Garantie of laten fiksen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Garantie of laten fiksen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 13:47

Ik heb mijn Medion Erazer laptop nu nog geen jaar (vorig jaar in oktober gekocht) en hup, hij wordt veel te warm, blijft soms steken, herkent geen wifi meer en soms doen de ingebouwde speakers vreemd. Ik word er helemaal onnozel van en ik weet niet wat ik moet doen... Ik dacht een bericht naar Medion te sturen, maar de aankoopdatum weet ik begot niet meer en dat MSN nummer is nergens te vinden op de achterkant. We hebben hem online gekocht...

Er is echter een shop voor reparatie van pc's en gsm's in de stad, waar ik veel liever naartoe zou gaan. Snelle service, meer feedback over het probleem, minder gezanik over mails. Dan zouden ze hem wel moeten openleggen, en dat betekent geen garantie meer...

Wat zouden jullie doen? Ik ben dit echt kotsbeu en dit ding kostte heel wat, bedoeld voor photoshop en games. Niet echt leuk als je na nog geen jaar dat ding moet laten repareren, dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:49

Medion is weinig behulpzaam en bovendien heb ik al een paar keer mee gemaakt dat ze niet doen wat ze zeggen. Beweren dat er een nieuwe schijf in steekt en als je het nakijkt tot de conclusie komen dat ze enkel de delen die stuk zijn "uit geschakeld" hebben zodat ie weer werkt bv.
Uitgaande van mijn persoonlijke ervaring met medion zou ik die garantie niet te veel "koesteren" en hem fatsoenlijk laten repareren.

Kirania

Re: Garantie of laten fiksen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 14:05

Bedankt voor de tip! Ik dacht al zoiets. Nooit veel vertrouwen gehad in garanties... en ik ben dan ook helemaal geen hardware-savvy dus ik zou het gewoon niet weten als er met mijn voeten gerammeld werd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:27

daarom kun je het beste een medion product via de aldi kopen.

(dan kan medion proberen af te schudden wat ze willen..maar de aldi moet het oplossen) en aldi doet dat ook netjes.

(zelf ervaring mee gehad en anders je rechtsbijstand erop)

overigens doen ze wel vaker bij medion dingen die niet helemaal fris zijn..ze gebruiken gereviseerde producten (is niet erg maar dan moet je het wel vermelden..) staat nu ook heel soms in de kleine lettertjes.....(die niemand leest)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:58

Aldi stuurt gewoon op en medion lost het dan even beroerd op of ze sturen je gewoon door naar medion. Been there, done that. Meerdere keren, die wat ik nu heb is gered door een handige vader en is de laatste. Zelden zo'n slechte service gekent en mijn vader helpt verschillende mensen ve familie met die laptops. Het is elke keer dezelfde miserie. Hij raad ze ook iedereen af die hem om raad vraagt (paps is goed met IT) omdat de schijven vaak sneuvelen en medion nul klantvriendelijkheid heeft.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:19

Ayasha schreef:
Aldi stuurt gewoon op en medion lost het dan even beroerd op of ze sturen je gewoon door naar medion. Been there, done that. Meerdere keren, die wat ik nu heb is gered door een handige vader en is de laatste. Zelden zo'n slechte service gekent en mijn vader helpt verschillende mensen ve familie met die laptops. Het is elke keer dezelfde miserie. Hij raad ze ook iedereen af die hem om raad vraagt (paps is goed met IT) omdat de schijven vaak sneuvelen en medion nul klantvriendelijkheid heeft.

tuurlijk stuurt aldi het op naar medion...maar als het niet naar tevreden word opgelost kun je dus wel weer klagen bij de aldi en eisen dat het goed word opgelost.....

(alleen je moet wel mondig genoeg zijn en als dat niet werkt je rechtsbijstand inschakelen....)

je met een kluitje het riet in laten sturen wat veel mensen doen..tja tuurlijk proberen ze dat...ze willen geen kosten aan je...maar je moet er zelf neit in trappen

Ik heb zelf overigens een HP probook.

(overigens moet je eens goed nagaan als je de speficatie;s van de medion na gaat lopen en je zou diezelfde loslopen..dan kom je stukken duurder uit...wat dus al betekend dat medion er afgekeurde meuk in stopt............)

je kunt niet een core i7 verwachten in een laptop van 400 euro....(als ie los al 350 kost...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:26

Na de 3e keer je laptop kwijt zijn en het nog niet fatsoenlijk opgelost hebben ga je het vanzelf zelf op lossen. Ik wil TS slechts dat gezeik voor niks besparen.