Huisvesting als student in Leuven, België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Huisvesting als student in Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 02:02

Hoi bokkers!

Ik ben op het gekke idee gekomen om mijn master te volgen aan de KU Leuven. Dit omdat ze daar een enorm interessante studie aanbieden die ik in Nederland nergens zou kunnen volgen. Ik kijk er nu al enorm naar uit om me er verder in te verdiepen! -:) Maar... voor het zover is... zijn er nog heel wat praktische probleempjes op te lossen. Ik hoop dat jullie me daarbij op weg kunnen helpen.

Het meest loop ik aan tegen huisvesting. Ik woon in Zoetermeer en wil/kan niet verhuizen omdat we een koopwoning hebben. Elke dag op en neer (3 uur enkele reis met OV) is natuurlijk ook geen optie. Het zal een middenweg moeten worden: een dag of drie in Leuven om de belangrijkste college's te volgen en de rest van de week thuis in Zoetermeer. Ik zie alleen nog niet helemaal voor me hoe ik dat praktisch in moet vullen. Een hotel is zolang niet te betalen, maar of het dan slim is om op kot te gaan (zoals jullie Belgen dat zo mooi noemen :D) als je de halve week weg bent..?

Is er iemand die hier ervaring of gewoon een slim idee over heeft? :)

Schuur_

Re: Huisvesting als student in Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:44

In Leuven heb je nog redelijk wat 'ouderwetse' koten waar je een kamer huurt bij iemand. Qua prijzen is het centrum wel duurder maar je kan ook eens in Heverlee kijken, dat is 10min met de bus

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:27

Als het voor 3 dagen is kun je natuurlijk kijken naar een kot wat niet heel groot is, minder luxe. Als de basics aanwezig zijn is het voldoende toch? Ik denk dat je dan wel vrij goedkoop iets zou moeten kunnen vinden.
Ik zelf betaal minder dan 250 per maand incl. egw voor een kamer van 16 m2 in Gent. Je moet wel even geluk hebben, maar goedkoop is wel te vinden. Veel kamers zijn ook ingericht dus dat is ook wel makkelijk. Je kunt altijd op facebook de pagina voor een kot in Leuven in de gaten houden (Te huur: kot in Leuven).
Of doe een rondje Leuven, vaak hangen op huizen nog gewoon een briefje dat er een kot te huur is.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 18:44

Bedankt! Luxe is inderdaad niet nodig, als het maar netjes is en ik een stil plekje heb om te studeren. :j Hebben jullie naast die FB pagina nog andere site's waarop kamers worden aangeboden? Ik heb natuurlijk zelf al wel gezocht, maar het is als 'buitenstaander' een beetje lastig inschatten welke website nou echt 'in' is onder studenten en woningaanbieders. :+

Yunomi

Re: Huisvesting als student in Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:05

EasyKot is 1 die ik ken :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:23

Bedankt, daar ga ik eens naar kijken! :)