Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nayomie schreef:Natuurlijk heb jij je privacy, maar blijven normen en waarden bij je thuis dus juridisch kun je daar vrij weinig mee. Weet je ook waarom ze je kamer loopt te doorzoeken? Anders moet je dat een keer met haar bespreken, dat je dat niet fijn vindt
Celiien schreef:Juridisch? Is t bericht aangepast?
Ik denk dat ik zodra ik over juridische stappen mbt tot mijn privacy bij m'n ouders aankom terwijl ik thuis woon en m'n ouders voor m'n natje en droogje zorgen, ik mooi ergens anders kan gaan verblijven
Janneke2 schreef:Dubbele boodschap hoor!
"Zelfstandigheid is belangrijk, je moet alles zelf regelen" - maar als puntje bij paaltje komt word je gecontroleerd 'bij het leven '.....
Ik vind het een rare combinatie.
Zelfstandigheid kan ook betekenen 'dat jij je eigen fouten moet maken', of tussenvormen, waarbij jij de moeilijkheden die je tegenkomt bespreekt (met iemand die jij vertrouwt en die jij uitkiest).
)
Iets in de trand van "mam, ik snap dat je dingen wilt controleren, en mij behoeden voor het maken van fouten, maar het maken van fouten hoort nu eenmaal bij volwassen worden, bij opgroeien. Bovendien ben ik al bijna 18 en dat is een leeftijd dat ik toch graag heb dat jij mijn privacy respecteert. Dus niet in mijn spullen snuffelt. Ik zou je willen vragen hiermee op te houden aub." Succes hoor, TS
. Duidelijk zijn.