Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Oei. Ik denk dat het echt helemaal niet aan jou is om je te mengen in een familieaangelegenheid. Zeker niet als je hem al lang niet hebt gesproken. Je kan hem immers niet afdwingen contact te zoeken met zijn dochter.
Helaas ken ik meerdere van dit soort verhalen. Je lost niets op. Wees een luisterend oor en een liefdevolle kennis voor de tiener. Succes.
Goof schreef:Oei. Ik denk dat het echt helemaal niet aan jou is om je te mengen in een familieaangelegenheid. Zeker niet als je hem al lang niet hebt gesproken. Je kan hem immers niet afdwingen contact te zoeken met zijn dochter.
Helaas ken ik meerdere van dit soort verhalen. Je lost niets op. Wees een luisterend oor en een liefdevolle kennis voor de tiener. Succes.
Kelly_ann schreef:Eens, ik wil me niet in een wespennest gaan begeven!
Maar een dertienjarige alleen laten zwemmen voelt ook ongepast. Dus mijn hulp moet wel constructief zijn en liefst met gepaste afstand.
Er zijn natuurlijk ook manieren om haar te helpen in haar benaderingen naar haar vader.
En ondanks dat ik vader al lang niet heb gezien zal ik zeker welkom zijn om hem weer eens te spreken.
spatter schreef:Ik moet zeggen dat ik helaas (!!) ook een heleboel moeders zie die hun kroost misbruiken om tegen paps te vechten. Wel handje ophouden voor de centjes, maar verder alles treiteren en negeren. Kinderen weghouden, opzetten tegen de ex-partner en vooral de nieuwe vrouw (want ze is niet je moeder DUS je hoeft er niet naar te luisteren. "Ik wil niet dat je in de buurt van die andere vrouw komt, dus jij moet haar negeren").Ik moet zeggen dat vaders er gauw een handje van hebben om hun kroost lekker bij moeders achter te laten en zelf wat nieuws te beginnen .
Kinderen uit een oude relatie zijn dan gauw lastig.