Hoe een onmogelijke liefde loslaten (docent)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poowniee

Hoe een onmogelijke liefde loslaten (docent)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 16:57

Hallo allemaal,

Allereerst dankjewel voor het lezen van dit topic!
En dan, hoe te beginnen met mijn verhaal....

Afgelopen 10 weken heeft mijn leven een beetje op zijn kop gestaan, zonder dat iemand in mijn omgeving hier iets van wist/weet. Nooit gedacht dat ík, die altijd zo nuchter is, over dit onderwerp ooit een topic zou gaan openen.

Ik studeer sinds september vorig jaar de HBO opleiding social studies ergens in het noorden van het land. Een onwijs leuke studie waar ik het heel erg naar mijn zin heb.

Echter was er midden april nogal een onverwachtse wending. We begonnen aan een nieuwe periode met allemaal nieuwe vakken. Ik denk dat jullie hem wel voelen aankomen.... meteen toen ik de docent voor het eerst zag maakte mijn hart een sprongetje. Dit herkende ik helemaal niet van mezelf, ik kende hem tenslotte nog niet eens????? Ik hoopte dat dit gevoel snel weer zou zakken maar toen hij zich vervolgens ging voorstellen leek het wel een sprookje. De manier waarop hij vertelde, in het leven staat, zijn werkervaring, interesses, hobby's noem het maar op. Jip ik was verkocht. Maar helaas is dat niet handig op allereerst je docent en daarbij op een getrouwde man met twee kinderen.

Vanaf die dag zijn mijn gevoelens op hol geslagen zonder dat ik er nog grip op had. De gehele periode zijn die gevoelens alleen maar nog maar meer geworden. Het leek wel alsof hij alles mee heeft en overal super goed in is (altijd een begripvol antwoord op de meest perfecte manier geformuleerd, iedere dag vrolijk en opgewekt).

Die gevoelens uitte zich in iedere les proberen wat nieuwe informatie los te krijgen (ik wil zooooveel van hem weten maar de meeste vragen zijn niet echt voor de hand liggend voor je docent :Y) ), internet afstruinen naar informatie, foto's, nog even op school blijven hangen om hem te zien, in de leukste kleren naar school, me extreem inzetten voor zijn vak. En als ik dit zo schrijf denk ik zelf ook jeetje doe even normaal. Maar dit gaat zo vanzelf, ik leefde van les tot les van hem, droomde er over en kon er daaaagen naar uit kijken, was alleen maar ermee bezig om hem tegen het lijf te kunnen lopen. En terwijl ik me er absoluut bewust van ben dat er geen toekomst inzit en hier ook echt niet mee bezig ben voelde ik me prima bij en had ik het gevoel dat ik bij iedere begroeting, blik en glimlach van hem weer op een wolk zat.

Gisteren heb ik het vak met een tentamen afgerond en ik was al bezig met volgend schooljaar. Vandaag kwam hij echter met het nieuws dat hij een nieuwe baan heeft en dit zijn laatste werkweek is. Slik.... Maar ergens voelt het ook als een opluchting, het beheerst mijn hele leven en normaal functioneren gedurende een schooldag met deze gevoelens is echt niet makkelijk (al is het natuurlijk wel heel leuk als het ineens geen straf meer is om op school te moeten zijn).
Op dit moment bij mij dus een heel dubbel gevoel, wetende dat ik hem vandaag voor het laatst heb gezien. Voor mijn gemoedstoestand over een tijdje denk ik vast beter maar op dit moment....

Ik heb mijn propedeuse gehaald en heb sinds vandaag zelfs ook al vakantie! Alle reden om super blij te zijn zou je denken. Maar niets is minder waar, ik ben op dit moment alleen maar aan het denken of ik niet nog een reden kan vinden om morgen of vrijdag nog even langs school te kunnen gaan...

Wie heeft tips en geeft me even een schop onder mijn kont???

Waarom zijn de grootste liefdes toch altijd onbereikbaar....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoe een onmogelijke liefde loslaten (docent)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:59

Tja moeilijk. Je kunt er niets mee. Hij is een getrouwde vent waar je geen toekomst mee hebt.
Het klinkt zo makkelijk, maar let it go. Zoek afleiding!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:05

Ja dit is wel heel akelig voor jou. 1 schrale troost. Ooit zal het wegebben. Mijn tip probeer afleiding te zoeken tot die tijd.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:07

Het lijkt wel alsof ik dit geschreven heb :') (behalve dan het getrouwd en kinderen gedeelte), dus ik snap heel goed hoe je je voelt. Het is nu even heel lastig en zeker als je straks weer op school komt, maar je groeit er overheen. Sterkte ermee :(:) mijn PB box staat voor je open als je daar behoefte aan hebt!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:24

Bedenk dat je hem eigenlijk helemaal niet écht kent. Wellicht heeft hij naast zijn positieve kanten ook negatieve kanten (niemand is immers perfect, ook hij niet ;-) ).

Daarnaast ben je nog jong: zie jij jezelf in een relatie met hem waarbij je ook nog eens zijn kinderen en zijn (dan) ex-vrouw er gratis bij krijgt mocht je droom uitkomen en hij ook verliefd op jou is?
Ik kan me leukere relaties voorstellen op jouw leeftijd :j

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:34

Jaja. Dat zijn hormonen. Veel sterkte ermee.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:58

liefde kun je niet onder controle houden,
ook je emoties niet..

wel wat je er mee doet.

je acties borderlinen in mijn ogen aan passief stalken, alles over iemand uitpluizen met als enige doel de bevrediging van je eigen verliefdheid, maar ook je gedrag ten opzichte van hem.

dat je extreem je best doet op zijn vak, das mooi meegenomen. maar het overige is op zijn minst vervelend voor hem..

dus verdriet, emotie, verliefdheid, dat is an sich niet erg en daar kun je ook niet heel veel tegen doen.. dat hoort erbij als je je aangetrokken voelt tot iemand die niet op de markt is om meerdere redenen. Het gedrag heb je zelf in de hand, daar kan je wel iets aan doen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:21

Het is wat met liefde. Als je het op een onbereikbaar persoon bent dan is het eigenlijk over en uit. :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:41

Lastig hoor verliefd zijn.
Zeker op iemand die bezet is en dan ook nog een docent.
Ach een voordeel, je hebt flink je best gedaan op school.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:45

elenaMM77 schreef:
liefde kun je niet onder controle houden,
ook je emoties niet..

wel wat je er mee doet.

je acties borderlinen in mijn ogen aan passief stalken, alles over iemand uitpluizen met als enige doel de bevrediging van je eigen verliefdheid, maar ook je gedrag ten opzichte van hem.

dat je extreem je best doet op zijn vak, das mooi meegenomen. maar het overige is op zijn minst vervelend voor hem..

dus verdriet, emotie, verliefdheid, dat is an sich niet erg en daar kun je ook niet heel veel tegen doen.. dat hoort erbij als je je aangetrokken voelt tot iemand die niet op de markt is om meerdere redenen. Het gedrag heb je zelf in de hand, daar kan je wel iets aan doen

Jeetje,borderline en stalken,.. Gaat het wel?

TS je bent verliefd en het is moeilijk om daar door heen te breken! Goed dat je zelf beseft dat het onmogelijk is en na een tijd zal het een opluchting zijn als hij niet meer in de buurt is.
Zoek ondertussen wat afleiding met vriendinnen, Tinder, uitgaan en relax. Komt goed!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:41

Schuur, er staat, borderlinen aan stalken, komt misschien uit de spraakomgeving waar ik vandaan kom, maar dat wordt al jaren om mij heen gebruikt als 'grenst' (mee eens dat het taaltechnisch gezien een incorrecte bewoording is, dat is er ingeslopen, ik zal voortaan grenzen gebruiken).. het staat er als werkwoord, niet als aandoening..

passief stalken, of misschien kan ik beter zeggen, een ongezonde manier van verlangen naar contact die kan ontaarden in stalken? daar zit ze in mijn ogen wel degelijk op het randje..

als iemand alles over je uitzoekt online, tijdens de les proberen meer over het prive uit te vinden, er speciaal op kleden.. dan zijn dat voor mij wel rode vlaggen.. ook al is er hier sprake van dat er het besef is dat er geen relatie is, noch dat er een kan worden, het handelen is daarin in tegenspraak.

Ik ken een situatie die zo begon waarin dat doorgeschoten is naar stalking, ik heb het dan over erotomane stalking Oftewel, de meestal geweldloze en zonder intentie om te schaden, stalking vanuit romantische gevoelens. dat wil niet zeggen dat het hier ook die weg volledig zal inslaan, maar ze is al wel van het gezonde pad af geweken door zich zo te focussen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:01

vervelend ts.

ik zou het maar zien als een mooie verliefdheid en nu weer verder.
ik kan ook heerlijk wegzwijmelen bij een filmacteur etc. zo zie ik dit ook.
onbereikbaar. en als ik het zo lees wist hij er weinig van af.

het lijkt dus dat ts tegen het stalken aan zit, maar dat hoeft dus helemaal niet.

lekker stappen en afleiding zoeken, komt er vanzelf een man die wel vrij en geïnteresseerd is (en niet je leraar is).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:06

Denk dat dit gewoon een overvliegende verliefdheid is. Één die enorm veel meiden en jongens hebben met hun docent/docente. Je bent echt niet de enige hoor je leest het zo veel. En dit gaat vanzelf ook wel weer over ;) Je ziet hem straks niet meer, je komt vanzelf keer iemand tegen etc. Zou me er niet te druk over maken !! Verliefdheidje en fantasie kan altijd toch? Zolang je maar diep wel weet dat het een getrouwde man is, docent en niet realistisch voor een relatie :)

Poowniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:48

Dankjewel allemaal voor jullie reacties.
Had niet zoveel positieve reactie's verwacht...! Doet me goed om te lezen.

Een hele goede opmerking van iemand hier inderdaad dat ik hem eigenlijk helemaal niet echt ken, dat is inderdaad helemaal waar. Dat maakt het voor mij des te vreemder om weken lang zoveel gevoelens te hebben voor iemand.

Ik denk dat het voor mij inderdaad een groot geluk gaat zijn dat ik hem vanaf nu niet meer dagelijks tegen het lijf aanloop. Ik ben me er namelijk zeker bewust van dat als dit langer zou gaan aanhouden er wel vervelende situaties zouden ontstaan. Op dit moment voelt het fijn, maar ik denk dat me straks weer veeeel fijner voel als ik niet meer dag in dag uit mee bezig hoef te zijn.

Natuurlijk heeft ook de reactie van Elena me zeker aan het denken gezet. Ik denk dat er zeker een kern van waarheid zit in je bericht. Stalken wil ik het zeker niet noemen. Een ongezonde manier van verlangen naar contact wel. Mijn hoofd en handelen werken op dit moment niet echt op een juiste manier samen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:58

Wat ik niet begrijp is, dat je hem niet meteen uit je hoofd hebt gezet. Zodra iemand een relatie heeft of getrouwd is, hoeft het voor mij niet en zet ik iemand zo gauw mogelijk weer uit mijn hoofd.
Goed dat je hem niet meer gaat zien, probeer niet meer aan hem te denken en andere leuke dingen te doen. En vooral niet meer zoeken op internet of op fb ofzo zoeken, dan kom je er het snelst overheen.
Misschien even lastig nu, maar na een paar maanden gaat dat gevoel wel weer weg.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:18

Ohjee ja en daar sta je dan als je eigen hart je in de steek laat haha. maar goed mensen die verliefd zijn zijn eigenlijk gewoon ontoerekeningsvatbaar je kan iemand er moeilijk de schuld van geven, Maar ik denk dat het zo moet zijn dat hij een andere baan heeft, Ga gewoon niet meer naar school je kan het. En zoek afleiding en niet op zijn Facebook als hij die heeft, sterkte

Poowniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 19:03

Gucci_ schreef:
Wat ik niet begrijp is, dat je hem niet meteen uit je hoofd hebt gezet. Zodra iemand een relatie heeft of getrouwd is, hoeft het voor mij niet en zet ik iemand zo gauw mogelijk weer uit mijn hoofd.
Goed dat je hem niet meer gaat zien, probeer niet meer aan hem te denken en andere leuke dingen te doen. En vooral niet meer zoeken op internet of op fb ofzo zoeken, dan kom je er het snelst overheen.
Misschien even lastig nu, maar na een paar maanden gaat dat gevoel wel weer weg.

Dat is inderdaad een hele terechte conclusie/vraag. Meteen uit mijn hoofd zetten was achteraf gezien natuurlijk het aller makkelijkste geweest. Echter was dat voor mij schijnbaar onmogelijk als je iemand bijna dagelijks tegenkomt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:14

Poowniee schreef:
Gucci_ schreef:

Dat is inderdaad een hele terechte conclusie/vraag. Meteen uit mijn hoofd zetten was achteraf gezien natuurlijk het aller makkelijkste geweest. Echter was dat voor mij schijnbaar onmogelijk als je iemand bijna dagelijks tegenkomt.

Tja, je weet nu dat liefde op het eerste gezicht gewoon bestaat. Of het ooit iets had kunnen worden is natuurlijk echt een ander verhaal. Maar fijn gevoel is het he!! Gewoon heerlijk zwijmelen over wat als??? Geen probleem, ik vind dat hij goed heeft gehandeld want hij heeft het zeker wel door gehad. Geniet van het gevoel en ik hoop dat je nog eens zoiets meemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:25

TS, heb je je verhaal ook op het Viva forum geplaatst?
Daar staat exact hetzelfde topic :P