wat voor kleding op sollicitatie gesprek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

wat voor kleding op sollicitatie gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:11

goedemorgen!
ik ben geslaagd voor sport en bewegen niveau 4.
ondertussen is het nu tijd geworden om te solliciteren!

Nu heb ik vanmiddag een gesprek als activiteiten begeleider. bij een stichting voor mensen met een beperking.

Maar wat moet ik nou aan doen?
zomerjurkje? spijkerbroek? rokje?

normaal had ik voor stage mijn sport en bewegen pak aan. lekker makkelijk! dat gaat uiteraard niet meer.

de sollicitaties voor mijn bijbaantjes deden er weinig toe. dis was altijd nette spijkerbroek +laarsje's.

maar nu??
wie helpt mij uit de brand haha

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:14

Gefeliciteerd met je diploma!

Zorg dat je je comfortabel voelt in je kleding en dat het een beetje netjes is, maar het hoeft ook niet te netjes (een mantelpakje past ook niet bij het werk wat je gaat doen).

Kan het zijn dat ze je bij een sollicitatie gesprek meteen vragen om even wat dingen te laten zien/voor te doen? Pas je kleding daar dan ook wat op aan. Misschien is een rokje dan juist niet zo handig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:16

Netjes, maar niet overdreven.
In dit geval hoef je niet strak in het pak, dat zou overdressed zijn. Underdressed is wel altijd erger, dus laat dat zomerjurkje maar in de kast.
Een nette broek of rok met een leuk bloesje met mouwen. Laarsjes of ballerina's of pumps er onder en gaan.

Succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:19

Geen spijkerbroek... Een nette broek of (lange)rok met blouse. Gewoon iets waar je je ook gemakkelijk in kunt bewegen, maar niet te casual.

Succes!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:21

mirriez geen idee of ze dat gaan vragenn.
ik heb ook geen mantelpakjes haha. maarja dat rokje met panty? of de vlotte spijkerbroek met nette laarsjes met hak.. en dan denk ik allee een blous blazer word te warm.

overigens heb ik alleen spijkerbroeken..
langerok ben ik niet van. heb er 1 maar die is nu zoieso niet geschikt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:22

Voor een sollicitatie als activiteitenbegeleider vind ik een nette donkere spijkerbroek (geen gaten, rare bleekplekken, glitters, of andere poespas), lichte blouse en pumps (evt donkere laarsjes) echt een prima optie. Dan zijn je armen, benen en boobs bedekt, dat is voor een sollicitatie altijd wel gepast.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:24

Spijkerbroek vind ik de ultieme no go voor een sollicitatiegesprek, ongeacht de functie of werkplaats.

Ik ga altijd voor een nette jurk en hakken. Met panty's als het koud is, anders zonder (maar dan wel zorgen dat de jurk niet té kort is). Het belangrijkste vind ik wel dat je iets draagt waar je je goed in voelt, zo straal je ook meer zelfvertrouwen uit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:26

Bonnyyyyyy schreef:
mirriez geen idee of ze dat gaan vragen.

Ik zou zeggen, bel ze eens op en vraag dat?

Een goede voorbereiding is het halve werk, zeker met betrekking tot sollicitaties.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:26

Vanillia schreef:
Voor een sollicitatie als activiteitenbegeleider vind ik een nette donkere spijkerbroek (geen gaten, rare bleekplekken, glitters, of andere poespas), lichte blouse en pumps (evt donkere laarsjes) echt een prima optie. Dan zijn je armen, benen en boobs bedekt, dat is voor een sollicitatie altijd wel gepast.

Hier dacht ik ook aan :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:31

Yasmine schreef:
Spijkerbroek vind ik de ultieme no go voor een sollicitatiegesprek, ongeacht de functie of werkplaats.

Ik ga altijd voor een nette jurk en hakken. Met panty's als het koud is, anders zonder (maar dan wel zorgen dat de jurk niet té kort is). Het belangrijkste vind ik wel dat je iets draagt waar je je goed in voelt, zo straal je ook meer zelfvertrouwen uit.

Ligt er aan waar je solliciteert. Voor mijn functie zou het zwaar ongepast zijn om in een kokerrok te verschijnen :+

Ineke2

Re: wat voor kleding op sollicitatie gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:32

Tussen een kokerrok en spijkerbroek zit nogal veel ruimte :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:33

Nette spijkerbroek kan voor deze functie prima. Activiteitenbegeleider voor mensen met een beperking. Reken er maar op dat iedereen casual gekleed gaat. Dus casual met een tikje extra voor het gesprek is prima.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:36

Bijna goed, in een spijkerbroek heb je meer ruimte dan een kokerrok (tenzij de broek superskinny is). Flauw ...

Ik denk dat je als activiteitenbegeleidster in spe best in spijkerbroek met blouse en leuke laarzen kunt verschijnen. Als die broek maar gewoon heel en schoon is en niet zo'n verwassen en kapot ding zoals je ze tegenwoordig nieuw in de winkel kunt kopen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:38

Hier loopt zelf de baas in spijkerbroek, alleen voor hele belangrijke vergaderingen komt een pak uit de kast.

Dus nette spijkerbroek met een blouse/shirt is prima zeker voor de functie waar jij op solliciteert.

Wel inderdaad benen, buik, borsten, bovenkant arme bedekken dan komt het helemaal goed

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:56

Hier op kantoor loopt iedereen ook in spijkerbroek, T-shirt en All Stars, maar toch zou ik nooit in spijkerbroek komen solliciteren. Spijkerbroeken zijn voor mij casual, en ik vind dat je zoiets met een sollicitatie gewoon niet draagt. Je kan ook gewoon een zwarte broek of nette pantalon oid dragen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:02

Yasmine schreef:

Ik heb alleen nog maar gesolliciteerd in spijkerbroek en tot nu toe altijd aangenomen :D een jurk en hakken is best ongepast voor mijn baan om in te solliciteren. Alle sollicitanten bij ons komen in spijkerbroek. Kleding is toch wel een eerste indruk dus iemand in een jurk en hakken is bij ons een echte no go. Het ligt echt helemaal aan de functie.

Voor activiteitenbegeleiding zou ik idd gewoon in een nette spijkerbroek met nette schoenen en een nette bovenkant erop :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:17

Ik zou ook gewoon gaan voor een nette spijkerbroek en een een leuk shirt met jasje of blouse of wat dan ook een beetje netjes is.

Ik heb ook geen functie waarbij hoge hakken en pak wordt gewaardeerd. Ben met mijn spijkerbroek en jasje gewoon aangenomen (ik had mijn sollicitatie zelfs gewoon in bedrijfskleding, jammer van al het werk bijna!)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:26

Als de opties zijn zomerjurk, rokje, spijkerbroek dan zou ik gaan voor het rokje mits die tot de knie is en netjes gekleed, mocht het een mini of spijkerrok zijn of zo'n zomerding dan de netste spijkerbroek (geen scheuren/gaten/rafels ed) aan.

Panty vind ik een must. Geen blote benen, schouders, buiken of flink decoleté met een sollicitatie is mijn vuistregel.

Blouse aan of een net shirtje met blazer. Te warm? Dan maar ff zweten, het is net goed aan 20 graden buiten, jasje aan als je uit de auto stapt, en weer uit als je in de auto stapt.
Dat uurtje met een jasje/blazer aan krijg je niets van. Heb wel eens met 30 graden strak in het pak op een sollicitatie gezeten, je zit er voor je eigen toekomst.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:29

Gewoon een nette zwarte (spijker)broek en een leuk topje/blousje dat netjes alles bedekt is prima. Mogelijk een leuke blazer erop en gaan.

Voor een dergelijke functie en dan in een rok of jurk is echt overdressed, leuk voor een functie zoals de mijne(kantoorfunctie bij een grote verzekeraar) maar echt te veel voor een activiteiten begeleider in de gehandicapten zorg

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:50

Nette spijkerbroek en een net shirtje/blouse lijkt me helemaal prima. Ik solliciteer zo elke keer als groepsbegeleider. Zo ben je ook gekleed in de functie en kun je op gesprek laten zien wat je uitstraling zou zijn in je werk. Zij willen een beeld van jou krijgen en daar hoort je kleding bij.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:50

Vanillia schreef:

Hier zou ik denk ik ook voor gaan met eventueel een blazer (ik heb er 1 van jersey-stof, netjes maar sportief). Pumps zou ik echter niet doen. Lijkt me totaal niet handig om pumps aan te hebben bij activiteiten begeleiden. Ik zou voor platte laarsjes of nette gympen gaan.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:53

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Lekker een jeans met nette gympen of platte laarsjes, en en leuk shirtje!
Ik zou niet te gek doen, en vooral jezelf blijven!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:04

Een donkere spijkerbroek moet prima kunnen. Als sporter ga je toch niet in naaldhaken en rokje tot net boven de knie lijkt mij :D :D :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:26

Ik zou rekening houdend met de functie liever iemand zien verschijnen in een nette (!) spijkerbroek dan op hoge hakken en rok. Toont aan dat je een beetje feeling met je groep en je functie hebt. Op sommige plaatsen moet je sowieso wat rekening houden met je kledij, indien je met mensen werkt die seksueel nogal ongeremd zijn. Dan kom je beter naar je werk in iets dat een beetje afdekt dan met een luchtig zomerjurkje als je je dag niet moeilijker dan nodig wil maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:30

Bonnyyyyyy schreef:
of de vlotte spijkerbroek met nette laarsjes met hak.. en dan denk ik allee een blous blazer word te warm.

Top! Gewoon doen. Ziet er prima uit, zeker voor deze functie.