Sketchup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimbel

Sketchup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 09:58

Goedemorgen!

Ik heb geen idee of bokt hier mij mee kan helpen, maar misschien zitten hier wel mensen die met sketchup werken :Y)

Voor mijn werk gebruik ik regelmatig sketchup om banken te tekenen zodat klanten een beter idee krijgen hoe de ruimte eruit komt te zien. Nu loop ik alleen tegen een uitdaging aan.

Ik moet nu een tekening maken, waar er knopen ingetrokken zitten..zoals bij de bijgevoegde foto.
Nu ben ik echt al een tijdje aan het rotzooien ermee maar krijg ik het niet voor mekaar...

Afbeelding

Iemand de geniale oplossing?

_/-\o_

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:06

Je kan volgens mij een skin toevoegen aan je ontwerp, ik denk dat je daar ook zelf wel een foto voor kunt uploaden, maar hoe dat precies moet weet ik niet meer. :)

BartVB
Eigenaar

Re: Sketchup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:27

Ik ken Sketchup niet heel goed, maar in 3D programma's heb je over het algemeen twee routes. Of je maakt het model helemaal zoals bovenstaande of je maakt gewoon simpele kubussen en zorgt er vooral uit dat het er ongeveer uitziet als bovenstaande.

Hier is het waarschijnlijk handig om voor de laatste optie te gaan. Vooral ook de vouwen die ontstaan rond de knopen zijn best erg lastig om mooi te modelleren. Wat je zoekt is texture bump mapping. Lijkt erop dat Sketchup dat iig via een plugin kan.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 10:51

BartVB schreef:
Ik ken Sketchup niet heel goed, maar in 3D programma's heb je over het algemeen twee routes. Of je maakt het model helemaal zoals bovenstaande of je maakt gewoon simpele kubussen en zorgt er vooral uit dat het er ongeveer uitziet als bovenstaande.

Hier is het waarschijnlijk handig om voor de laatste optie te gaan. Vooral ook de vouwen die ontstaan rond de knopen zijn best erg lastig om mooi te modelleren. Wat je zoekt is texture bump mapping. Lijkt erop dat Sketchup dat iig via een plugin kan.

Dat is inderdaad het idee dat het gewoon ongeveer er zo uit ziet. De vouwen is niet echt perse nodig, gaat meer om de knopen die 'erin' liggen. Als ik dat nu zou maken ligt het erbovenop.. Dus het gaat puur om het idee dat er knopen in zitten.

Ik zal dat texture bump mapping eens opzoeken..

Iedergeval bedankt!