Ik weet het even niet meer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ScarOfWars

Ik weet het even niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:13

Hi..

Aangezien ik niet zo'n zin heb om het hele verhaal wat hiervoor speelde te vertekkeb, verkort ik het eventjes!

Ik ben een hele tijd depressief geweest, ben daarvoor ook naar therapie geweest en sinds maart dit jaar gaat het beter. Alleen, doordat ik depressief was, ben ik de motivatie voor zowat alles wat ik leuk vond, kwijtgeraakt. Ik hield van tekenen, van schrijven, van het rondhangen bij mijn paard.. maar nu heb ik daar de motivatie niet meer voor..

Nou ja, nu de echte kwestie even.. Sinds een paar weken begin ik mij steeds en steeds meer te vervelen, ik heb nog steeds geen motivatie voor mijn hobby's die ik had (afgezien dat ik enigszins weer ben gaan schrijven, soort van) en ik weet gewoon niet wat ik er tegen moet doen. Ik vind het vreselijk, het maakt me ook gewoon verdrietig, ik wil de dingen weer doen die ik voorheen ook deed, maar ik weet niet hoe ik de motivatie moet terugvinden, ik weet niet hoe ik van de verveling moet afkomen..

Ik hoop dat jullie kunnen helpen..

Alvast bedankt,

-Sharon

Edit: Sorry als ik het hier alsnog verkeerd heb geplaatst..

deksel

Re: Ik weet het even niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:22

Andere dingen gaan zoeken die je wel leuk vindt? Misschien sporten, hardlopen? Kan heel lekker zijn, is goed voor je conditie en je hoeft niet ergens aan te denken.
Vaker met vrienden rondhangen? Iets met je paard doen dat je leuk vindt, en waar je weer (meer) motivatie door kan krijgen?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:26

@deksel, ik heb een tijdje twee/drie keer in de week met mijn moeder 's avonds gelopen, ook voor de conditie maar ook omdat het een stofje aanmaakt om je wat blijer te maken, maar helaas voel ik dat stofje niet werken..
Vaker met vrienden rondhangen is een goed idee, maar (sorry voor dit gemekker) we wonen niet echt dichtbij elkaar, dus doen we dat ook niet zo snel..
Ik was van plan om het paardrijden weer op te pakken dit jaar, in de zomervakantie, maar financieel gaat dat niet echt. Maar het liefst zou ik zeker weer bezig gaan mijn mijn paard, maar dan ontbreekt (helaas :( ) de motivatie weer..

Toch bedankt voor je ideeën :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:28

Laat eens je bloed controleren op gebrek aan bepaalde stoffen, depressiviteit veroorzaakt ook vaak wegkruipen en zo veel mogelijk binnen blijven. Vitamine D en misschien wel meer tekorten kunnen je echt heel naar doen voelen.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:29

@bigone dat is wel een goed idee. Mijn moeder wilde dat sowieso wel een keer laten doen, puur omdat ik heel slecht slaap en daardoor heel moe ben en voor andere dingen ook nog. Ik zal deze onthouden!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:30

Je hebt een eigen paard, toch?
Wat kost het dan extra om erop te rijden?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:31

@Shirley, dat klopt. Maar het is al een paar jaar geleden dat ik heb gereden.. Ik moet weer beginnen met lessen..

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:31

ScarOfWars schreef:
@deksel, ik heb een tijdje twee/drie keer in de week met mijn moeder 's avonds gelopen, ook voor de conditie maar ook omdat het een stofje aanmaakt om je wat blijer te maken, maar helaas voel ik dat stofje niet werken..
Vaker met vrienden rondhangen is een goed idee, maar (sorry voor dit gemekker) we wonen niet echt dichtbij elkaar, dus doen we dat ook niet zo snel..
Ik was van plan om het paardrijden weer op te pakken dit jaar, in de zomervakantie, maar financieel gaat dat niet echt. Maar het liefst zou ik zeker weer bezig gaan mijn mijn paard, maar dan ontbreekt (helaas :( ) de motivatie weer..

Toch bedankt voor je ideeën :)

In drie weken is dat stofje er inderdaad nog niet, in het begin is het flink doorbijten
Spoiler:
(Lol, zo hypocriet, ik wil een betere conditie maar hardlopen vind ik gewoon stom)
en dan zou, volgens mijn vader, het allemaal wel meevallen en het zou ook vanzelf leuk en ontspannend zijn :). In welke regio woon je?

Misschien kan je gaan werken?
En btw, als je behoefte hebt aan een luisterend oor mag je me altijd een PB sturen :).

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:34

Mijn moeder waren alleen stevig aan het lopen, zodat we daarna weer konden hardlopen (wat wij vorig jaar ook deden) maar toen voelde ik het ook nog niet werken (kan puur aan mij liggen hoor, dat ik het niet lang genoeg heb gedaan.
Ik woon in Drenthe.
Dat was ik ook van plan, maar moet eerst het resultaat afwachten van de herkansing, zodat ik dan weet of ik zomerwerk kan gaan doen of een tussenjaar kan nemen om dan het hele jaar te werken.
Dankje, zal ik onthouden. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:35

ScarOfWars schreef:
@Shirley, dat klopt. Maar het is al een paar jaar geleden dat ik heb gereden.. Ik moet weer beginnen met lessen..

Oh, op die manier!

Rijden verleer je niet 1,2,3 ... maar misschien is er een lieve Bokker in je omgeving die je een handje wil toesteken?
Daarvoor zou je een oproep op de Boktmarkt kunnen plaatsen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:36

Een schema maken en je ouders vragen om jou hier aan te houden. (Als je nog thuis woont?)
Dit is echt iets wat bij depressie hoort, geen motivatie hebben. En dan kom je in een cirkel terecht - je lamlendig voelen-> nergens zin in hebben -> je daardoor nog lamlendiger voelen-> nergens zin in hebben.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:38

@Shirley, I know, I know. Toch ben ik helaas het lichtrijden verleerd ^-^"
Oh ja, dat kan ook nog.. Thanks!

@VivaLaVida Ik woon nog thuis, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een schema maken..
Die cirkel klopt helemaal, en zelf ben ik ook nogal negatief (als het op mijzelf aankomt) dat maakt het nog wat erger..

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:38

Hoeveel tijd breng je door achter een scherm ? Computer/ telefoon en hoe kort voor het slapen nog? Ik hoor veel pubers met dit slaapprobleem. Die schermen verstoren je slaappatroon en zorgen voor de verstoring van de melatonine aanmaak. Mocht je veel op je telefoon zitten zoals de meeste, zou ik dat gaan beperken en zeker Savonds . Ga Savonds naar buiten, rondje lopen of naar je paard. Dit patroon een poos volhouden want het patroon wat je hebt misschien duurt ff voor het onderbroken is. Sterkte

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:39

Ik zit/zat een beetje in het zelfde schuitje als jou. Een hele harde klap in mijn gezicht gekregen toen ik in een groep kwam waar ik wel werd geaccepteerd, na 12 jaren k*tschool. Binnen een paar dagen bruut wdggerukt daar.

Toen kwam de depressie voor mij. Ondertussen ben ik er al een stul beter bij, mede door het praten en omgaan met een nieuwe groep mensen die mij ook accepteren.

Wil je dus praten, ik kan me best goed inbeelden hoe je je voelt. Mijn pb staat open.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:40

Heb dit zelf ook heel erg, motivatie vinden om iets te doen is zo lastig, van binnen weet ik hoe leuk ik het vind/vond om te doen, maar kan het niet opbrengen om er echt uit te gaan. Verveel me thuis, voel me ellendig en toch doe ik niks..
Volgendsmij is het toch echt goed om jezelf dan even een schop onder de kont te geven.
Vraag andere ook om steun. Zelf had ik vandaag weer even een "goed" momentje, was alleen thuis en heb gewoon lekker hard de muziek aan gezet, dit hielp wat vrolijker te worden en pak die momenten dan ook om wat leuks in te plannen omdat ik weet dat het anders gewoon niet gaat gebeuren.
Je moet jezelf er echt toe zetten om iets te gaan doen dan, maar als je een afspraak gemaakt hebt "dwingt" het je op dat moment toch ook een beetje om te gaan.

Voor mij helpt sporten ook wel, maar dat is puur omdat ik mij dan fitter voel en dat maakt het ook weer makkelijker van de bank af te komen :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:44

@tarek Eerder wel veel meer dan nu, maar nu echt, twee uur of zo, geen idee. Tuurlijk, zou dit wel het slaapprobleem kunnen versterken, maar dit heb ik ook al echt jaren, dus ben er redelijk aangewend (mijn probleem is meer dat ik 's nachts heel vaak wakker word, ik kom niet moeilijk in slaap of zo.)
Dankje!

Ik ga hier na vanavond, even een lijstje maken van jullie ideeën..

@Hikarii wat vreselijk voor je.. Gelukkig gaat het nu beter met je! En als het nodig is, zal ik een PB sturen, dankje.

@Dani Het is inderdaad heel moeilijk om motivatie te vinden, toch heb ik mijzelf gezegd om mijn kamer op te ruimen, en dat lukt me dan weer wel.. maar andere dingen ook weer niet.
Ik denk ook idd dat het wel een keer goed is om mijzelf er toe te dwingen om wat te doen, zal ik eens proberen.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:48

Hoihoi, wat fijn dat het weer wat beter gaat!
Hier een zelfde gevalletje, helaas.
Wat voor mij heel goed holp was bijvoorbeeld op zondag beslissen dat ik op vrijdag naar de paarden ging. Dan ging ik voor iemand zorgen die mee kon en die me ook om stipt 10 uur sochtends kwam ophalen. En ze had de huissleutel dus zodra ik bleef liggen kon ze me eruit sleuren. Dan dwong ik mezelf om daar minimaal 3/4 uur te blijven en daarna mocht ik naar huis. En dat iedere week weer en het gaat een routine worden. Op gegeven moment ging ik ook alleen omdat die vriendin die meeging het gezellig voor me had gemaakt. Die keer viel het vies tegen, helemaal alleen op stal. Dus nu gaat zij altijd mee als ik ook naar stal ga.

Dit heeft voor mij geholpen misschien het proberen waard?

Heel veel succes en je kan me altijd een berichtje sturen!

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:51

@lotje Ik ga (sorry, ik voel me een slechte eigenaar zo..) maar 1x in de week naar mijn paard toe (ik weet het, zou meer moeten zijn, sorry..) maar als ik er dan ook ben, voel ik me ook elke keer weer rot, ik heb het idee dat ik er dan altijd te weinig ben geweest op die dag. Ze staan in een weide, waar mijn paard zoiets heeft van: Ik vertik het om bij je te komen, dus zoek het maar uit.. :/

Dit heeft mij zeker op ideeën gebracht, en dankje!