Vraag over contract in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Vraag over contract in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 19:39

Ik deed verzorgende ig werken leren bij een verpleeghuis. Hierbij had ik een contract van 31,11 uur.
28 uur werken en 3,11 uur kreeg ik voor een schooldag uitbetaald, de rest van de dag was voor mijzelf.

Nu heb ik mijn diploma gehaald en kan ik alleen maar akkoord gaan met een contract van 28 uur. Grotere contracten geven ze niet omdat je dan niet flexibel genoeg in te plannen ben.

Nu had ik gedacht dat ze mij een contract met minimaal dezelfde uren aan moesten bieden, aangezien ik na mijn opleiding verplicht ben 2 jaar te blijven. Blijf ik niet moet ik de volledige studie kosten van 2 jaar terug betalen.

De studie kosten terug betalen gaat hem zoiezo niet worden, hier heb ik het geld niet voor. Maar weet iemand hier misschien iets vanaf? Mogen ze je zomaar minder uren bieden als je verplicht bent te blijven.

Ik ben lid van de FNV deze ga ik dus ook nog even mailen om te vragen hoe of wat precies.

Het was ook niet een contract zoals altijd maar een mutatie formulier omdat de functie veranderd.

Wesco

Re: Vraag over contract in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:41

Lees heel goed je leerlingen contract na. Meestal staat dat er wel in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:01

Je valt onder cao vvt en daar staat dat volgens mij niet in dat je gelijke uren moet houden... I.p hou je ook gelijke uren want je schooluren gaan eraf zo te zien. Maar je kan het daar zelf nog even nalezen. Of het staat in je leerlingencontract.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 20:17

Nee er staat niks over uren in. Alleen dat ik verplicht ben na mijn opleiding van 2 jaar, 2 jaar te blijven. Wanneer ik dit niet doe ben ik verplicht de kosten terug te betalen van de opleiding, ook wanneer ik ontslag krijg moet ik dit terug betalen.

Denk dat ik mezelf erbij neer moet leggen bij de 28 uur maar vraag het voor de zekerheid nog even na morgen bij de bond.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:45

Maar in principe houd je toch het zelfde aantal werkuren? Aangezien je andere uren als studie uren telde?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:42

Marlis schreef:
Nee er staat niks over uren in. Alleen dat ik verplicht ben na mijn opleiding van 2 jaar, 2 jaar te blijven. Wanneer ik dit niet doe ben ik verplicht de kosten terug te betalen van de opleiding, ook wanneer ik ontslag krijg moet ik dit terug betalen.

Denk dat ik mezelf erbij neer moet leggen bij de 28 uur maar vraag het voor de zekerheid nog even na morgen bij de bond.

Staat er niks over in dat je met een glijdende schaal terug betaald?