Mobiel gevonden in de bus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Mobiel gevonden in de bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 10:57

Ik kom de bus in stappen en er ligt zomaar een mobiel op een stoel. Dus ik kijk er naar, pak hem op en loop er mee naar de buschauffeur. En vraag of hij er wat vanaf weet hij neemt hem over en na dat ik gevraagd heb wat er mee gebeurd ga ik zitten. Mobieltjes komen volgens de buschauffeur vaak weer terecht bij hun eigenaar omdat ze zich zelf bellen. Alle gevonden voorwerpen komen op een centraal punt.

Tja en nu zit ik hier. Heb ik er wel goed aan gedaan of had ik de mobiel zelf bij me moeten houden en moeten kijken of er een lock op dat ding zat? Dan had ik kunnen kijken of er iemand in zijn telefoon stond als aanknopingspunt die ik had kunnen bellen. Om deze stomme reden voel ik mij enigsinds schuldig. Omdat ik niet gewoon even gekeken heb. Je vind niet elke dag een mobiel in de bus. Ik hoop als nog dat hij bij zijn eigenaar terecht komt al zal ik dat nooit te weten komen -O-

Wat zouden jullie gedaan hebben?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:58

Ik zou m ook afgegeven hebben aan de buschauffeur :)

Heb afgelopen zaterdag een pinpasje gevonden tijdens een feest, die heb ik aan iemand van de organisatie gegeven.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:03

je heb niet verkeerd gehandeld. Dat mensen bij de betreffende organisatie langs gaan is een logische stap als je iets verloren bent. Of de buschauffeur eerlijk is kun jij verder ook niets aan doen.

En wellicht was hij vergrendelt, dan moet je de code ook maar kunnen achterhalen. Ik heb 1 keer een telefoon gevonden op horse event, deze was verder niet vergrendelt en dat meisje had haar moeder als mama in de telefoon genoteerd. Die heb ik toen met haar telefoon gebeld. gelukkig was ze daar met haar moeder en konden we elkaar zo makkelijk vinden.
Als ze hem vergrendelt (wat logisch zou zijn) had was dat niet gelukt, dan hadden we hem ook naar de organisatie gebracht.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:04

Ook ik zou het afgegeven hebben aan de chauffeur.

Ikzelf zou het niet prettig vinden als een wildvreemde in mn telefoon gaat zitten, ookal heb ik hem zelf laten liggen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:11

Ik vind het niet zo raar. Wat ik wel eens heb gedaan, is eerst (als de telefoon niet met een pin code geblokkeerd is) kijken of ik "mama" of "papa" oid in de contacten kan vinden en hen dan opbellen en zeggen dat ik de telefoon van hun zoon/dochter heb gevonden. Zij hebben dan hun kind gecontacteerd en zo is de telefoon terecht gekomen. Al was dat wel toen ik de telefoon in het openbaar vond en ik dus niet naar een chauffeur oid kon gaan.

ElineS

Re: Mobiel gevonden in de bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:16

Doe ik ook. Als ik een mini vind dan bel ik hun mama of papa als dat kan. Een lock, dan wacht ik gewoon tot ik gebeld word. Verder zou ik bij de gemeente aangeven en hun gevonden/verloren website invullen. Dan kunnen de eigenaren hem bij mij ophalen. Hoewel, in een bus of trein zou ik hem ook afgeven denk ik, komt hij bij hun gevonden voorwerpen instantie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:18

Ik ben die van mij eens kwijt geraakt. Was weekej weg en dacht dat ik hem thuis had laten liggen. Tweede telefoon van ex bij me wordt ik daar opeens op gebeld. Had een man hem gevonden op een parkeerplaats in het hoge gras waar we wat hadden gegeten. :oo heeft hij alle nummers op de lijst afgebeld.

Ben blij dat hij hem niet bij het restaurant heeft afgegeven omdat ik nooit op het idee was gekomen dat hij daar zoek is geraakt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:20

Mij is ooit precies hetzelfde overkomen. Uiteindelijk heb ik (vraag me niet meer hoe) telefonisch contact gehad met de eigenaar. Die was dolblij toen ze m kwam ophalen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:21

Ik heb laatst een telefoon gevonden in de trein, en omdat mijn aankomststation geen servicebalie voor gevonden voorwerpen heeft heb ik 'm een dagje bij me gehouden om te kijken of er iemand belde en op de terugweg afgegeven bij de servicebalie van de NS. Ik reis op Rotterdam Blaak en de servicebalie zit op Centraal, en had toen echt geen tijd om eerder uit te stappen e.d.

Later een keer een creditcard gevonden en die ook afgegeven bij de service balie.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:22

Ik heb ooit mijn tas bij een bushalte op het station laten staan toen ik iemand met rolstoel de bus in had geholpen. Nooit meer achterom gekeken en ook niet gemerkt dat mijn tas weg was. Ik was in paniek al allerlei pasjes gaan blokkeren, maar diezelfde avond werd ik door iemand van Connexion gebeld dat mijn tas was gevonden en kon ik 'm op komen halen :)
Mijn tas was inderdaad door een buschauffeur gevonden die het voor me mee had genomen.

Dus ik zou ook spullen in een bus naar de buschauffeur hebben gebracht inderdaad!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:23

Ik kijk zelf alleen in de contacten of er iemand staat als 'mama' of iets in die trant. Die bel ik dan, neemt niemand op dan spreek ik in waar ik de telefoon ingeleverd heb, daarna lever ik hem dus in.
Als er een code op zit dan kijk ik of er onder de sneltoets iemand zit en anders lever ik hem gewoon in.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:26

Ik had hetzelfde gedaan in jou situatie. In zulke gevallen moet je maar even uitgaan van de eerlijkheid van de mens. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:33

Je hebt niks verkeerds gedaan hoor. Zelf houden of afgeven beiden is goed :)

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:02

Toen ik een telefoon in de trein gevonden heb, heb ik de laatste persoon waar mee geappt was een sms gestuurd met de mededeling dat ik deze telefoon in de trein gevonden heb en bij de servicebalie op station X zou afgeven. Ik zou het zelf ook wel op prijs stellen als iemand dat zou doen, ondanks dat ie dan wel in mijn telefoon moet 'snuffelen'. Waar moet je anders beginnen met zoeken soms...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:05

Ik heb eens een portomonee van een buitenlandse dame gevonden, met creditcards rijbewijs en id kaart.
Heb deze afgegeven bij de politie, dat leek mij de beste oplossing in dit geval.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:17

Ik heb een keer mn ov kaart verloren en de vinder heeft hem afgegeven aan de bus chauffeur. Daarna via facebook heeft hij contact met mij opgezocht omdat hij wel mijn naam heeft onthouden. Ik ben toen direct gaan bellen naar gevonden voorwerpen en heb heel wat afgebeld. Maar niemand kon mij vertellen waar mijn OV kaart naar toe is gegaan. Heb hem uiteindelijk maar laten blokeren en een nieuwe laten komen.

Dus ik zou in de telefoon gesnuffeld hebben en geprobeerd hebben om iets van gegevens te vinden..

Maar hopelijk komt de telefoon beter terecht dan mijn OV kaart

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:38

@Druppie7711 wat een gedoe zeg!
Ik heb een keer een tekenmap vol portfoliowerk een week voor m'n toelating op de kunstacademie in de bus laten liggen _O- Gelijk Arriva gebeld, die hebben contact gezocht met de desbetreffende chauffeur en de volgende dag is m'n map naar Leiden Centraal gebracht (bus waarin ik hem vergeten was had als eindpunt Gouda) dus het zal er ook aan liggen welk vervoersbedrijf het is dan.. Of misschien wat het is ofzo.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:39

Ik zou hem zelf houden tot er iemand belt.

Heb helaas eens een gesprek gehoord tussen 2 buschauffeurs in de bus die het er over hadden dat ze een telefoon gevonden en in dit gesprek kwam duidelijk naar voren dat hij hem zelf had gehouden :n .

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 12:32

Denk ook dat ik de volgende keer hem zelf hou en hoop dat iemand zijn eigen telefoon belt. Maar goed dat is misschien voor een volgende keer :') Hoop in elk geval dat de persoon zijn mobiel terug heeft.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:53

Paar maanden geleden voor het eerst gebeurd dat mijn mobiel uit de houder was gevallen.
Ik was op de HAS in Den Bosch om mijn dochter af te zetten en ben daarna de stad ingelopen.
Mijn mobiel is net buiten de HAS gevallen en daar tegenover werd gebouwd en daarvan heeft iemand hem zien liggen en bij de HAS binnen gebracht.
Balie medewerker heeft toen ook verschillende mensen gebeld maar ik zelf was natuurlijk niet bereikbaar.
Midden in de stad merk ik dat mijn mobiel weg is dus gelijk terug en onderweg rondkijken.
Loop ik uiteindelijk de school in naar de balie, ligt daar mijn mobiel, pfffff, wat was ik opgelucht.

Inmiddels was mijn moeder al gebeld, mens van in de 70 die er maar weinig van begreep en nog wat anderen mensen.
Gelukkig had ze de naam van de man die hem gevonden had , ook opgeschreven, zo kon ik hem netjes bedanken :j

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:06

De chauffeur is de aangewezen persoon voor gevonden voorwerpen in de bus, vaak weet of vermoed iemand wel waar men iets is verloren en de afdeling gevonden voorwerpen is dan snel gebeld :)
Als ik iets vind in de bus of een passagier geeft iets af dan meld ik dat bij de verkeersleiding.
Wordt het voorwerp niet tijdens mijn dienst opgehaald dan gaat het naar een centraal depot.
Het is trouwens bizar wat mensen in bus en trein achterlaten, mijn topper is een stel krukken waar ik de eigenaar persoonlijk mee heb zien binnen strompelen :? ..Zal wel spontaan genezen zijn want echt lopen kon hij niet bij binnen komst _O-

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:37

Je hebt zeker goed gehandeld. Zelf heb ik een keer een laptop op het station gevonden om 10 uur savonds. Toen heb ik daar de laptop opgestart hopende om een naam te vinden. Uiteindelijk vonden we na een half uur een diploma foto en via daar hebben we haar op Facebook gevonden. Toen ze vervolgens in paniek op het station aankwam wisten we direct dat dat de eigenaar was. :) voor haar in eerste instantie even schrikken omdat ze een ander op haar laptop zag zitten. Maar toen ik haar ook haar Facebook account op mijn telefoon liet zien was ze heel blij dat we de moeite hadden gedaan om hem terug te geven.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:58

Goed gehandeld.

Ik vond laatst achter het fietsenhok van ons appartement een tas met allerlei medische dossiers etc er in.
Er zat ook een personeels pas in van een ziekenhuis, ik heb de naam op de pas opgezocht op facebook en een prive bericht gestuurd.
Bleek dat die vrouw was overvallen in Hoofddorp en dat haar tas was meegenomen, deze is bij ons gedumpt. Ze was heel blij dat ik de moeite had genomen haar op te zoeken en ze is de tas komen halen. Helaas waren haar portemonnee en mobiele telefoon weg, maar de dossiers en andere spullen had ze gelukkig weer.

Ik denk dat als ik naar de politie was gegaan de tas nooit weer bij haar terecht was gekomen, aangezien ik 20km van hoofddorp af woon.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:59

Oh dat is wel heel fijn dat ze de medische dossiers terug heeft, zal niet het eerste spul zijn dat in de container beland omdat de overvallers er niet op uit waren...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:38

Je hebt goed gehandeld. :j

Ik heb een paar jaar geleden een telefoon gevonden met iemand anders (lag op de grond bij het Gagelgat van Paardenkamp Soest).
De gene waar ik mee was die zei steeds we houden hem, en probeerde in de telefoon te komen.
Ik heb de telefoon overgenomen en terug naar de hoofd ingang gegaan en daar afgeleverd bij de mensen die der werken.

En heb later begrepen (via Bokt) dat de eigenaar blij was dat ie afgegeven was!