Dalicht lamp (5000 kelvin) tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Dalicht lamp (5000 kelvin) tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 21:14

Hoihoi,

ik schilder de laatste tijd veel en ben zoekende naar een geschikte daglichtlamp die ik op mijn ezel kan bevestigen.
Nou zijn die dingen niet goedkoop zover ik kon zien (goedkoopste is 80 euro). Maar kwaliteit gaat voor kwantiteit in mijn geval. Echter ben ik nu toch op zoek naar een goed alternatief. Kan een dergelijke lamp in elkaar gezet worden op een andere wijze? Of zijn er toch goedkopere versies?

Ik hoor het graag! Ik ben namelijk nogal een leek wat dit betreft.

Thanks!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:07

80 euro? :wow: Ik heb een aantal jaar geleden nog een paar daglicht-gloeilampjes gekocht van 2,50 per stuk :=

Maar voor mijn schilder-tafel gebruik ik een tl-lamp met daglicht. Gewoon uit een aquarium-zaak. Ook niet goedkoop, maar ook zeker geen 80 euro. Rond de 30 dacht ik.
Voordeel van tl licht is dat je licht-oppervlak groter is, dus je zit jezelf minder snel in de schaduw en hebt minder harde schaduwen.

Maar zowel de gloeilampjes als de tl geeft bij mij perfect daglicht. Ik gebruik ze zelfs liever dan het echte daglicht :Y)

Het lijkt mij persoonlijk niet fijn om de lamp echt op de ezel bevestigd te hebben.. ik heb liever wat afstand zodat het licht wat beter verdeeld is, maar beide is natuurlijk goed mogelijk. Een gewone bureaulamp met klem en een daglicht-gloeilamp is dan genoeg.

Xyris

Re: Dalicht lamp (5000 kelvin) tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:51

Ohh dus een bureaulamp met het juiste wattage voor een dergelijke lamp kan ook!?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:17

Ja hoor! Ik heb mijn peertje zelfs gewoon aan het plafond hangen.
Ik heb er een van 40 watt en een van 60 watt. Voor de hele kamer te verlichten is 60 watt wel nodig. In een spotje of bureaulamp lijkt 40 watt me ook wel genoeg.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 13:41

Thanks! Je bent een life savior, stond op het punt er eentje van 65 euro te kopen!