Invoerrechten vanuit Engeland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Invoerrechten vanuit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:56

Hoi bokkers :) ,

Even een kleine situatieschets: Ik heb een ontzettend mooi horloge gezien. Nu kost ie in Nederland wel echt te veel om nog zorgeloos te kunnen dragen, dus ging ik op zoek naar iets in de aanbieding of iets wat er op lijkt. In mijn speurtocht ben ik op een Engelse site gestuit, waar het zelfde horloge flink afgeprijsd was.
Normaal halen we wel veel vaker spullen uit Engeland, want verkeer van goederen binnen de EU is altijd gratis geweest.

Maar toen ging Engeland uit de EU. -O-

Ik kan nergens op internet vinden hoe het nu werkt, want overal staat nog dat Engeland bij de EU hoort en dat importeren dus gratis is. Is dit het nog steeds of krijg ik zometeen een gigantisch bedrag aan invoerkosten? Ik durf niks te bestellen op dit moment, want ik zit niet zo te wachten op hoge invoerkosten, dan kan ik hem net zo goed in Nederland bestellen :Y)
Iemand die dus weet hoe dat op dit moment zit? :)

Groetjes!

MarlindeRooz

Re: Invoerrechten vanuit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:57

Engeland zit nog gewoon in de EU. Dat is niet binnen een paar weken geregeld. :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:06

MarlindeRooz schreef:
Engeland zit nog gewoon in de EU. Dat is niet binnen een paar weken geregeld. :)

Dit dus. Als je over een paar maanden pas bestelt, dan even volgen hoe ver ze zijn. Waarschijnlijk gaat het proces 2 jaar duren voor gb uit de EU is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:10

mirriezz schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit dus. Als je over een paar maanden pas bestelt, dan even volgen hoe ver ze zijn. Waarschijnlijk gaat het proces 2 jaar duren voor gb uit de EU is

Oh, in dat geval kan ik dus gerust nog een hele boel daar weg halen :Y) Bedankt! :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:21

prugelpiet schreef:
Oh, in dat geval kan ik dus gerust nog een hele boel daar weg halen :Y) Bedankt! :D

Ja hoor, ik heb gister nog wat besteld en een weer terug ook nog.

De pond is iets goedkoper, dus das ook nog voordelig :Y)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:40

Nou ben ik wel benieuwd naar welk horloge haha!

Maar inderdaad, ze gaan er uit zoals het er nu uit ziet maar dat is nog niet gebeurd.
Dat soort processen heeft tijd nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:44

Idd nog een hoop daar kopen, pond staat lekker laag nu :+
En het is idd niet zo dat als er de ene dag gestemd wordt om uit de EU te gaan, dit de volgende dag daadwerkelijk het geval is, gaat wel een lange tijd overheen.
Dus voor nu; pakken wat je pakken kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:15

MarliesV schreef:
Nou ben ik wel benieuwd naar welk horloge haha!

Maar inderdaad, ze gaan er uit zoals het er nu uit ziet maar dat is nog niet gebeurd.
Dat soort processen heeft tijd nodig.

http://nl.shadestation.com/Guess-Watches-Mini-Sunrise-W0623L2.html?novat=false&aff=aff10&currency=EUR&gclid=CPyY3rCb7s0CFSco0wodArQNcw

Deze :D

verootjoo schreef:
Idd nog een hoop daar kopen, pond staat lekker laag nu :+
En het is idd niet zo dat als er de ene dag gestemd wordt om uit de EU te gaan, dit de volgende dag daadwerkelijk het geval is, gaat wel een lange tijd overheen.
Dus voor nu; pakken wat je pakken kan.

Dankjewel, klinkt ook wel logisch eigenlijk dat het niet zo snel kan. :=

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:53

Na t in werking stellen van artikel 50 duurt het 2 jaar voor de UK uit de EU is. Voorlopig hebben ze het hier nog veel te druk met verhuizen, nieuwe PM aanstellen etc etc dus dat in werking stellen duurt (hopelijk) nog even. En dan heb je dus nog 2 jaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:26

En dan nog is het maar afwachten hoe en er precies gaat gebeuren :')