Hey allemaal, Ik en een vriendin willen graag naar het concert van melanie martinez op 16 november... Maar we waren te laat met kaartjes kopen.. Nu hebben we dus iemand via marktplaats benaderd die ons de tickets voor de normale prijs wilt verkopen. Het zijn e-tickets en in principe zou ze ze dus aan 10 mensen kunnen verkopen en ik wil straks niet daar met ongeldige tickets staan. Ik kan ze bij haar thuis komen ophalen/betalen. Moet ik dit doen? Is het genoeg dat ik haar nummer en huisadres weet om het te kunnen vertrouwen? Xx Auke
Het is met etickets altijd lastig. Ik heb ze ooit op mp gezet omdat m'n broertje niet meer kon gaan. Heel eerlijk aan de kopers vertelt hoe en wat en hebben ze thuis opgehaald (dat hoeft natuurlijk niet). Zelf zou ik het ook niet zo snel doen.
LisaxSilvano
Geplaatst: 01-07-16 12:57
Ik heb het laatst wel gedaan, is gewoon goed gegaan
Carlijn101
Geplaatst: 01-07-16 13:13
Zekerheid heb je nooit, maar je kan wel op een paar punten extra goed letten:
- Hoe lang is de gebruiker al actief op marktplaats (bij nieuwe gebruiker, niet doen !); - Probeer de naam van de persoon op te zoeken op Facebook (Google), eventueel toevoegen; - Alleen bij diegene thuis ophalen, zo heb je een adres, dus niet ergens anders afspreken; - Check of de kaarten daadwerkelijk op diegene zijn/haar naam staan.
Als je op al deze punten postitief kunt beantwoorden, heb je nog altijd geen zekerheid, ze kan de kaarten inderdaad aan meerdere mensen verkopen. Maar je zal haar wel terug kunnen vinden om aangifte te doen. De kans is dan al veel kleiner dat ze vals/meerdere keren de kaarten verkoopt.
Er lopen ook nog steeds wel betrouwbare mensen in de wereld rond, als je maar alert bent moet handelen via marktplaats ook in e-tickets kunnen.
Ticketswap is idd veiliger omdat je naam/facebook van de persoon ook al hebt. Maar ticketswap is net zo goed niet volledig betrouwbaar.
De verkoper dient alleen wel een bestaand kaartje te hebben wat maar 1x via ticketswap verkocht kan worden. de prijs mag max 120% van de originele verkoopprijs zijn.
Er zijn een aantal risico's afgedekt via ticketswap, maar als iemand wil oplichten, kan dit net zo goed via ticketswap, zij kunnen niet controleren of een kaartje al vaker verkocht is. En ook niet of het kaartje achteraf geannuleerd wordt.