Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schaduw_roos

Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 16:30

Allereerst dit is een goedgekeurde schaduwaccount. Mocht je me denken te herkennen dan graag in een PB. Het kan zijn dat alles met spellingsfouten staat geschreven door mijn hersenschudding.

Sinds Oktober 2012 zijn mijn vriend en ik samen. En we wonen samen sinds juni 2013. In het begin was het hartstikke leuk en gezellig alleen merkte ik naar een tijdje dat hij heel erg gemanipuleerd werd door zijn beste vriend en samen met hem harddrugs gebruikte. Iets wat ik totaal niet vind kunnen. Onze  eerste ruzie ging over drugs en dat ik liever niet wou dat hij dat ging gebruiken. Sindsdien heeft hij nooit meer contact gehad met zijn vriend en geen drugs meer gebruikt. Want hij wou met mij verder en niet met zijn verleden waren toen zijn woorden.

Maar nu heeft mijn vriend sinds kort een nieuwe baan. Hij heeft van te voren gezegt dat hij daar nooit meer aan het werk zal gaan. Hij heeft in 2007 daar ook al gewerkt. Het is fysiek zwaar werk ondanks dat hij chauffeur is moet hij in zijn 1tje met materialen lopen wat 40 kg weegt. Hij is veranderd van een hele leuke spontane jongen naar een norse inzichzelf gekeerde jongen. Hij werkt ongeveer 70 uur in de week en ook weekenden. Zodra ik maar iets vraag of zeg schiet hij volledig uit zijn slof. Zo ook die vrijdag avond.

Hij kwam thuis van zijn werk. En ik merkte aan hem dat hij gedronken had terwijl hij dat eerst ontkende. En we hadden eerst een heel normaal gesprek en we hadden afgesproken om zondag iets leuks te gaan doen. Dus ik vroeg aan hem wat we nou gingen doen met zijn tweeen was zijn antwoord dat hij zondag aan het werk moest en toen vroeg ik hoelaat hij er dan weer zou zijn. Op dat moment knapte hij volledig en viel mij aan de eerste klap op mijn hoofd is in mijn oog en ik heb het toen uitgegild. En hij bleef maar door gaan met slaan op mijn hoofd. Ik ben toen even buiten bewust zijn geweest toen ik weer wakker werd bleef hij door gaan. Ik heb toen weer geprobeerd om weg te lopen en dit keer lukte me het wel. Hij schreeuwde me hele nare dingen toe dat er niks aan de hand was met mijn gezicht terwijl alles onder het bloed zat. Ik ben vervolgens naar voren gelopen en heb toen mijn moeder gebelt. Die heeft eerst een tijd bij mij gezeten en is daarna naar hem toe gegaan en heeft met hem gepraat. Hij wist niet meer wat hij gedaan heeft en  hij was zo vreselijk overstuur. Daarna ben ik weer naar hem toe gegaan. Hij huilde wat hij anders nooit doet op de vraag van weet je wel wat je gedaan hebt. Was zijn antwoord dat hij een black out had en zich er niks meer van kon heugen. Het was voor mij heel pijnlijk om dit mee te maken en ik wist op dat moment ook even niet meer wat ik met hem moest. Want ik wil hem niet kwijt maar ook weer wel. Ik heb toen wel tegen hem gezegt dat hij hulp moet gaan zoeken want dit kan niet zo langer. Ik was toen al aan het twijfelen of ik naar de huisartsenpost moest of niet en had toen besloten om er 1 nachtje over te slapen. Maar snachts kon ik niet slapen en had toen om 7 uur sochtends gebelt en ik kon om 8 uur terecht mijn vriend is toen ook mee geweest en we hebben gezegt dat ik gestruikeld was en vol met hoofd tegen een paal aangeknalt ben. Ik ben daar gelijk door gestuurd naar een ct scan en het was foute boel. Ik had me oogkas op meerdere plekken gebroken en werd gelijk opgenomen en ben toen smiddags nog geopereerd. Mijn vriend was toen de hele tijd bij mij en heel lief en zorgzaam.

Tot het moment dat ik vroeg of hij misschien even een rust moment kon nemen van zijn werk. Wat volgens hem absoluut niet mogelijk was en hij werd vervolgens heel kwaad. Zijn zus had ik vrijdag avond wel ingelicht wat er gebeurt was en ze wist ook niet wat ze er mee aan moest. Maandagmiddag had ik gelijk contact opgenomen met een hulpinstantie. Hun wouden gelijk de volgende dag een afspraak maken met ons samen. Mijn vriend moest bij het gesprek aanwezig zijn maar hij mocht geen vrij van de baas. Vervolgens heeft zijn zus zijn vader gebelt en die is toen langs geweest en die heeft heel lang een gesprek gehad met hem. Mijn vriend bleek vroeger al opgenomen zijn voor gedrag. Waar ik erg van schrok want dat wist ik niet. Zijn vader heeft geregeld met zijn baas dat vriend wel bij gesprek kon wezen. Ook denkt zijn vader dat hij overspannen is. Achteraf denk ik dat zijn vader wel gelijk heeft maar daar reageerd vriend heel nonchalant op. De volgende dag was gesprek en daarbij bekende vriend dat hij meer als 10 bier op zijn werk had gedronken. Ze gaan nu voor hem en mij een hulptraject starten. Aankomende donderdag hebben we weer een gesprek.

Sorry het verhaal is misschien wat warrig en lang sommige dingen heb ik achterwege gelaten. Maar ik weet op dit moment gewoon niet meer wat ik moet en kan doen. Ik wil het gewoon nog met hem samen proberen maar ik weet ook dat wat hij bij mij gedaan heeft niet kan en ik wil niet dat zich gaat herhalen. Op dit moment is mijn leven een emotionele achtbaan.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:36

Als ik in jouw schoenen had gestaan, was ik weggegaan.. hij kan zo lief wezen als die nuchter is, maar als mijn vriend mij een gebroken oogkas slaat, kan die opdonderen..

Denk ook niet dat m'n moeder rustig had kunnen blijven ..

Sterkte met je besluit..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:37

Heel veel sterkte!! :(:)

Waarom denk je dat hij gaat veranderen? Blijkbaar is dit herhalend gedrag. Meisje kies voor jezelf. Een volgende keer loopt het misschien minder goed af..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:37

Als ik heel eerlijk ben: zorg dat je een eigen plek hebt om te wonen, zodat je onafhankelijk bent.

Ik zie redelijk wat dingen waarin leugens naar voren zouden komen. 1 daarvan zijn de gewichten die hij moet dragen in zijn eentje. > 20 kg mag niet hier in NL. De vraag die bij mij dan rijst, waar liegt hij nog meer over? Ook omdat hij zo opvliegerig is als je "controlerend" overkomt wanneer hij wel thuis is.

Lange dagen maken, geen vrij kunnen krijgen, in weekenden werken. Weet je heeeeeeel zeker dat hij niet bezig is met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen?

TS, zorg voor jezelf. Je vriend heeft wellicht hulp nodig, maar daar zijn hulpverleners voor, niet jij. Jij kunt, als je dat nog wilt, hooguit ondersteunen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:41

Oei, zo snel mogelijk wegwezen, TS. Voor hetzelfde geld had hij je een schedelbreuk of nog ernstiger geslagen.
Jouw vriend (ik hoop snel ex-vriend) heeft een serieus probleem. Kies voor jezelf en je eigen veiligheid.
Jij kunt hem hierbij NIET helpen. Red jezelf!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:41

Dit soort dingen zeg ik niet snel, maar mishandeling (en helemaal door dronkenschap/onder invloed) is bij mij een exit. Hij zet eerst z'n leven maar op de rit en dan kijkt hij maar verder of hij relatiemateriaal is bij een ander.

Natuurlijk is hij nu poeslief en aardig, maar dat zijn ze allemaal. Tot de volgende keer.

De keuze is aan jou natuurlijk. Als jij therapie ziet zitten zeker doen, maar weet wel wat je wil en verwacht. Zet die afspraken voor jezelf op een rij, maak ze helder dat dit de 'eisen' zijn om in therapie, counseling etc te gaan. En bij het verbreken van die afspraken ( door hem ) alsnog tabee zeggen.

Sterkte!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:42

Eerste wat ik denk is: héél snel wegwezen daar. Kan dan wel je vriend zijn, maar als hij herhaaldelijk (!) op je in blijft rammen en je oogkas op meerdere plekken breekt zou ik dat hulptraject niet eens afwachten...

Sjolvir

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:47

Allereerst heel veel beterschap en jeetje je eigen vriend die je zo mishandeld.
Kan hier maar 1 reactie op bedenken, vertrekken voordat het weer gebeurt. Wat vast niet makkelijk zal zijn voor je. Heel veel sterkte in ieder geval.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:47

Jeetje zeg, hij heeft je zo te lezen goed te grazen genomen.
Mijn eerste reactie is ook meteen: wegwezen daar. Maarja, ik sta niet in jouw schoenen en kan dit aardig zonder gevoel lezen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ex destijds ook tegenover mij losse handjes kreeg waarna ik dus ook direct ben opgestapt.
Je moet voor jezelf heel duidelijk de grens trekken en hier niet over twijfelen: vind jij jezelf waardevol genoeg om zo geslagen te mogen worden? Je bent zijn vriendin, niet zijn boksbal of hulpverlener. Ik zou voorlopig eerst afstand nemen en de bal bij hem leggen. Hij is nu die grens overgegaan, dronken of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:49

Rennen en dan echt zo hard je kan. Trap alstublieft niet in de valkuil waar ontzettend veel vrouwen wel intrappen. Hij huilt, hij weet het niet meer, hij heeft spijt, blablabla. Vraag je af wat er gebeurt in de toekomst?? Kinderen, en die zijn even vervelend, mept hij die ook in de hoek wanneer hij weer even een dip heeft?? Hulptraject moet je zeker in maar dan alleen en alleen maar voor jezelf om dit een plek te geven en dan volle kracht voor uit met je leven,ZONDER HEM!!!!

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:52

Lieve TS, ik hoop van harte dat je de kracht zult vinden om bij deze man weg te gaan. Het zal niet makkelijk voor je zijn, maar dat is tijdelijk. Op langer termijn zul je met iemand anders veel gelukkiger worden!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:54

Meisje, je wilt het nog eens proberen met hem? Wat moet hij de volgende keer doen: je met je hoofd door de muur slaan, de tanden uit je mond rammen,... En ja die volgende keer komt er zeker... Jij kunt hem niet veranderen en je kunt enkel in je kist eindigen, is hij dat echt waard????
Ga met je medisch attest naar de politie, leg klacht neer en ga weg bij hem... Of heb je ambities om als verdere boksbal te dienen???

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:55

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:55

Rocamor,
Mijn man werkt ook als chauffeur. En lange dagen en ook weekenden zijn heel normaal.
Hij sleept met slangen en hoeveel ze wegen weet ik niet. Vast precies die 20. Maar in tijdsdruk slepen ze ook aan elkaar gekoppelde.

Met het verschil dat mijn man zijn werk graag doet. En hij mij niet mishandeld wilde ik daar toch even op in haken.
Ook vrij vragen is daar erg moeilijk.
Wel als je dat 2 maanden in voren aanvraagt. Maar niet voor deze week.

Voor ts zou ik zeggen wegwezen.
Slaan is exit.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:57

Lieve TS, wat verschrikkelijk. Onthou dat het absoluut niet jouw schuld is en ga alsjeblieft niet op je tenen lopen voor hem.

Ook ik denk dat je zo snel mogelijk uit het huis en uit de relatie moet. Vaak als er eenmaal zo heftig gereageerd is (je oogkas is zelfs gebroken!) wordt de drempel om het nog eens te doen steeds lager. Hij zegt dat hij spijt heeft, maar de statistieken laten zien dat mannen die hun partner mishandelen vaak in een cirkel komen van mishandelen - lief doen en beterschap beloven - een ergere uitbarsting etc etc. Kies voor jezelf en voorkom zo'n cirkel! Natuurlijk ben je geen statistiek en heb je gevoelens, maar in dit geval is rationeel over je veiligheid en situatie beslissen belangrijk.

Schaduw_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 16:58

Dankjewel iedereen.

We wonen sinds anderhalf jaar in de oude boerderij van mijn grootouders. Die we zouden gaan verbouwen.

Aan de ene kant wil ik verder maar aan de andere kant wil ik dit totaal niet. Hij moet aan zichzelf gaan werken komt er geen verbetering in dan is het voor mij exit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:02

Rocamor schreef:
Lange dagen maken, geen vrij kunnen krijgen, in weekenden werken. Weet je heeeeeeel zeker dat hij niet bezig is met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen?.
Duidelijk geen (vrachtwagen)chauffeur in de familie of naaste vriendenkring?? :x

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:03

Ik ben (was) chauffeursdochter dus weet hoe het kan werken. Maar 70 uur op papier per week plus nog weekenden --> dat gaat problemen opleveren als ie een keer een ongeluk veroorzaakt (ivm rij- en arbeidstijdenwet).

En over spontaan verlof opnemen voor een legitieme (!!) reden: dat zou gewoon moeten kunnen. Als je man vanavond spontaan zijn been breekt, moeten ze ook voor vervanging zorgen. Alleen vaak vindt men dat te lastig en doen ze er daarom maar niet aan. Ik ben zelf ook planner (niet logistiek overigens) en voor een "het is mooi weer en morgen wil ik zwemmen" ga ik ook de planning niet omgooien. Maar een "ernstige prive situatie" (en ja, die hebben we hier al een aantal keren gehad helaas) ga ik me echt wel hard maken.

Naast mijn vader ook kennissen met eigen bedrijf (transport) met personeel, zelf hier ook vrachtwagens naast mijn kantoor staan (waar ik als chauffeur) ook in kan en mag rijden... En ja ook ervaring met mensen die zich bezighielden met dingen die het daglicht niet konden verdragen en het afschoven op het werk.

Voor de rest ben ik het met je eens: ik zou ook zeggen: Dikke Doei.

Edit: nog wat zaken toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 04-07-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:04

Wegwezen, al lees ik nu al dat je dat waarschijnlijk niet gaat doen... Dan is het wachten op herhaling van deze ellende.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:04

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:05

In het verhaal van TS staat dat haar 'vriend' in het verleden ook al gedragsproblemen heeft gehad (ik ga er vanuit dat dit ook met agressiviteit te maken had).
Dus in feite is dit al een herhaling van een gedragspatroon en dan is 1 + 1 toch echt 2.
Oftewel: wegwezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:06

Jeminee TS, wat verschrikkelijk dat je dit mee maakt. Ik snap dat het lastig is maar kijk naar het idee dat een vriendin van jou door haar vriend wordt afgetuigd. Wat zou je dan zeggen? Waarschijnlijk dat ze bij hem weg moet gaan.

Sterkte. :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:07

Goh TS dat je een hulptraject in wil zeg.
Ik zou na zo'n situatie direct weg zijn, dit is absoluut onacceptabel.

Als hij niet minder wil werken en geen vrij wil nemen verandert de situatie dus niet en blijft die spanning. De kans dat het nogmaals gebeurt blijft zo bestaan.
Pak je spullen en zoek de rust en veiligheid op. Hij kijkt maar wat hij met zichzelf aan moet, maar jij moet niet in een gevarenzone blijven zitten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:09

Dat ligt er aan hoeveel je stil staat.
Lossen is geen rijtijd dus telt ook niet zo.
En zo ook met weekenden. Er moet x tijd rust zijn. Maar zoveel is dat niet.
Mijn man werkt twee ploegen.
Dus heeft hij in het weekend vroeg heeft hij op maandag laat en zit er genoeg tijd tussen.
Het klopt daar in ieder geval altijd precies.
70 uur werkt hij niet. Wel regelmatig 60.
Dan eigen reistijd erbij is hij veel van huis zonder duistere praktijken. :)

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:09

TS, heb je eventueel iemand waar je bij terecht kunt? Afstand is nu misschien verstandig, kun je misshien (tijdelijk) bij je moeder intrekken bijvoorbeeld, of een goede vriendin ? Iemand die jou onvoorwaardelijk steunt in elk geval. Heeft je moeder al gereageerd op de situatie, aangezien ze gebeld is door jou toen het gebeurde? Heb je er na afloop met haar over gepraat?