Foefjes om geld bij te verdienen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Foefjes om geld bij te verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:36

En daar bedoel ik mee op een legale manier :+

Komend jaar ga ik terug naar school en ga ik een deeltijd opleiding doen. Ik zal hierbij 24 uur per week werkzaam zijn en daarbij 1 volledige dag (9-5) naar school gaan.
Nu heb ik momenteel een baan waarbij ik 45 uur per week werk en zoals ik uitgerekend heb ga ik hierbij financieel een HEEEEL stuk eropachteruit. Met name omdat ik hier meer verdien...

Al bij al uitgerekend gaat bijna mijn gehele salaris, dus komend jaar, uit naar de vaste lasten en hou ik ong 50 euro per maand over voor mezelf. Ik vind dit erg weinig want ik zou graag ietsje meer hebben.

Wat doen jullie bokkers ter kleine bijverdienste? Ik bedoel hiermee geen echte baan want hiervoor zal ik helaas geen tijd hebben ivm al werk/school

Ik dacht bijvoorbeeld zelf aan het verkopen van spulletjes die nog in en rondom het huis staan maar ook dit houdt een keertje op.. Dus, deel jullie tips & tricks :)

gekoppaard

Re: Foefjes om geld bij te verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:37

Kom je niet in aanmerking voor een aantal toeslagen als huurtoeslag ed op het moment dat je minder gaat verdienen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:39

Folderwijk gaan lopen, weekkranten bezorgen??

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:40

@gekoppaard:
Ik ben nog thuis wonende :)
Helaas heb ik veel vaste lasten aangezien mijn ouders vinden dat ik alles zelf moet betalen. Waar ik het overigens wel mee eens ben want ik ben 20 jaar en volwassen genoeg om dit te doen.

@bigone:
Dit is een mogelijke optie maar ook een van mn laatste opties mocht ik het financieel echt niet meer trekken. Even om te benadrukken dat er niks mis is met het bezorgen van krantjes maar ook dit neemt weer tijd in beslag. Hoeveel weet ik eigenlijk niet aangezien ik dit nooit gedaan heb. Ik dacht meer aan iets wat je vanaf de computer kan doen ofzo.

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:41

Een kennis van mij is onlangs gestart met het maken van sieraden van paardenhaar, dit verkoopt ze via facebook & marktplaats ect. Ik weet niet of je creatief bent??? Het loopt best aardig!
Laatst bijgewerkt door Deejay1997 op 06-07-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:41

Artikelen schrijven voor Infonu? Kost in het begin wel aardig wat tijd en moeite, maar uiteindelijk kun je er best leuk mee verdienen. Er loopt ook een (dood :+) topic over hier op Bokt. Je kan ook sites als Euroclix proberen, maar mijn ervaring is dat dat echt heel langzaam gaat.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:43

@Deejay, creatief zijn is inderdaad een zwakte punt. Vind het concept overigens echt heel mooi maar ik denk dat ik dit niet van de grond ga krijgen..

@ghostattack: Hier heb ik nooit van gehoord? Zou je er wat meer over kunnen vertellen :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:43

Mocht je in een grote stad wonen en goede cijfers tijdens je schoolexamen hebben gehaald, dan kan je ook bijlessen geven aan kinderen van de middelbare school. Het kost relatief weinig tijd en het verdiend prima. :)

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:44

Heb je gekeken of er mogelijkheden zijn om te bezuinigen op je vaste lasten? Vaak zijn de kosten best nog wat in te perken. Op die manier kun je natuurlijk ook meer overhouden.

Misschien kun je klusjes doen of mensen uithelpen voor een kleine bijdrage? En de ochtendkrant bezorgen schijnt ook netjes te verdienen en je hebt smidaags gewoon "vrij"' in dat geval.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:45

Er zijn mensen die rondkomen van 24 uur werken in de week met eigen huis / auto etc.... Misschien moet je je uitgave patroon is noteren/uitzoeken en proberen te besparen op uitgave.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:48

Ik woon inderdaad in een grote stad maar goede cijfers heb ik helaas niet gehaald. Wou dat het zo was :)

Ik heb inderdaad al een paar dingen verminderd. Zoals mijn telefoonabonnement waarvoor ik veel te veel betaalde, dit heb ik aangepast (minder mb's) zodat dit al minder kost.

Mijn auto is de grootste kostenplaat, dus ik hoor jullie al denken, auto wegdoen en een goedkopere aanschaffen maar hiervoor heb ik hem te kort en ik ben er ook heel erg aan gehecht.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:48

Voordeel van een krantenwijk is weer dat je dan minder tijd hebt om je geld uit te geven :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:51

palousa_boy schreef:
Voordeel van een krantenwijk is weer dat je dan minder tijd hebt om je geld uit te geven :P

Heb ook geen tijd nodig om geld uit te geven, dat gebeurd vanzelf :')

Nee grapje natuurlijk! Het is gewoon dat vaste lasten betaald MOETEN worden en ik graag iets meer zou willen hebben zodat sparen ook wat makkelijker gaat.

Mn doel is om mijn spaarrekening lekker vol te krijgen. Dan kan ik zodra ik op mezelf ga wonen leuk kan inrichten :) en verder vind ik het ook gewoon heel belangrijk voldoende achter de hand te hebben voor onoverzienlijke kosten

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:57

Je kunt je auto ook schorsen voor een jaar. Dan heb je er geen kosten meer van. En volgend jaar meld je hem dan weer aan. Je kunt de auto gedurende de schorsingsperiode niet gebruiken en hij mag niet op de openbare weg staan dan.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:02

Ik weet niet waar je woont, maar soms kan je producten testen en daar krijg je geld voor. Zelf woon ik in omgeving Utrecht en daar test ik wel eens voedsel, heb al een keer patat, melk, snoepjes en frisdrank geproefd.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:10

Ik heb spullen verkocht op marktplaats. Het was niet enorm veel, maar je houd er wel wat leuks aan over.. Verder doe ik thuiswerk. Dit is 3-12 uur per week, dus prima te doen. En ja uitgaven verminderen, maar als het alleen maar naar vaste lasten gaat, dan gaat dat lastig...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:11

Ik weet niet of je er voor in aanmerking komt, maar een studenten OV scheelt al een hele hoop in de vervoerkosten, goedkoper dan de auto. :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 12:12

De auto schorsen is in principe wel een goed idee! Van de andere kant, ik krijg geen gratis ov omdat ik een BBL opleiding ga doen, dit geld alleen voor BOL leerlingen.

Echter woon ik in een drukke stad dus met mijn auto naar de binnenstad (en dus ook mijn werk) gaat toch niet

@mrth97: wat voor thuiswerk doe je als ik vragen mag?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:15

Ann_moi schreef:
Mocht je in een grote stad wonen en goede cijfers tijdens je schoolexamen hebben gehaald, dan kan je ook bijlessen geven aan kinderen van de middelbare school. Het kost relatief weinig tijd en het verdiend prima. :)

Mijn ervaring was dat het in verhouding best veel tijd kost.
Voor elk uur bijles had ik vaak ook reistijd en soms moest ik thuis nog de les voorbereiden enz.

Misschien kan je online samenvattingen verkopen?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:17

Vreemd dat de studenten OV niet voor BBL leerlingen werkt. >;) Reiskosten vergoeding aanvragen bij je werkgever?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 12:19

Misschien heeft het ook met mijn manier van geld spenderen te maken

Door mn huidige baan ben ik een beetje gaan vergeten wat de waarde van geld was. Feestje? ik was altijd in. Hapje eten? tuurlijk kan gewoon

Maar achteraf zie ik nu wel dat ik veel meer heb uitgegeven dan de bedoeling was. Ik werk hier nog 5 weken en deze 5 weken moet ik alles zo veel mogelijk op proberen te sparen want zodra ik bij mn nieuwe baan begin zal sparen niet meer echt aan bod komen...

In principe is het normaal dat t OV niet werkt voor BBL studenten. Een bol student leer voltijd en heeft in principe geen tijd om te werken en zijn openbaar vervoer te bekostigen. Een BBL student moet minimaal 24 uur per week werken en als deze geen vaste lasten zou hebben zou die het OV makkelijk kunnen betalen.

Een reiskostenvergoeding krijg ik helaas niet aangezien ik binnen de stad van mijn werkgever woon. Ik heb gelukkig wel een zuinige scooter waarmee ik me kan verplaatsen binnen de stad

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:19

Waar heb je je auto voor nodig? Is het noodzakelijk dat je 1 hebt of gewoon omdat dat leuk/handig is? Kun je de auto van je ouders niet af en toe lenen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 12:22

antje_vip schreef:
Waar heb je je auto voor nodig? Is het noodzakelijk dat je 1 hebt of gewoon omdat dat leuk/handig is? Kun je de auto van je ouders niet af en toe lenen?

Ff quoten is toch wat makkelijker

Ik mag de auto van mijn ouders onder geen enkele voorwaarde lenen. Reden hiervoor is dat als deze kapot gaat ze A) de no claim van de verzekering kwijt zijn en B) geen geld hebben voor een nieuwe auto

Mijn auto is dus in principe geen hoofdprioriteit maar ik heb hem wel nodig. Daarnaast is het een luxe die ik gewoon niet wil afgeven zolang het niet echt hoeft. Heb me wel voorgenomen dat zodra ik het echt niet meer trek dat wel het eerste is wat de deur uit gaat. Dan eventueel kijken voor een goedkopere.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:06

Is het dan misschien een oplossing om je scooter weg te doen? Ik neem aan dat die ook geld kost.
Kost een beetje meer energie, maar met een fiets kom je meestal even ver in de stad. Is nog goed voor je conditie ook ;)

Of bekijk eens welke afstanden je normaal met je auto rijd bij welk weer. Als je meestal 100km of meer rijd, dan bied je scooter geen oplossing. Maar als de meeste ritjes binnen 20/30km blijven, dan kun je die wss net zo goed met je scooter rijden. Beetje zonde dan om voor allebei te betalen. Lange ritten bij speciale gelegenheden, kun je dan mss doen met de trein. Je woont in de stad, dus hebt daar wss prima aansluiting op. Bij weinig ritjes alleen is de trein goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:24

Er zijn websites waar je je kan aanmelden en geld krijgt voor het invullen van enquêtes en het klikken op links in emails die je gestuurd worden. Je krijgt dan reclame mail, klikt op de link naar de website van de aanbieder, maar hoeft niks te kopen en kan je venster gewoon weer sluiten. Je verdient ook punt als je iets besteld bij bepaalde webwinkels. Als je een bepaald aantal punten hebt kan je dit uit laten betalen. Dit kan oa bij euroclix (zie link in mijn onderschrift), mijnwaardevollemening.nl of qassa.nl

Je houd er niet veel aan over, maar het kost ook wel heel weinig tijd :) Ik kom op ongeveer 25 euro per 3-6 maanden denk ik

Het gaat niet snel