Last van muggen; wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Last van muggen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 14:32

Ik ben vooral op zoek naar lotgenoten en tips :)

Het is weer die tijd van het jaar, ontzettend veel muggen. Ik heb er al mijn hele leven last van, binnen ons gezin ben ik de favoriete snack van de muggen, plus dat ik nog een enorm scherp gehoor heb en dus ook ieder geluidje hoor. Het prikken vind ik nog niet eens zo erg, maar dat zoemgeluid, ik kan er niet aan wennen :(

Vannacht zaten er zelfs hele zwermen in mijn kamer.

Wat is de oplossing? Ik wil ze vooral gewoon weg hebben. Heb geprobeerd de ramen dicht te houden en geurkaarsen met citroengeur te gebruiken, maar dat helpt niet. Mijn volgende optie is nu DEET. Wel chemisch, maar ik hoop dat dat werkt.

BianCatjee

Re: Last van muggen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:40

Ik blijf even volgen.. heb mega veel last van muggen! Afgelopen nacht zeker 8x gestoken op 1 bovenbeen.. De nachten ervoor 7x op mijn linkerenkel en 5x op mijn rechterenkel.. daarvoor op mijn armen :( ik word gek van die beesten!

Gister een spray met deet gehaald en voor mijn ventilator in de slaapkamer langs gespoten, hele kamer rook ernaar, daarna mezelf extra ingesmeerd.. moet zeggen dat ik tot nu toe niks nieuws ondekt heb gelukkig!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:41

Elektrische vliegenmepper, werkt heel snel en ze hoeven niet te zitten om ze dood te maken. Dan ben je er zo vanaf

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:41

Citroenen doorsnijden en aan weerskanten van ie bed leggen en jezelf er ook mee inwrijven. DEET helpt ook. Wij hebben zon blauwe lamp op de slaapkamer staan, en Savonds even een rondje muggen meppen voordat je gaat slapen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:49

Hier ook veel last van de muggen, ook als we buiten zitten.
We gaan weer horren voor de ramen maken zodat ze niet naar binnen kunnen. We hebben al een hordeur dus nu de ramen nog.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:54

Samen met m'n allergische zus ben ik ook een lekkere late night snack voor die beestjes als ik lekker lig te slapen en in onze woonkamer wanneer ik voor de tv zit ook, heb het niet eens door. -O-

Op mijn kamer heb ik overal horren en vitrage voor, maar soms komt er eentje door de deur wanneer ik naar mijn kamer ga, je ontkomt er niet aan. Mocht je gestoken zijn zou ik gewoon eens een tijdje samen met al je muggenmoordwapens die je maar hebt kunnen verzamelen op je kamer gaan zitten, ze komen vanzelf op je af en dan is het payback time ~~}>

Verder lees ik ook even mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:59

Ik spuit altijd even met een spuitbus voor we gaan slapen. Werkt prima en we zijn altijd mug-vrij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:05

Afbeelding

_Femkeeex

Ik had heel veel last van muggen , maar nu helemaal niet meer.

Hier heb ik een paar tips die bij mij heel erg goed helpen :

- Je hele kamer inspuiten met giftige spray , dan de ramen open doen en de deuren sluiten en tenslotte een halfuur - 3 kwartier wachten voordat je de ramen sluit zodat de giftige lucht naar buiten kan.

- Een ventilator in je kamer zetten ! Die muggen hebben een stinkende hekel aan wind. Bij mij helpt dit ook , maar als er heel veel zijn kan het mogelijk zijn dat het niet helpen : pak een schrift , ga op je bed zitten en wapper met het schrift in alle hoekjes. Vaak moet je het 5 min later nog een keer doen , maar daarna zijn ze weg bij mij.

- En alle ramen en deuren sluiten voordat het donker wordt , dus niet pas voordat je gaat slapen.

_Femkeeex

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:07

Pff hier hebben we er ook zo'n last van. Wij hebben dan ook nog hele lastige ramen dus daar kunnen we geen vliegengaas voor hangen... We hebben nu een ding gekocht voor in het stopcontact, ik ben benieuwd of dat werkt. Ik heb er zelf niet zo'n last van maar mn ventje dus wel :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:08

Hor! En je slaapkamerdeur altijd dicht houden. Probleem met slapen opgelost.

Ik hebben gewoon zo'n klittenbandgaas van 3 euro als noodoplossing gekocht. Werkt fantastisch en is op elk raam te bevestigen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:15

Hier ook een hor en een ventilator en we hebben nergens last van :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 15:16

Zo'n elektrische vliegenmepper zat ik ook aan te denken, maar die krengen zijn vaak zo klein en moeilijk te vinden, vooral als het al donker is.

Straks even wat DEET halen, hopen dat het werkt. De tip van de ventilator vind ik ook een goeie!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:17

Klamboe ophangen, daar zijn ze voor....
Slaap al weken onder klamboe, komt geen mug doorheen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:22

Flybuster kopen: heerlijk, ze liggen gewoon overal dood!
En idd horren en ventilator !

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:23

Ik ga ook een klamboe kopen, ik ben al dagen iedere avond op muggenjacht, GEK wordt ik ervan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:27

Ik had hier al eerder een topic over geopend. Word gek van de steekbeesten, s avonds na 10 nog buiten een klamboe zitten is hier onmogelijk. Binnen of buiten je wordt lekgeprikt of ik moet een boerka aandoen. Slaap al weken onder een klamboe en afgelopen week in tentje in de tuin. Beiden mug en zoem vrij

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:28

Ik heb altijd al een insectennet voor mijn slaapkamerraam en daar komt echt niks doorheen. (behalve lucht :') )
Word thuis ook nooit gestoken. *\o/*
Alleen als ik bij andere mensen overnacht word ik helemaal lekgestoken ;(

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:37

Een ventilator werkt hier helaas niet.. staat aan het voeteneind recht op mij gericht op de hoogste stand maar houd ze helaas niet tegen.. raam zit altijd dicht..

Waar kan je zo'n vliegenhor met klittenband halen? Die zoek ik al heel lang maar kan ze niet vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:10

Muggen heb ik wel ervaring mee sinds ik in de tropen woon.

Sinds een jaar hebben we een "black hole" ventilator in huis wat een blauwe lamp met een kleine ventilator is. De muggen komen op de lamp af en worden dan door de ventilator in het kooitje eronder gezogen. Een mug leeft maar een paar dagen dus aan het einde van de week gooien we het kooitje eronder leeg waar gemiddeld zo'n 40-80 muggen in zitten.

Op internet kan je ook instructies vinden hoe je zelf een muggenval kan maken met een lege colafles, wat suiker, gist, en wat zwarte tape. Maar je moet dan natuurlijk wel alles dicht houden anders trek je alleen maar muggen van buiten aan.

Muggenvliegenmepper; hartstikke leuk om een paar keer het huis mee rond te gaan. Na verloop van tijd leer je precies waar de muggen het liefst zitten (op gaas en op donkere kleding) en kan je er een hobby van maken.

Muggenspray: lekker makkelijk maar volgens mij niet echt gezond en mogelijk schadelijk met de huisdieren (hond).

Het belangrijkste is echter nog wel om alles zo veel mogelijk dicht te houden (muggengaas of gewoon het raam/deur dicht). Als je geen airconditioner hebt kan dat een probleem zijn dus in dat geval een klamboe ophangen om zo je bed muggenvrij te houden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:43

IsaCalixa schreef:
Zo'n elektrische vliegenmepper zat ik ook aan te denken, maar die krengen zijn vaak zo klein en moeilijk te vinden, vooral als het al donker is.

Straks even wat DEET halen, hopen dat het werkt. De tip van de ventilator vind ik ook een goeie!

Daarom moet je voordat je gaat slapen de ramen dichtdoen, alle lichten vol aan en dan zie je ze echt wel. Dan krijgen ze ook een schaduw op de muren/plafond en kan je ze makkelijk lokaliseren. Wat verder helpt is je lampje naast je bed aan doen, en dan zelf als lokaas op je bed gaan zitten met de elektrische mepper in je hand :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:02

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:07

Naast alle tips hier ook buiten de broedplaats aanpakken. Dus geen stilstaand water in emmers/plantenbakken etc.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:08

I feel your pain.....
Afbeelding
Afbeelding

Hier hielp he-le-maal niets.. Heb nu een airco gekocht zodat alles gewoon dicht kan blijven, dat werkt nog het beste ;(