Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Somebitch schreef:Als je in loondienst werkt ben je vanuit daar verzekerd, als je straks in de uitkering (WW) komt dan ben je vanuit het UWV verzekerd en heb je dus geen aparte verzekering nodig.
Yucca schreef:Als je vanuit een werkende situatie (of werkeloosheidsuitkering) arbeidsongeschikt raakt, wordt je geloof ik afgekeurd (of gedeeltelijk). Vanuit daar krijgt je dan een uitkering. Je kunt je als persoon vast wel bijverzekeren, als je extra geld wilt ontvangen. Maar ik ken zelf niemand die dat doet.
Mer1980 schreef:AOV is in het leven geroepen voor zelfstandigen. Het brengt enro hoge kosten met zich mee en keert vaak pas uit na 3 maanden arbeidsongeschikt zijn. Er zijn helaas ook extreem veel omstandigheden waarop ze niet uitkeren. Zo is er bijvoorbeeld iemand blind geworden, kan niet meer werken, maar omdat geen arts kan verklaren waarom hij blind is kan het ook een psychische klacht zijn . Ja heel raar en extreem vervelend, maar de verzekering keert dus niet uit bij psychische klachten. Daar loopt nu een rechtszaak voor. De man is al jaren bezig en ondertussen al alles kwijt wat hij had, hij krijgt alleen niets van geen enkele instantie.
Mijn man is ondertussen lid van het broodfonds zoals Yucca al aangaf. Mijn man wordt doordat hij ooit geboren is met een hartafwijking (100 % genezen en al 30 jaar 100 % gezond) in geen enkele verzekering meer toegelaten. Dit was zijn enige optie nog als ondernemer. Hij krijgt zelfs geen uitvaartverzekering alleen met uitzondering van overlijden door hartfalen. Ook al zou hij pas met 100 jaar doodvallen doordat zijn hart stopt.
Mer1980 schreef:Yucca schreef:Als je vanuit een werkende situatie (of werkeloosheidsuitkering) arbeidsongeschikt raakt, wordt je geloof ik afgekeurd (of gedeeltelijk). Vanuit daar krijgt je dan een uitkering. Je kunt je als persoon vast wel bijverzekeren, als je extra geld wilt ontvangen. Maar ik ken zelf niemand die dat doet.
Klopt omdat alle inkomsten dus ook uit eventuele verzekering weer worden ingehouden op je uitkering, dus het 'bijverzekeren' is niet zinvol.
Als je in de bijstand zit ben je niet automatisch verzekerd. Yucca schreef:Mer1980 schreef:Mijn man is ondertussen lid van het broodfonds zoals Yucca al aangaf. Mijn man wordt doordat hij ooit geboren is met een hartafwijking (100 % genezen en al 30 jaar 100 % gezond) in geen enkele verzekering meer toegelaten. Dit was zijn enige optie nog als ondernemer. Hij krijgt zelfs geen uitvaartverzekering alleen met uitzondering van overlijden door hartfalen. Ook al zou hij pas met 100 jaar doodvallen doordat zijn hart stopt.
Jee wat bizar. Ik ben ook geboren met een hartafwijking en zou wel geaccepteerd worden (wel met uitsluiting van hart-en bloedvaten hoor). Ik heb er ook al 30 jaar geen last van/het is genezen, behalve een kleine hartruis.
of je er nu mee aangeboren bent of niet. Ook al ben je 80, dan betaal je dus 60 jaar lang je verzekering, maar dan keren ze niet uit want je gaat dood van ouderdom dus je hart stopt ermee. Mer1980 schreef:Yucca schreef:Jee wat bizar. Ik ben ook geboren met een hartafwijking en zou wel geaccepteerd worden (wel met uitsluiting van hart-en bloedvaten hoor). Ik heb er ook al 30 jaar geen last van/het is genezen, behalve een kleine hartruis.
Mijn man dus ook alleen met uitzondering van, maar het probleem is dat er enorm veel mensen gewoon dood gaan aan hartfalenof je er nu mee aangeboren bent of niet. Ook al ben je 80, dan betaal je dus 60 jaar lang je verzekering, maar dan keren ze niet uit want je gaat dood van ouderdom dus je hart stopt ermee.