Welke laptop voor school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Welke laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 13:57

Hallo,

In september start ik aan het Cios niveau 3/4 in Venlo/Sittard. Hiervoor heb ik een laptop nodig, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

In een brief die ik van het Cios kreeg gaven ze een advies wat de goedkoopste laptop was die aan alle eisen voldeed. Deze was rond de 450 euro.

Echter als ik naar de eisen kijk, waar de laptop aan moet voldoen, vind ik veel goedkopere laptops. Voor zover ik weet voldoen deze dus ook aan de eisen. Maar toch twijfel ik of dan iets over het hoofd zie, aangezien de goedkoopste laptop volgens het Cios zelf toch wat duurder is...

Ze gaven zelf het advies om de Toshiba Satellite c50 te kopen.

De eisen zijn:

Goede accu
Windows 7 of hoger
Virusscanner
Draadloze netwerk kaart A of NC standaard
Office pakket

Zoveel eisen zijn dat dus niet, aangezien de helft niks met de laptop te maken heeft. (Office pakket, virusscanner etc.)

Wie o wie kan me een beetje adviseren?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:04

Ik heb hier een laptop Aspire E 17 . De laptop kostte €600,- . Het is een snelle laptop, windows 10, een heel precies en snelwerkend touchpad en heb er zelf inderdaad virus scanner en office pakket bij. Hier staan alle apps open, superveel internet tabbladen, ondertussen draait ie muziek via spotify en ben ik bezig met word. Hij blijft dan lekker snel werken. Hij is ook 'skype certified'. Heerlijk ding!

Edit: hij heeft nu 65% en kan nog 4 uur en 11 minuten mee :)

BlackShadowZ

Re: Welke laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 16:25

Bedankt voor je reactie :)

Echter ligt die nog ver boven de prijs van de laptop die het Cios zelf aangeeft. Die kost ongeveer 450 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:30

Asus EeeBook R417SA-WX011T

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:47

Als je gewoon een zo goedkoop mogelijke laptop zoekt dan zou ik een tweedehandse zoeken. Ze worden genoeg aangeboden op marktplaats. Voor 200 euro vind je genoeg snelle laptops, i5 zelfs, met meer dan 4GB werkgeheugen, dus nog beter dan die Toshiba die ze aanraden. Zoek je er eentje in de buurt zodat je hem kan uitproberen.. scheelt een hoop.

Wel apart dat ze als eis een virusscanner en bepaald type netwerkkaart opgeven, maar niks qua processorsnelheid of geheugen :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:24

Kijk eens op ww.campusshop.nl

Daar kun je opgeven welke opleiding je gaat doen en krijg je advies voor een laptop.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 10:25

Bedankt voor de reacties!

Ik heb toch de Toshiba gekocht die in de brief stond. Beter het zekere voor het onzekeren.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:34

Ik heb laptop met borg van 50 euro, 6 euro elke maand betalen. Windows 10, acer laptop (wat voor weet ik niet.), touchscreen beeld, super snel, handig, alles word opgeslagen in onedrive als je het daar in naar toe plaatst, + gratis reperaties (je krijgt dan leen laptop, dus als je alles op onedrive hebt staan is dat niet echt een probleem) maar zie dat je er al een hebt