Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 22:48

Hoi bokt,

Allereerst even een korte uitleg: mijn vriend en ik zijn nu 2,5 jaar bij elkaar en wonen samen. Mijn vriend zijn beste vriend M, (kennen elkaar al gauw 15 jaar) gaat trouwen met R. Met R. heb ik nooit echt een warme band gehad, kunnen leuk met elkaar praten op verjaardagen, maar zullen niet snel met elkaar afspreken daar buiten. Met M. kan ik het gewoon leuk hebben, aardige jongen. Mijn vriend zijn ex kan het wel goed met R. hebben, ze is ook steeds op haar verjaardag, zat bij haar in de klas en ik heb altijd het idee gehad dat ze hun weer bij elkaar wil hebben. Ik was in principe ook niet uitgenodigd op haar vrijgezellenfeest maar degene die het organiseert heeft me er bij gegooid. (R. moet niet zo zeuren, je bent hartstikke welkom!)

Nu zijn vandaag de trouwkaarten binnen gekomen. Ja, kaarten. Mijn vriend een aparte en ik. Apart geadresseerd, maar wel hetzelfde adres. Nu is mijn vriend de hele dag uitgenodigd, en ik vanaf half negen s'avonds. Jullie snappen dat dit best wel, eh, vreemd is. Ongetwijfeld zullen ze het er op gooien dat het een geldkwestie is of weet ik wat. Maar, alsnog, je gaat een stel toch niet apart uitnodigen of zie ik dat verkeerd? Voor het vrijgezellenfeest ga ik me denk ik afmelden, het is duidelijk dat ze me er niet bij wil hebben. Maar wat moeten we verder doen, zal ik wel gaan? Mijn vriend belt morgen met M en een andere goede vriend (die ook komt, zijn vriendin heeft me toen in de vrijgezellenfeest app gegooid.) Maar die weet nu ook niet wat hij moet doen, wel gaan, niet gaan, en zo ja, overdag of enkel de avond?
Wat zouden jullie doen?

Leffroi

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:52

Maak het niet te persoonlijk. Je kan niet met iedereen vrienden zijn en ik vraag me af of je dat in dit geval ook zou willen. No hard feelings, maar soms klikt het gewoon niet. Jammer dan. Inderdaad afmelden voor het vrijgezellenfeest en je vriend lekker laten gaan en jij je er 's avonds aan bijvoegen.

'Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan'

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:54

Ik zou niet naar het vrijgezellenfeest gaan, als het geen goede vriendin van je is heb je daar IMO ook niks te zoeken. Tenminste zo zie ik een vrijgezellenfeest.

Ik zou je vriend lekker de hele dag laten gaan en 'savonds aansluiten en er vooral niet moeilijk over doen. Het is toch hun feest en ze moeten het doen zoals zij het willen en met wie ze het willen en niet 'omdat het zo hoort'.
Voor jou misschien niet leuk maar ik zou me echt niet prettig voelen bij zo'n intiem feest (wat het blijkbaar is) als je zelf niet tot die intieme kring hoort.

Mijn vriend en ik hebben elk ook een aparte vriendengroep en iets dergelijks heb ik nog nooit aan de hand gehad maar zo zou ik het doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:55

Dat is best bizar.... En eigenlijk ook best onbeschoft.
ik ben een grote voorstander van: "het is hun bruiloft en zij mogen beslissen wie er komen" maar een samenwonend stel haal je niet uit elkaar...

Majolen

Nou dan weet je gelijk wie je vrienden zijn, toch?

Mijn partner en ik zouden in dit geval allebei niet gaan.

Maar in jouw geval: Niet naar het vrijgezellen feest. En samen alleen in de avond gaan.

Wilawander

Als hier zoiets zou zijn dan zou mijn man ook alleen een avondgast worden. Of samen of niet. Dat hebben vrienden toch maar te accepteren zeker als je al langer samen bent en samen woond.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:56

Ik vind het bijzonder... Nee je kan niet met iedereen bevriend zijn, maar je bent wel de +1 van iemand die ze heel graag erbij Willen... Ik snap niet dat je die zo bewust buitensluit..

Maar ik zou niet ongenodigd verschijnen. Ook niet op het vrijgezellenfeest

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:56

Ik zou er ook geen drukte om maken. Je vriend lekker plezier gunnen de hele dag en dan kom jij toch gewoon in de avond? Iedereen happy en inderdaad geen vrijgezellenfeest. Je kunt niet met iedereen vrienden zijn. Het is hun dag per slot van rekening. En kinderen zijn soms ook niet gewenst, waarom een partner dan perse wel die je niet mag...
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 17-07-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:57

Samen met je vriend alleen komen naar het gedeelte waarvoor jullie allebei zijn uitgenodigd.
Ik zou nooit binnen een stel nooit 2 uitnodigingen sturen. Heel apart.
Aan de andere kant, waarom zou je je er wat van aantrekken. Het is hun dag, als je niet wilt gaan, ga je gewoon niet. Of je gaat wat anders leuks doen op het moment dat je niet uitgenodigd bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:57

Persoonlijk zou ik of als stel gaan (dus dan of een dagdeel/ of de gehele dag uiteraard wel in overleg met het bruidspaar (hoe graag willen ze je vriend er overdag bij hebben (als hij bijvoorbeeld getuige is dan kan hij niet wegblijven)), of helemaal niet. Je vriend kan natuurlijk wel gewoon gaan. Maar los vervoer regelen/ los van elkaar gaan zou ik niet zien zitten. Vrijgezellenfeest zou ik ook overslaan als jij niet zoveel met de bruid hebt. Ik zou me dan erg ongemakkelijk/ 5e wiel aan de wagen voelen.

Nu moet ik zeggen dat ik sowieso geen feestbeest ben hoor, dus ik vind het niet erg om dat soort dingen te missen. Maar het is inderdaad wel apart om een stel met uitnodigingen uit elkaar te trekken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-16 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:59

Ik en mijn vriend zouden gewoon niet gaan... Zegt genoeg hoe ze over jou denken. Zou mij enorm kwetsen eerlijk gezegd.
Mijn vriend zou bij zo een streek ook helemaal niet opgezet zijn en mij steunen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:00

Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn vriend wel gehele dag welkom is en ik niet. Aangezien ik de persoon ben met rijbewijs (vriendlief mag niet rijden) zou ik alleen de avond gaan in jouw situatie. Mijn vriend staat daar zelf ook zo in. Of ons beide of niet.

robert45

Als je net een relatie hebt kan ik het begrijpen. Dan ken je elkaar nauwelijks. In dit geval ben je een bekende en dan is het Not Done om je apart te laten verschijnen. Als ik je vriend was zou ik in dit geval mij voor de dag afmelden en alleen savonds even verschijnen.

Je weet wel gelijk wat je aan deze mensen hebt. Trouwen kost veel geld en dat beetje extra van een persoon meer of minder maakt ook weinig uit.

mika11

Ik zou het wel raar vinden als je apart uitgenodigd wordt.
Ik zou het vrijgezellenfeest afzeggen en inderdaad alleen de avond gaan.

Het is aan je vriend wat hij ervan vindt?
Ook alleen de avond komen met jou of de hele dag.

Als ik wel de hele dag zou zijn uitgenodigd voel je je toch wel stom als mensen vragen van: hé waar is je vriend?
Dat je dan moet antwoorden dat die alleen voor de avond is uitgenodigd, je hoort toch bij elkaar.

Maar verder vind ik het eigenlijk niet kunnen om een stel wat al samenwoont zo apart uit te nodigen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-07-16 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:01

Ik vind het echt heel bizar en zoiets kun je niet maken.
Ongeacht of het hun feest is. Dat iemand een bruiloft heeft, wil niet zeggen dat anderen dan maar moeten buigen naar al hun normen en waarden. Daaag :wave:. Ik lees vaker op bokt dat bokkers vinden dat je je maar buigt naar de wensen van het bruidspaar, maar dat is toch te zot voor woorden?

Ik vind dit een ontzettende rotstreek om het op zo'n manier te doen. Zeker omdat het de beste vriend van jouw vriend betreft, hadden ze op z'n minst persoonlijk contact hierover kunnen opnemen.
Voor mij en mijn vriend zou dit een reden zijn om niet naar de bruiloft te gaan. :evaw:

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:03

Ik zou het vrijgezellenfeest skippen, niet fijn als je je toch niet welkom voelt.
En samen met je vriend gaan in de avond, wat achterlijk dat ze jullie apart uitnodigt ...
Heeft je vriend zijn vriend M geen insteek gehad ofzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:04

Het is geen uitnodiging, maar een statement.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:04

Barbet schreef:
Ik zou het wel raar vinden als je apart uitgenodigd wordt.
Ik zou het vrijgezellenfeest afzeggen en inderdaad alleen de avond gaan.

Het is aan je vriend wat hij ervan vindt?
Ook alleen de avond komen met jou of de hele dag.

Als ik wel de hele dag zou zijn uitgenodigd voel je je toch wel stom als mensen vragen van: hé waar is je vriend?
Dat je dan moet antwoorden dat die alleen voor de avond is uitgenodigd, je hoort toch bij elkaar.

Maar verder vind ik het eigenlijk niet kunnen om een stel wat al samenwoont zo apart uit te nodigen.

Precies dit dus. Ben erg benieuwd wat je vriend er zelf van vind. Maar zou persoonlijk helemaal al geen zin meer hebben om te gaan als mensen zo apart doen.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:06

Je eigen afmelden voor het vrijgezellenfeest en samen de avond gaan na de bruiloft. Ik zou het niet tof vinden als mijn vriend de hele dag ging en ik er pas na een tijd bij aan mag sluiten. Dan zou ik zelf het liefst gewoon niet gaan

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:07

Majolen schreef:
Nou dan weet je gelijk wie je vrienden zijn, toch?

Mijn partner en ik zouden in dit geval allebei niet gaan.

Maar in jouw geval: Niet naar het vrijgezellen feest. En samen alleen in de avond gaan.

Eens

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:08

Lusitana schreef:
Het is geen uitnodiging, maar een statement.

Mee eens! Erg raar ook.

Mijn man zou hierover ook een hartig woordje met zijn 'vriend' spreken.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:09

en wat nou als jij je vriend met zijn vriend laat bellen? en dan zeggen hoe jou vriend erin staat. of vind jou vriend het wel prima zo?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 23:09

Bedankt voor de reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt. Mijn vriend zit nogal in tweestrijd, aan de ene kant heeft hij zoiets van "ik ga niet" maar aan de andere kant is het wel zijn beste vriend waar hij lief en leed mee gedeeld heeft die gaat trouwen..

Leuke toevoeging, vriendin van mij woont achter ons, (ik ken haar via mijn vriend, indirect dus via M en R, ben ik goed mee bevriend geworden en is een goede vriendin van mij nu (samen weekendjes weg, stappen etc.) zijn samen de hele dag uitgenodigd én daar hebben ze de uitnodigingen persoonlijk aan afgegeven. Bij ons niet terwijl mijn vriend de hele dag thuis was.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 23:10

Laibadji schreef:
Ik en mijn vriend zouden gewoon niet gaan... Zegt genoeg hoe ze over jou denken. Zou mij enorm kwetsen eerlijk gezegd.
Mijn vriend zou bij zo een streek ook helemaal niet opgezet zijn en mij steunen.

Dat doet het mij ook echt wel. Als we nu onwijze ruzie hadden gehad of iets zou ik het redelijk begrijpen maar dat is totaal niet het geval.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:10

Dat is flauw. Laat t aan je vriend over of hij overdag ook gaat.
Ik zou er zelf niet eens over nadenken om zonder aanhang te komen. Dan maar een wat minder goede vriendschap. Ik vraag me hierbij wel af of de vriend M wel inkijk en invloed heeft gehad op de uitnodigingen.