En toen was ze weg... :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

En toen was ze weg... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 17:23

Ik woon begeleid en al een jaar of 2 had ik al een vaste begeleidster waar ik het onzettend goed mee kon opschieten. Maar gisteravond kwam ze met het slechte nieuws: ze ging dichter bij huis werken, bij Dordrecht. En per direct. Ze geeft nog wel eind volgende maand een afscheid, maar ben haar zo gewend. Al sinds gisteravond voel ik me rottig, puur omdat ze weg is (en weg blijft). Ja we hebben ook andere begeleidsters maar zij was toch degene waarmee ik het beste mee kon opschieten. Niet dat ik met de anderen ook kan op kan schieten, daar niet van...

Nu moet ik het zonder haar doen... ;( Voel me erg bah hierover... Ook wat geruststellende gesprekjes gehad maar steeds was het licht snikken...

Annettu_

Re: En toen was ze weg... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:31

Kop op, what doesn't kill makes you stronger !

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:37

Oh dat is ook echt balen. Het is zo fijn om een vertrouwd iemand om je heen te hebben.
En je mag best verdrietig zijn hoor, dat hoort erbij en dat mag, net als missen.
Ze is met een speciale reden op je pad te komen, ze heeft je geleerd mensen te vertrouwen en een band op te bouwen. Je hebt het dus in je om dit weer te doen.
Wees dankbaar voor wat zij jou geleerd heeft en wees trots op jezelf opwat je geleerd hebt.
Nu moet je het zonder haar doen maar vergeet vooral niet nu kán je het zonder haar doen.
Succes en geef haar een extra dikke knuffel op haar afscheidsfeest, droog daarna je tranen en ga ervoor want jij kan dat!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:52

HD, misschien is het leuk om met haar afscheid een leuk aandenken van jezelf te geven. Gezien je tekenkunsten; maak iets moois voor haar!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:56

Goof schreef:
HD, misschien is het leuk om met haar afscheid een leuk aandenken van jezelf te geven. Gezien je tekenkunsten; maak iets moois voor haar!

:j Vind ik een goed idee! Gaat ze vast leuk vinden!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:18

Goof schreef:

ik heb zelf ook begeleiding, en geloof dat het niet toegestaan is, dat een client iets meegeeft aan begeleiders als ze weggaan.

:o :o

iig niet bij de instantie waar ik bij zit, mag dat

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:28

Je kunt toch nog met haar e-mailen enzo, of mogen persoonlijke contacten niet?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:36

Je mag wel iets meegeven maar geen geld of cadeaubonnen of sieraden enz

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 19:05

Sokje_6 schreef:
Goof schreef:

:j Vind ik een goed idee! Gaat ze vast leuk vinden!

Waren we al van plan :) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:19

Jee, wat erg voor je dat ze opeens weg is! Ik kan me helemaal indenken dat je er verdriet van hebt. Zo abrupt...

Over het afscheid: Ik ben vroeger, jaren geleden, ook begeleider geweest. En wij mochten wel dingen aannemen van cliënten. Geen dingen die veel geld kosten. Maar wel tekeningen, gedichten en kaartjes. En dat vond ik ook de leukste dingen om te krijgen. Ik heb ze allemaal bewaard.

Sterkte!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:04

Ketaki schreef:
Goof schreef:

ik heb zelf ook begeleiding, en geloof dat het niet toegestaan is, dat een client iets meegeeft aan begeleiders als ze weggaan.

:o :o

iig niet bij de instantie waar ik bij zit, mag dat

Iets van financiële waarde mogen wij niet aannemen, maar iets zelf gemaakts of een wat ik kreeg een flesje badschuim mag vaak wel. Het is meer het gebaar, dat mag. Maar geen dure dingen, ook uit bescherming voor beide partijen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:51

Vervelend horseydude!
Ik ken het verhaal van de andere kant. Ik ben begeleider op een groep geweest, voor stages maar ook voor werk. Vorige maand heb ik een andere baan gevonden, die beter paste bij mijn diploma. Dat is nooit leuk, maarja.. soms moet je keuzes maken.

Maar vervelend is dat he? Iemand die je goed kent die weg gaat... deed je altijd wat speciaals met haar (bijv. Wandelen of een spelletje?) Misschien kan je dat dan aangeven bij je andere begeleiders. En tja vervangen kan niet, want iedereen is net weer anders maar hopelijk kan je wel met een goed gevoel terugkijken op de tijd die je wel heb gehad :)

Ik vind een tekening oid geven aan haar ook een goed idee!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:53

Vervelend hoor! Zag al iets op facebook voorbij komen.
Lekker een tekening geven, zal ze leuk vinden!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:59

Vervelend voor je joh, HD :(:) Het is nooit leuk als je afscheid moet nemen als je een vertrouwensband hebt. En soms heb je met een iemand gewoon meer een klik dan met anderen. Ik kan me voorstellen dat de omslag moeilijk voor je is.

Ik ga met de andere bokkers mee dat een aandenken leuk is om mee te geven. Misschien met een kleine boodschap?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:07

Ah wat vervelend voor je! :(:)

Ik werk zelf ook in de zorg, ben zelf wel eens na 7 jaar bij een locatie weg gegaan, omdat ik een andere baan kreeg
we hebben toen met zijn allen taart gegeten,ik had voor iedereen een lieve kaart met mooie tekst gemaakt en ik heb van elke bewoner afzonderlijk en heel leuk kado gekregen.
Dat varieerde van een mooie kaart tot een zelf gemaakt kado en lekker geurtje voor onder de douche
dat mag best in de zorg hoor :j

Overleg even met de andere begeleiding wat leuk is om te geven, en wat je mag geven.
iets van jezelf, anders een mooie kaart, is leuk toch.
Komt er voor die begeleider ook weer een nieuwe terug,?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:08

Sterkte HD.
Afscheid nemen is stom en daar mag je best verdrietig om zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 21:43

ellepel schreef:
.
Komt er voor die begeleider ook weer een nieuwe terug,?

Ja maar wanneer is de vraag... :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:52

Oh ,jammer dat je dat nog niet weet.
Is vast iemand die ook heel erg aardig is :j

Maar erg vervelend hoor :(:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:27

smurffie schreef:
Ketaki schreef:
Iets van financiële waarde mogen wij niet aannemen, maar iets zelf gemaakts of een wat ik kreeg een flesje badschuim mag vaak wel. Het is meer het gebaar, dat mag. Maar geen dure dingen, ook uit bescherming voor beide partijen.

bij de instantie waar ik zit ( ga geen namen noemen)

werd dus duidelijk gezegd dat je GEEN dingen mag geven als client aan de begeleider.
hoe het precies zit weet ik niet, maar het mag iig niet.

@anjali
persoonlijk contact mag ook niet ( client / begeleider)
dus niet in het weekend met je persoonlijk begeleider een drankje doen in de stad / kroeg oid :)