[quote="renskesanne"
Citaat:
aar toen puntje bij paaltje was de conclusie dat als het gestort was hij het naar mijn rekening over zou maken (aangezien al was het op die van me moeder gestort het ook naar mij zou gaan want ik krijg het bij me moeder als kleedgeld. Bij me vader kreeg ik niks hij wou niet zo graag geld aan mij uitgeven)
Maar toen op de dag dat het op zijn rekening gestort was had ik hem ook een herinnering gestuurd maar hij wou het toch niet overmaken.
ik vind dit een beetje apart en redelijk onvolwassen.
Zoals ik het lees, gaat het om jouw belang en uitgaven..
Realiseer je je hoeveel je vader je geeft?
gas, water, licht, eten, drinken, kleding wanneer nodig (dat is plicht.. maar dus gewoon basic, hoognodige zaken), dak boven je hoofd
heb je wel eens doorgerekend hoeveel je daadwerkelijk kost en hoeveel kinderbijslag daadwerkelijk is?
de kosten die hij extra heeft (gehad) omdat jij er bent, zijn hoger dan de kinderbijslag die hij ontvangt..
Kinderbijslag is bedoeld om tegemoet te komen in de kosten die opvoeden met zich mee brengen, niet voor de persoonlijke uitgaven van een kind.. Dat je moeder het als kleedgeld gaf is super leuk meegenomen, dat heb je dan 1x misgelopen.
Laat dit gewoon over aan je ouders om onderling uit te vechten, dat is tussen hen, waarin jij geen partij bent.
Ja je vader zou het onterecht ontvangen deel over moeten maken.. Aan je moeder om een heel gedoe te beginnen over dat kleine beetje geld dat het misschien oplevert als ze een rechtzaak erover aan zou gaan spannen.
dat me vader voor die aantal maanden nog geen eens een half jaar dat heeft moeten betalen en aangezien hij voor stroom niks betaald door zonnepanelen mag ook wel een keer na ruim 17 jaar hij me broer en mij niet wilde en alleen max allimentatie betaalde wat de helft van de tijd ook niet gebeurde.
sinds dat ik 11 maanden was woon ik al bij me moeder en wou me vader niks van me broer en mij weten en ik dacht hem een kans te geven om een vader voor mij te zijn maar aangezien hij alleen maar aan zichzelf denkt en nu dan een beetje zielig gaat doen omdat hij toevallig werkloos is.
mijn vader doet zich voor anderen voor als een hele leuke goeie vader maar in werkelijkheid is dat niks minder waar en ben ik ook blij dat ik weer bij me moeder woon al heb ik wel mijn opleiding die ik heel erg graag deed stop moeten zetten. dus in mijn ogen verdient hij ook geen cent van die bijslag ding.
ik had hem ook de optie te geven hem op mijn moeders rekening te storten maar dat wou die ook niet en een rechtzaak aan te spannen zie ik ook het nut niet van in.
en wat jullie ook zeggen van ja ik heb geen recht op het geld maar dan mijn moeder wel en inniedengeval mijn vader al helemaal niet.
mijn spullen van waarde (laptop enzo) heb ik ook met moeite mee kunnen nemen en werd zijn vriendin ook nog boos om omdat ik mijn laptop mee nam omdat volgens haar mijn vader die laptop nodig had omdat hij werkloos was om te solliciteren, maar ik heb die laptop nodig voor mijn school en ik heb hem van mijn eigen geld gekocht.
en ik heb me laten inschrijven in midden/eind april dus voor me 18e verjaardag.
maar wat houd een civiele zaak eigenlijk in?[/quote
Die zonnepanelen, zijn die gratis gekocht en geïnstalleerd? En snap eigenlijk niet wat dat met alimentatie te maken heeft?