Zelf meubels maken/opknappen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Zelf meubels maken/opknappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 12:57

Wie vindt het nog meer leuk om zelf meubels te maken of (grondig) op te knappen.

Wij hebben afgelopen jaar gemerkt dat je heel creatief wordt van niet zoveel geld hebben en we hebben er ook behoorlijk lol in gekregen.

Begonnen met een eettafel

Afbeelding

Afbeelding

Daarna van een lade kastje een tv meubel gemaakt (de twee delen stonden eerst op elkaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een hondenmand gemaakt (die nog steeds even geverfd moet worden)

Afbeelding

Hij bevalt goed gelukkig

Afbeelding

En vandaag de buitentafel afgemaakt.
Het frame is van een oude tafel welke opnieuw gespoten hebben en het blad hebben we zelf gemaakt.

Afbeelding

Wie is er nog meer zo creatief? :D

En onze eetkamer stoelen. Gratis stoelen overal vandaan gehaald en ze roze geverfd.

Afbeelding

(sorry voor de rommel :') )

8nnemiek

Re: Zelf meubels maken/opknappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:12

Wat gaaf zeg! De hondenmand vind ik geweldig! En die eetkamertafel, heel creatief! Wauw!

Wij maken ook regelmatig zelf meubeltjes, maar de laatste tijd eigenlijk te druk voor geweest.
Op het moment ben ik bezig met het opnieuw bekleden van de bootkussens (en daar ben ik eigenlijk al een jaar lang mee bezig.. maar wel al op de helft :o )

Een hondenmand hebben we ook ooit gemaakt. Uiteindelijk ook nog versierd met haar naam erop.. helaas slechte foto..
Afbeelding

Meubels opknappen doe ik ook wel, maar dan geen mooie, oude, klassieke kasten grijs verven.. dat zie je zo vaak en vind ik dan in veel gevallen doodzonde :+
Ik heb eens een vitrinekast opgeknapt met verlichting erin en glazen plankjes ipv hout.. die heb ik inmiddels weer verkocht..
En we hebben laatst een aantal Ikea kasten gekocht waar we een grote boekenmuur van aan t maken zijn, maar die moet nog worden afgewerkt met plinten en plafondlijsten enzo.

Ik vind het altijd leuk om aan zo'n projecten te beginnen, maar halverwege ben ik alweer met andere dingen bezig :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 13:21

Haha herkenbaar dat laatste. Er is een reden dat de mand nog niet geverfd is :')

Ook hele leuk mand!

Lang leve internet hoor. En de tafel en de mand van Internet. Maar nog steeds super leuk om te maken.

Nu moet ik zeggen dat we met de tafel wel hulp gehad hebben van mijn vader hoor.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:27

Ik vind het ook erg leuk, al aantal dingen opgeknapt.
Wil weer wat nieuws maar nog geen idee hoe en wat!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:35

Wat is die eettafel tof!

Leuk topic, ik ga volgen en inspiratie op doen :D

Woon momenteel nog bij m'n ouders maar dat gaat hopelijk/waarschijnlijk niet zo heel lang meer duren en dan wil ik ook proberen om wat spullen zelf te maken. Kleine tafeltjes, ophangcreaties voor m'n longboard en snowboards etc. Een aantal jaar geleden tijdens een feest hingen er hele toffe lampen aan het plafond. Heel simpel te maken dus dat wil ik ook nog proberen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:41

Oei leuk!

Hier ook van het zelf maken. Inmiddels mijn eigen bed gemaakt (jaren terug) en na het bouwen van ons nieuwbouwhuis vorig jaar zijn we nu aan de binnenkant begonnen om daar zelf dingen voor te maken, af te timmeren enz.
Het TV meubel is al klaar.

Zal later even proberen of ik hier foto's kan plaatsen van het meubel.

Dit is het bed (sorry voor de onduidelijke foto)
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:55

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:54

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:51

Moderatoropmerking:
Op verzoek open ik dit topic weer, wel met een heel duidelijk verzoek; In dit topic is het de bedoeling dat jullie echt bij het zelf maken van meubels houden.

Het opknappen van meubels mag in dit topic:
[HTT] Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Dit om beide topics duidelijk te houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:04

+:)+ Leuk dat het topic weer open is!

Marlies, ik vind je bed erg mooi gemaakt! Als je had gezegd dat het uit de winkel kwam had ik het ook geloofd!

Met wat voor soort hout werken jullie het liefst?

Mijn volgende project wordt een grote bloembak van steigerhout. Bij Hornbach gaf ik laatst 5 euro per plank, dat viel dus wel mee. Wel helemaal onbehandeld, dus ik wil hem dan uiteindelijk denk ik wel whitewashen of greywashen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:45

Fijn dat dit topic weer open is!

Ben benieuwd naar je bloembak als je die gaat maken! Ideeën met hout zijn altijd welkom :P

Bed is gemaakt van 100% eikenhout, wou graag robuust en stoer.
Was een flink werk en een litteken in mijn hand waar ik nooit meer vanaf kom (schoot uit met de beitel, oeps) maar heb hem inmiddels al 10 jaar en ben er nog steeds ontzettend blij mee.

Mijn lief en ik heb ben onlangs ons eigen tv meubel gemaakt. Rechts zit een gedeelte waarin een bak gerold wordt welke wij gevuld hebben met pellets voor onze pelletkachel maar die zou ook prima als bergruimte kunnen dienen voor allerhande spulletjes.

Afbeelding
Afbeelding

Op ons verlanglijstje staan nog:
Een trapkast
Een kledingkast op de slaapkamer (deuren zijn al gekocht maar de inrichting willen we zelf maken)
Bijkeuken omtoveren tot was en berghok.

Wij hebben in ons huis ook de plinten, beleglatten en vensterbanken zelf gemaakt. Zijn dus heel erg van het hout en het bewerken daarvan. Zowel hard als zacht hout, heel erg afhankelijk van de toepassing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:38

@x_Anne_x: ik vind je tafel erg mooi en leuk gevonden. ik ben wel benieuwd hoe de onderkant zit ivm doorzakken en of je de latten alleen gelijmd hebt ??

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 02:35

YEAHH Topic weer open! *\o/*

Hier ook gek op zelf ontwerpen en maken. :D

Hebben dit jaar ons eerste huisje gekocht, een echte klus woning (van schoolwoning naar normale woning). Doen met de verbouwing ook echt alles zelf. Maar omdat we nog geen inboedel hebben en die nog moeten aanschaffen kun je het ook net zo goed zelf maken toch? :P

Op het verlanglijstje:
Een bed met daaraan nachtkastje & bankje in 1.
(inbouw) Kledingkast
Badkamermeubel
Werktafel (zo'n hogere), blad al proefstuk van gemaakt maar die is alweer verkocht :x :')
Grote kast met bergruimte en werkplek
Eettafel
Lange bank aan de muur voor in de woonkamer
En een kast met open vakjes en (fop) kastjes voor in de woonkamer.Daar al een eerste schetsontwerp van gemaakt:

Afbeelding

Ach en met het afstrepen van het een komt er weer iets anders voor in de plaats. :P

Het begon met het verbouwen van de trailer, toen een zadelkast met draaibare zadelsteun (volledig zelf gemaakt), en nu een woning en meubels. :')

Zal eens kijken of ik foto's terug kan vinden.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 08:22

Jeej wat leuk dat het topic weer open is!

Oe marinke gaaf idee die kast!

Mijn tafel is trouwens 'hol' aan de onderkant. De onderste (op de 4 buitenste na) latten zijn maar 8 -12 cm lang. Puur voor de sier dus.
Zal straks even foto maken van de onderkant.

Wij hebben nu bedacht om een eigen tuinbank te gaan bouwen.
Nog even bedenken hoe :')

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:02

Sorry, ben opknappertje, heb post verwijdert *\o/*
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 07-07-16 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:08

A3a1 schreef:
Ik hou enorm van het eigen maken van oude spullen.
Heb in de loop van de jaren erg veel spulletjes opgeknapt, tafels, vitrinekastje, dressoir, stoelen,
Sommige alleen maar afgebrand en in de lijnolie gezet, andere schoongemaakt en geverfd met een oude look, een tafel van mijn opa en oma, is inmiddels al 6x van kleur veranderd.

Zal later wel wat foto's ervan plaatsen.

Check ff de MOD opmerking wat hoger op deze pagina ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:51

Ik heb ook een aantal ideeen om zelf te gaan maken. Maar ik moet nog even geduld hebben, want mijn bekken moet eerst herstellen van mn zwangerschap en bevalling.
Voor mn oudste zoon wil ik een meubel gaan maken met een bankje, opbergruimte voor speelgoed enzo en een tafeltje/buro. Het liefste dat het tafelblad in hoogte verstelbaar is, zodat hij er later ook nog aan kan zitten. Ik heb het idee al helemaal in mijn hoofd zitten, ik moet het alleen nog uit tekenen.

Waarschijnlijk wil mijn dochter dan ook zo'n meubel. Verder zou ik graag een nieuw bed voor mn man en mij maken.
En op de langere termijn een eettafel met bijpassend bankje, salontafel, wastafel meubel, tafel voor buiten.

In principe wil ik steigerhout gaan gebruiken.

Hebben jullie een speciale plek waar jullie de meubels maken? Wij hebben geen grote schuur helaas, wel een grote zolder waar ik kan "knutselen". Maar dat is best wel een gesleep natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:57

Dan is het handig als je meubels zo in elkaar zet dat ze ook in delen weer makkelijk uit elkaar kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:10

Wat een leuk idee, zo'n multifunctioneel meubel!

Steigerhout vind ik inderdaad erg mooi, en het is zo lekker stevig :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:37

TinkerTreas, ik heb de luxe van een hele grote schuur/hobbyruimte achter het huis waar ik van harte lust kan klussen. Als je alles op zolder moet doen lijkt het mij best een opgave, want dan zou ik buiten zagen met mooi weer bijvoorbeeld en binnen in elkaar zetten, dat is best een gesjouw.

Marinke: mooie kast maar kost je dit niet enorm veel ruimte?

Wij zijn nu met de plank boven het bed bezig (waar de wekker ed op kan) maar dat is niet echt een meubel.
Denk dat we in het najaar aan onze schuifdeurkast gaan beginnen, ontwerp is al af!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:52

Zagen doe ik meestal in de uitloopstal van de paarden. Die is 3x6 meter, dus daar zetten we dan gewoon een stukje af. Kleine klusjes en dingen als schoeven, verven of elektra ofzo doe ik op zolder. Daar kan lekker de verwarming of airco aan :Y)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:48

Ik ga denk ik toch maar kijken of ik in de schuur een plekje kan vrij maken. Want zagen en schuren is idd fijn als dat buiten kan, of bij de open deur als het regent.
Gelijk een goede reden om de schuur eens uit te mesten.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:11

Met een vriend als timmerman is dat plekje niet zo moeilijk. Die heeft altijd wel plek en gereedschap om bezig te kunnen. Hebben sws al een grote garage die ook voor het klussen gebruikt kan / gaat worden. Maar momenteel is ons hele huis klusruimte. :')

Die kast valt mee Marlies in tegendeel wou eerst wat anders maar dat neemt meer ruimte in. Kast is zo'n 1m80 breed en word plafondhoogte, diepte nog niet helemaal over uit waarschijnlijk 30 a 55 cm. Afhankelijk van het bankje wat aan beide kanten eraan vast komt. Heb onze hele woning 3D uitgetekend en hem daar ook al in gezet, zo groot als hij nu lijkt is hij straks helemaal niet.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:59

Ik meld me aan.! Komen leuke dingen voorbij en voor inspiratie is het zeker leuk!
Ik ben bezig met een nachtkastje van pallethout, ik spaar dus oude pallets en sloophout. Er moet ook nog een bed en wand vullende kast komen :+

Dit is tot hoever ik ben, ik mag zelf niet zagen dus moet af en toe wachten tot dit gedaan is |o

Afbeelding
Dit is het kastje tot zo ver.

Afbeelding
En dit wordt de bovenkant die zit al in elkaar, net als de plankjes maar die moeten nog gezaagd worden. Zodra dit gedaan is kan ik hem in elkaar zetten. B-) Daarna komt er nog een deurtje op en dan is het een kwestie van alles in de transparante beits zetten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:54

Prachtig hout voor een nachtkastje! Heel gaaf! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!