heb even m'n meetlint erbij gepakt. M'n kamer is helaas niet hoog genoeg voor die hoogslaper. M'n kamer is namelijk 2,40 hoog en de vereiste plafondhoogte is 2,70. Dus dat wordt lastig...

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:53

Ik ken eigenlijk weinig studenten die hun meubilair van thuis mee hebben genomen naar hun studentenkamer. De meeste slapen ook nog wel eens bij hun ouders thuis, dus dan is het wel handig om daar nog een bed te hebben. :P Ik zou daar dus nu nog geen rekening mee houden, wie weet waar je in de toekomst terecht komt.

Ik heb zelf ook een paar maanden een kamer gehad waar die Ikea hoogslaper in stond, maar ik was er persoonlijk niet weg van. Ik heb liever gewoon een bed op de grond, haha. :)) Ik zou inderdaad ook rekening houden met de hoogte. Met een plafond van 2.40 kan het wel, maar ik zou het niet doen. Ik vind het zelf echt irritant als ik iedere keer mijn hoofd stoot omdat er niet genoeg ruimte is om onder een hoogslaper te staan of rechtop te zitten in bed.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 20:48

Goed punt :) Maakt de keuze makkelijker, dan kan ik gewoon iets uitkiezen wat ik nu leuk vind en dan hoef ik nog geen rekening te houden met op kamers gaan. Thanks!

Vind een hoogslaper op zich erg praktisch, maar nu ik het uitgemeten heb, zie ik dat het inderdaad echt niet te doen is helaas. Dan is er maar 40 cm over en voelt het wat claustrofobisch.