Via school kan ik de Orun Aspirant Instructeur gaan halen, bij een stal wat bij mij om de hoek is. Ik krijg korting via school en als ik mijn Basis wil gaan halen, kan ik dit gelijk gaan doen , zonder een in een "voor ronde te komen". Alleen heb je hier een paard voor nodig, en die heb ik dus NOG niet. Ik wil een paard gaan leasen of in Bruikleen nemen, en hiermee mijn orun behalen. Mijn opleiding begint pas in November dus dat zou makkelijk lukken zou je denken... MAAR ik ga volgende week op stage naar het buitenland, om op een stal te werken. Hierdoor kan ik dus geen paard zoeken en of trainen. En zou ik pas in september kunnen beginnen met trainen. Maar ik als ik Deze opleiding haal heb ik zoiezo al een baangarantie bij een manege.
Hiernaast heb ik de keuze om door te gaan naar het HBO ( Hippische Bedrijfskunde) en dit in 3 jaar doen. en eventueel hiernaast de curcus te doen, alleen moet ik dan wel elke week nar Ermelo ( 1 uur rijden voor mij)
Ik zou persoonlijk het HBO meenemen.. bij een manege aan de slag is super natuurlijk, maar de doorgroeimogelijkheden zijn daarin beperkt natuurlijk.
bij hippische bedrijfskunde, leer je eigenlijk gewoon bedrijfskunde (waar veel meer banen in zijn) en daarnaast nog eens een extra bonus omdat je het op hippisch gebied haalt..
Daarna kun je altijd nog je Onrun halen.. uurtje rijden heen en weer 1x per week gedurende hoe lang? hoe vaak? als je dat echt graag wilt, dan is dat natuurlijk peanuts..
HBO geeft je een kans op de wat beter betaalde banen waarmee je meer reserve kunt opbouwen om tzt je droom op hippisch gebied altijd nog na te jagen. Of dat nu op een manege is, of in je vrije uurtjes langzaam zelf opbouwen als zelfstandig instructeur (en wellicht ooit helemaal je baan vaarwel zeggen en fulltime in de paardenwereld aan de slag)..
de vervolgopleiding zorgt in mijn ogen dat er even wat meer deuren ontsloten worden voor waardoor je meer kanten op kunt in de verdere toekomst.
Ik ga mee wat elena zegt, met je opleiding heb je meer mogelijkheden. Kan je niet de werk tijd verkorten Dat je bv overlegt in verband met je opleiding ik doe 1 maand plaats van 6-8 weken ?