Portokosten ongewenst poststuk betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Portokosten ongewenst poststuk betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 15:29

Ok, ongewenst is wat overdreven, maar ik heb er iig niet om gevraagd ;) Ik heb van mijn werk een uitnodiging gekregen. Nu heeft het bedrijf er te weinig postzegels opgedaan, dus ik (en meerdere collega's) hebben een briefje van post NL gekregen dat we nog €2,19 moeten betalen. Er staat geen afzender op het poststuk, dus postNL kon hier niet bij de verzender aankloppen.

Nu ga ik niet dood van 2 euro, maar ik vind het een beetje slordig, en wil het dus niet betalen. Maar ik kan op de site van PostNL niet vinden wat ik dan moet doen?
Ook kan ik niet vinden op welke termijn dit betaald zou moeten zijn?

Maureen95

Re: Portokosten ongewenst poststuk betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:30

Ik zou het briefje aan je werk geven. Jij weet de afzender wel dus je werk moet het gewoon betalen :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:31

Ik vind je wel heel principieel, heb je het niet naar je zin op je werk?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:32

Slordig van het werk
Niet voor de 2 euro maar zou het wel doorgeven aan hun.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:34

Gewoon niet betalen, je krijgt nog 1x een herinnering en daarna hoor je er nooit meer wat van.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:40

Ik zou dit gewoon betalen aan post.nl (die kunnen er tenslotte ook niets aan doen) en het dan wel even melden bij je werkgever. Dan kan de werkgever dit met jou en je collega's verrekenen en hoeft de post hier niet de dupe van te worden. Lijkt me wel zo eerlijk :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:42

Even op de website van postNl kijken. Daar staat dit namelijk:
http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... tuurt.html

Verwijder de sticker met uw adresgegevens van de portokaart
Zet een kruis door uw adres op de post
Schrijf ‘Geweigerd’ op zowel de portokaart als op de post
Doe de portokaart en de post los van elkaar in de brievenbus

Of het gaan verhalen bij je werkgever :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:44

volgens mij maakt het niet uit als je het naar je zin hebt op je werk of niet maar ik zou dat ook niet gaan betalen, lekker makkelijk zeg!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:50

Ik heb laatst nog een uitnodiging gehad waar te weinig op zat.
Kon er wel om lachen en heb gewoon betaald.

Zo ook eens een verjaardagskaart waar niets op zat (was de verstuurde echt totaal vergeten) en ja die betaal ik dan ook gewoon.

heb beide het wel laten weten, maar niet omdat ik geld wilde zien, maar gewoon dat ze wisten dat er in vervolg meer op moest.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:08

Ik heb die kaarten nog nooit betaald en na 1 herinnering nooit meer wat gehoord. In jou geval zou ik het aan mijn baas geven, zij hebben te weinig gefrankeerd.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:49

Je hoeft het niet te betalen, zij bezorgen het toch bij jou zonder dat je daarom vraagt :')
Wat anderen al zeggen, je krijgt nog een keer een herinnering en daarna hoor je er niks meer van.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:55

jullie krijgen in nederland dus de post al voordat het bedrag dat onvoldoende gefrankeerd is betaald is? hier in België word enkel een gele kaart met het bedrag op in de brievenbus gestopt. De mensen weten nie top voorhand welk poststuk het is. Ze kunnen dat bedrag (meestl 0.79 cent, dus 1 zegel te kort) in het postkantoor komen betalen en dat zit de brief de eerstvolgende werkdag tussen hun gewone post.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:52

Zoe_97 schreef:
jullie krijgen in nederland dus de post al voordat het bedrag dat onvoldoende gefrankeerd is betaald is? hier in België word enkel een gele kaart met het bedrag op in de brievenbus gestopt. De mensen weten nie top voorhand welk poststuk het is. Ze kunnen dat bedrag (meestl 0.79 cent, dus 1 zegel te kort) in het postkantoor komen betalen en dat zit de brief de eerstvolgende werkdag tussen hun gewone post.

Hmmm, hier zou ik het eigenlijk ook niet mee eens zijn. Als ik naar het postkantoor moet om te betalen geven ze het maar mooi meteen mee.

@Ts: wellicht heeft het bedrijf waar jullie werken zich vergist in het tarief? En dat jullie dus daarom allemaal zo'n kaart bij de uitnodiging kregen?
Ik zou zeggen: niet moeilijk doen, allemaal betalen. En geef het gewoon door aan de verantwoordelijke zodat die er een volgende keer rekeninv mee kan houden :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:54

Palmera schreef:
Zoe_97 schreef:

Hmmm, hier zou ik het eigenlijk ook niet mee eens zijn. Als ik naar het postkantoor moet om te betalen geven ze het maar mooi meteen mee.

@Ts: wellicht heeft het bedrijf waar jullie werken zich vergist in het tarief? En dat jullie dus daarom allemaal zo'n kaart bij de uitnodiging kregen?
Ik zou zeggen: niet moeilijk doen, allemaal betalen. En geef het gewoon door aan de verantwoordelijke zodat die er een volgende keer rekeninv mee kan houden :)

dat is niet mogelijk (ik ben als jobstudent bediende bij de post dus daarom weet ik dit). Bpost is opgedeeld in verschillende afdelingen. Het postkantoor is retail, en kan niet aan de stukken van de postbodes die onder de afdeling mail vallen. Gaan lopen zeuren of je boos maken (wat veel mensen dus doen) heeft dus gene enkele zin, die mensne kunnen gewoon niet aan die brief. en wat is 1 werkdag nu

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:13

Ik heb t laatst ook gehad en even contact opgenomen met de post. De ontvanger hoeft t nooit zelf te betalen,je kunt gewoon de sticker eraf halen en erop zetten dat het iom klantenservice gesaneerd is.
Ik heb t zo dus gedaan en daarna niks meer gehoord.
Mocht je twijfelen,kun je morgen via de chat bij postnl even contact zoeken bij hun en zullen ze je dit ook vertellen. ;)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:15

Hoe ik het me herinner is dat je kan kiezen tussen: het poststuk accepteren en betalen, en: het poststuk weigeren en niet betalen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:19

Zoe_97 schreef:

lol, nope hier krijg je gewoon een beleefd verzoek om te betalen in de bus..
90% van de Nederlanders negeert het gewoon en na 1 herinnering hoor je ze er niet meer over.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:20

Fish_n_Chips schreef:
Hoe ik het me herinner is dat je kan kiezen tussen: het poststuk accepteren en betalen, en: het poststuk weigeren en niet betalen.

je kunt m niet weigeren? hij wordt gewoon in je brievenbus gegooid met het verzoek om te betalen.. in je brievenbus gemikt, is bezorgd.

zo werkt het wel bij onder remboursverzending, je krijgt het stuk dan niet eerder dan dat er betaald is aan de bezorgdienst.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 24-07-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:20

kaartje bij de uitgaande post op je werk inleveren en hun de porto laten betalen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:25

Zoe_97 schreef:
Palmera schreef:
Hmmm, hier zou ik het eigenlijk ook niet mee eens zijn. Als ik naar het postkantoor moet om te betalen geven ze het maar mooi meteen mee

dat is niet mogelijk (ik ben als jobstudent bediende bij de post dus daarom weet ik dit). Bpost is opgedeeld in verschillende afdelingen. Het postkantoor is retail, en kan niet aan de stukken van de postbodes die onder de afdeling mail vallen. Gaan lopen zeuren of je boos maken (wat veel mensen dus doen) heeft dus gene enkele zin, die mensne kunnen gewoon niet aan die brief. en wat is 1 werkdag nu

Dat is een kwestie van je processen anders inrichten, geen onmogelijkheid lijkt me. Ik zou er ook niet blij van worden als ik voor 0,79 naar het postkantoor moet en dan niet eens m'n brief mee krijg. Ik denk dat ik hem dan gewoon retour afzender laat gaan.

Ik zou denk ik ook even melden bij de verantwoordelijke op het werk dat er een porto kaart bij zat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:29

Ik betaal die dingen nooit en heb er ook nooit last mee gehad :=

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:54

elenaMM77 schreef:
Fish_n_Chips schreef:

je kunt m niet weigeren? hij wordt gewoon in je brievenbus gegooid met het verzoek om te betalen.. in je brievenbus gemikt, is bezorgd.

zo werkt het wel bij onder remboursverzending, je krijgt het stuk dan niet eerder dan dat er betaald is aan de bezorgdienst.

Volgens mij moet je dan iets op de envelop schrijven (wat weet ik even niet) en hem in een brievenbus gooien.

ETA: ik heb het even opgezocht en het is inderdaad zo. Bron: http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... geren.html
Laatst bijgewerkt door Fish_n_Chips op 24-07-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:55

Weggooien, herinnering weggooien en klaar!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:57

Fish_n_Chips schreef:
elenaMM77 schreef:

Volgens mij moet je dan iets op de envelop schrijven (wat weet ik even niet) en hem in een brievenbus gooien.

ETA: ik heb het even opgezocht en het is inderdaad zo. Bron: http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... geren.html

Maar het bijbehorende poststuk ligt toch al in je brievenbus, waarom dan die moeite doen := ik wist trouwens niet eens dat dat kon.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:25

Wauw... wij zijn dus weer de braafste kinderen van de klas. Ik durf nooit dit soort dingen niet te betalen :D Nu ik weet dat je maar 1 herinnering krijgt, denk ik dat wij ook bij dit soort dingen niet betalen.

Ik zou het overigens wel aangeven op het werk. Misschien zijn ze zich er niet eens van bewust! Of je wel of niet betaald is natuurlijk aan jou.