Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
alexonline schreef:Als een vaas kapot is gevallen kun je hem lijmen, maar het zal nooit de vaas zijn als weleer,..... Laat los en richt je op je nieuwe toekomst.
)alexonline schreef:Als een vaas kapot is gevallen kun je hem lijmen, maar het zal nooit de vaas zijn als weleer,..... Laat los en richt je op je nieuwe toekomst.
)
smileydees schreef:En zo voelde ik me ook, na een huwelijk van 22 jaar, 26 jaar samen. Wat is een kus, genoeg.... Alleen hij wilde niet meer gaan voor onze relatie maar voor die van hem met zijn jeugdliefde. Scheiding die bijna 3 jaar heeft geduurd. Ik krabbel nu weer op, ik wordt mezelf steeds meer. Vrouwenpower! We can do it =)
mirriezz schreef:alexonline schreef:Als een vaas kapot is gevallen kun je hem lijmen, maar het zal nooit de vaas zijn als weleer,..... Laat los en richt je op je nieuwe toekomst.
Maar soms he, wordt die vaas mooier door de manier waarop je de stukjes in elkaar lijmt. (Dat doelt dan meer op: je voelt je nu zelf misschien kapot, maar van sommige ervaringen wordt je een mooier mens)
renskep schreef:Heftig TS!![]()
Toen het met mijn ex uitging na bijna 7 jaar heb ik ook afleiding gezocht. Naast 2-3x paardrijden, nog gaan fitnessen en ik heb leren haken! Terrasjes en op stap (ik haat op stap gaan) met vriendinnen. En ik heb me volledig op school gestort (en na een tijdje tinder geïnstalleerd om te zien hoe ik in de markt lag)
Je komt er wel. Laat je gevoel gewoon even je gevoel zijn, dat mag best een tijdje. En geniet van alles. Ik hoop dat je net als ik toen, ook kan gaan inzien dat alleeb zijn ook heel fijn kan zijn uiteindelijk.

en is dat eigenlijk van de een op de andere dag over gegaan. We zijn nu 1.5 jaar later en ik heb een nieuwe (heeeele fijne) relatie, in de tussentijd heeft mijn ex mij meerdere malen benaderd, hangt hier rond mijn huis rond en wat is er uiteindelijk van zijn feestzomer terecht gekomen? Juist, niks.
Wat voor mij er geholpen heeft is hem overal op te blokkeren zodat hij geen contact meer kon zoeken (maar ik ook niet, soort zelfbescherming) en niet continue maar de focus te leggen op 'Oh maar wat als hij er nu was'. Ja, hij is er niet meer omdat hij dingen heeft geflikt, de dingen die je mist wegen waarschijnlijk niet op tegen wat hij je geflikt heeft meis 
josien_m_ schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal griezelig om te lezen dat een kus blijkbaar "het vertrouwen in de ander" zoveel ondermijnt dat de relatie stuk loopt. De wereld ontdekken, je eigen drijfveren onderzoeken, dat hoort toch bij het leven en zeker als je nog jong bent! In een relatie zo strak binnen een norm van gedrag zitten, pfoe! het zou me vreselijk benauwen. Elkaar ruimte laten in een relatie lijkt me zoveel fijner en meer ontspannen. Niet zo bang zijn, je niet afvragen of je wel de leukste/liefste enz bent, die onzekerheid voelen, er mee bezig zijn. Met jezelf dus, maar ook met het gedrag van je partner. Ook dat hoort natuurlijk bij het ontdekken van het leven, maar blijkbaar is er veel veranderd ten opzichte van nou laten we zeggen een jaar of 30 geleden en "mag" je veel minder experimenteren. Ik vind het bijzonder hoor om te lezen! Al zal deze norm ook niet voor iedereen gelden lijkt me.