Pokemon Go, jullie mening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Pokemon Go, jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 00:34

Hi,

Ik heb zoekfunctie gebruikt maar geen topic vinden kunnen.

Mijn vraag over Pokemon Go, wat is jullie mening??

Vandaag heb ik er met mijn vriend over discuseerd, daarbij is bij ons uitgekomen dat wij het een belachelijk en gevaarlijk spel vinden.

Even een duidelijkheid: Er zijn al veel mensen overleden, in coma of zwaargewond geraakt.

*Een jonge jongen ligt in coma omdat hij onbewust de straat over gelopen is tijdens het vangen van een pokemon, en daardoor geschept is door een auto.

*een bestuurder heeft tijdens autorijden met 100km per uur met zijn telefoon pokemon gevangen, en is onder een vrachtauto geknald.

*een jonge meid wou een pokemon vangen hoog in een boom, resultaat; brandweer is gekomen en heeft haar er uitgehaald.

*regelmatig lopen mensen in sloot, tegen bomen aan...

Ik kan nog veel meer opnoemen..

Dit spel heeft als voordeel, je bent lekker onderweg en je hebt niet door dat je al een paar km rond hebt gelopen.

Maar vele kinderen en mensen leven zo in dat spel dat ze niet meer oppassen..

Moet ik als bestuurder mij verantwoorden als ik een kind aanrijd in een 30 km zone? Terwijl ik braaf 30 rijd en deze jongen of meid tijdens pokemon vangen plotseling de straat over loopt?
En ik reken al mee dat kinderen onverwacht dingen doen?

Wat vinden jullie van dit spel? (voor de mensen die het al kennen)

Uiteraard zijn er ook mensen op deze wereld die na kunnen denken, dat ze niet tijdens autorijden of fietsen of paardrijden pokemon moeten vangen.
En er zijn ook mensen die heel goed oppassen.

Ik wil graag jullie mening weten.

Ik wil niet dat hier mensen aangevallen moeten worden, ieder heeft zijn eigen mening en zijn eigen leven. Respecteer dat!

En alsjeblieft geen rel topic maken! Ik wil alleen jullie mening over dit spel weten.

Mvg,
Laatst bijgewerkt door Arashah op 24-07-16 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Re: Pokemon Go, jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:39

Ik vind het een hartstikke leuk spel die mensen aan het beweging krijgt en veel plezier brengt!

De ongelukken die gebeuren liggen aan de mensen zelf, hoeveel mensen zijn al niet verongelukt door te bellen of te appen?

Het spel is al slecht te spelen op een fiets/auto en er worden meerdere waarschuwingen gegeven dat je op je omgeving moet letten. Dat mensen er niks mee doen is dom en ligt bij hun zelf.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:44

Waar heb je dat vandaan, dat er al veel mensen overleden zijn en in coma geraakt? Ik woon ook in Duitsland, maar ik heb daar nog niets over gehoord.
Wel gelezen inderdaad over gevonden lijken en andere gekkigheden, maar die berichten schijnen niet waar te zijn.

Wij, man en drie dochters (13, 17 en 19) spelen Pokémon go en het is hartstikke leuk. Mensen komen de straat weer op ipv alleen maar binnen achter de computer geplakt te zitten. Vaak gaan ze met hele groepen bij elkaar zitten, heel gezellig en gemoedelijk.
Dat je uit moet kijken is waar. Je bent gewoon oerstom als je zomaar de straat oploopt. Dat heeft in mijn ogen niet met het spel te maken, maar met je eigen onoplettendheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:46

Ik vind het super dat mensen nu worden geprikkeld om te bewegen en veel te lopen :j. Dat mensen dan zo stom zijn om nergens anders meer op te letten ligt niet aan het spel denk ik...

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:02

Ik ben het eens met bovenstaande reacties, je bent er nog altijd zelf bij, als je gewoon goed oplet waar je loopt of het gewoon laat zitten als een pokemon op een lastige plek zit... Maar ja dat is gewoon vrij normaal naar mijn mening en denk dat als je kinderen het spelen de ouders het maar goed duidelijk moeten maken. Zelf kan ik helaas niet spelen, op de prairie in Canada zitten weinig pokemon helaas :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:04

Is dit niet gewoon een stukje natuurlijke selectie? Moet je maar uit je doppen kijken en niet zo dom wezen en opgaan in je telefoon.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:05

Een idioot kan zichzelf van kant maken met een doperwt, dat sommige nou niet zo snugger zijn en gevaarlijke dingen doen als gevolg van deze app vind ik meer iets voor de Darwin Awards.

Ik vind het juist een prachtige app, ik heb verhalen gelezen over mensen met PTSD, autisme, anxiety of andere mentale ziektes die eindelijk weer naar buiten kwamen, mensen ontmoetten en door de afleiding naar buiten durfden te gaan.

Daarnaast was er nog een mooi verhaal over een oma die de app van kleinkinderen op haar mobiel kreeg en nu zelf op pad gaat om pokémon te vangen. Ik kan de quote even niet vinden (is ergens in het Pokémon Go topic), maar dat bracht me een glimlach op mijn gezicht. :D

Dus ja, van mij mag dit nog wel een tijdje een rage blijven... Vooral omdat ik nu meer tijd buiten heb doorgebracht dan ik in maanden vrijwillig heb gedaan. :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:06