Vierdaagse bezoeker waar te Staan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxrossiexx

Vierdaagse bezoeker waar te Staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:04

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Morgen (vrijdag) ga ik naar de nijmeegse vierdaagse om een klasgenoot aan te moedigen (belofte maakt schuld).

Nu is het mijn eerste keer bij de vierdaagse en heb geen idee wat te verwachten, helaas kom ik met de auto. Nu kan ik die wel ergens parkeren en verder met het openbaar vervoer maar waar en hoe?

Daarnaast kom ik wat later in de ochtend pas in Nijmegen aan, waar is het slim om dan te gaan staan en hoe kom ik daar?

Veel vragen maar hopelijk kan iemand mij wegwijs maken!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:26

Op vrijdag is het meestal een drama om Nijmegen nog in te komen met de auto. Dan zou ik eerder het laatste stukje met het OV gaan.

Er zijn routekaartjes, je kan kijken/overleggen hoe laat ze waar ongeveer zal lopen en daar gaan staan, op de stukken buiten Nijmegen kun je gemakkelijker komen. Wel opletten dat je er een beetje handig naar toe rijdt en niet de een na andere wegafsluiting krijgt.

Jannie79

Re: Vierdaagse bezoeker waar te Staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:49

Morgen zal nog een groter drama zijn dan andere jaren aangezien koning Willem Alexander morgen naar de finish komt ivm 100ste keer.
Als ik jou was zou ik op de site van de 4daagse de route bekijken en ergens op de route gaan aanmoedigen. Vaak is het in de kleine dorpjes ook keigezellig en een stuk beter te doen qua drukte.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:56

Klopt besef me erg goed dat het een drama gaat worden :')
Maar ik heb echt geen idee hoe het allemaal gaat qua wegen met afzettingen enzovoort.
Kreeg de tip om met de auto naar lente te gaan en daar de trein naar het centrum te pakken, maar dan sta ik wel in de drukte natuurlijk.

De route heb ik gedownload maar moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om te zeggen waar je nu kunt gaan staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:01

Lent is een grote parkeerplaats en er rijden bussen alleen voor de st anna straat is het de verkeerde kant vAn Nijmegen. Mogelijk moet je dan een eind door flinke drukte lopen. Ze komen vanaf de kant Cuijk en soort van zuid aanlopen. Cuijk of bij de ponton brug zijn leuke plekken alleen vanaf daar naar centrum komen is redelijk kansloos.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:03

Verschillende jaren gaan kijken.
Ik sta altijd op de spoorbrug voor de via gladiola.
En uiteraard gingen we met het OV.

Station uit, recht door en dan rechts aanhouden.
Je ziet op een gegeven moment vanzelf de tribunes en dan hou ja rechts aan.
( Soms moet je een stukje een andere route volgen maar je komt altijd weer op de zelfde weg weer uit.

Het mooist kan je volgens mij staan bij de vier heren.
Dat is een gezellige kroeg bij een splitsing.
Je hebt daar álles.
WC's - drinken en eten op 50 meter........en sfeer en muziek.
Midden op de kruising staat altijd een als Engelse Bobbie verklede politieagent/ agente het verkeer te regelen maar die dánsen alles aan elkaar......héérlijk om naar te kijken.

Doordat het een grote kruising is stoppen de wandelaars ook regelmatig en heb je een heerlijk overzicht mócht je voor iemand naar Nijmegen komen......anders is het bést lastig om iemand te herkennen als stromen mensen aan je voorbij trekken.
Veel plezier!!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 00:11

Bedankt voor alle reacties, echt top!

Ik heb besloten om mijn auto bij een station neer te zetten en vanaf daar de trein naar Nijmegen centrum te pakken en vanaf daar zien we wel... alleen welk station het word ben ik nog niet uit.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 02:11

Goed plan :j Ik was vanavond rond 8 uur in de stad om een parkeerplaats te vinden. Dat viel toen al niet mee.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 10:07

Nou het is toch anders gegaan als gepland. Conclusie ik zit nu in mook, auto erheen gereden en nu genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:17

Hoe is het weer daar???

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:31

Het regent. :\ Arme lopers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:35

Ja mijn vader appte net al dat ie doorweekt is. en wij hebben besloten ook die kant niet op te gaan.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 10:36

Inderdaad slecht weer, onweer en lopers zeik nat. Maar dat mag de pret niet drukken!