Enquete over tanken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Enquete over tanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 14:53

Hoi allemaal,

Ik ben aan het afstuderen, en heb voor mijn onderzoek een enquete gemaakt. Ik zoek iemand die hem wil uittesten of de vragen goed zijn gesteld. Bokt is daar meestal wel goed in :)

Het gaat over tanken, dus het is handig als je wel eens tankt voor je reageert.

De link naar mijn enquete is: https://mirjamvdschoor.typeform.com/to/qOG5Nu

Ik zou het echt super fijn vinden als jullie ernaar willen kijken! Als je zin hebt om hem meteen in te vullen mag dat ook! Alle info is welkom :)

sanne1992

Re: Enquete over tanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:00

Ingevuld.

1 kleine opmerking bij vraag 9. Daar kan je kiezen uit het antwoord, bemand of onbemand station.
Ik heb nu voor een ander gekozen, omdat ik een bemand station dan fijner vindt, maar dat is niet uit gespecificeerd.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:05

Heb de enquête ingevuld. Nog wel een typfout gezien. Bij vraag 7 en dan bij antwoord A heb je Geen met getypt met 3x een E.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:08

Zal hem straks even invullen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:11

wat een mooie enquete website! ik heb hem voor je ingevuld. voor mij was hij compleet en goed in te vullen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:12

Ingevuld !!
Mooie enquete

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:14

Ingevuld. Ik heb nu bij 4 voor woonplaats gekozen, maar het is eigenlijk een naastgelegen plaats. Bij 9 was het fijn geweest om meerdere antwoorden te kunnen kiezen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:15

Ook gedaan was mooi duidelijk!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:15

ingevuld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:16

Klopt het dat je bij de een na laatste vraag maar 1 optie aan kon vinken? In mijn eigen woonplaats maakt het me namelijk niks uit welke faciliteiten er zijn, maar wil ik slechts tanken waar de brandstof het minste kost. Maar onderweg wil ik toiletten, en het liefst ook schone toiletten. Daarnaast is het ook wel fijn als je er iets anders kan kopen als bijv snoep en chips en vette hap. Misschien was het bij die vraag handiger geweest als je wel meerdere opties aan kon vinken, of bijv. de 3 dingen die je het meest belangrijk vindt.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:17

Ingevuld.
Bij 4 voor woonplaats gekozen, daar tank ik meestal. Maar ook wel onderweg (tussen werk en woonplaats in) en dat stond er niet.
Bij de laatste vraag had ik verwacht dat ik meerdere opties zou kunnen kiezen. Bij een lange reis (vakantie) vind ik het fijn dat er toiletten zijn (die heb ik nu gekozen), maar ook dat ze schoon zijn, en dat er eventueel eten en drinken te krijgen is. Dit, omdat we een tankstop dan vaak combineren met een (uitgebreide) pauze.
Verder een duidelijke enquête :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:37

Bij vraag 3, wij tanken 2x per week, die staat er bv niet bij.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:47

Ook ingevuld :)
Bij vraag zes wel even een opmerking: je hebt een optie "dat er toiletten zijn" en "dat de toiletten schoon zijn" op een vraag "waar let je op voor je het terrein op rijdt"
Ik zie voor ik het terrein op rijd niet of de toiletten schoon zijn?
Ik miste daar ook de optie "locatie, schoon?" Dat vind ik namelijk belangrijk.
En bij de intro (of de 1e vraag, weet t niet meer precies) is erg slordig om "ik vindT" te schrijven. In een afstudeeronderzoek moet je echt wel weten dat het "ik vind" is :)

Succes met afstuderen verder!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:47

Ik heb 'm ingevuld.... maar ik vind het eigenlijk geen goede enquete (en was daarom al bijna afgehaakt)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:00

Vraag 4 kon ik eigenlijk niet invullen. Ik rijd een flink stuk om zodat ik in België kan tanken, daar is de benzine 35 cent goedkoper..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:02

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Vraag 9 had inderdaad meerkeuze moeten zijn. Helaas heb ik jullie resultaten moeten schrappen om dat nu nog aan te passen, maar met meer opties is het inderdaad veel beter.

De spelfout (of eigenlijk het hele woord waarin hij moet zitten) kan ik helaas niet terugvinden.

De website waar ik de enquete heb gemaakt is inderdaad een aanrader voor iedereen die er ooit nog 1 maakt :) ik ben erg blij dat een vriendin hem aan mij liet zien.

Maartje: kun je vertellen waarom je dit geen goede enquete vind?

8nnemiek: daar had ik niet aan gedacht. Ik ga het even aanpassen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:14

Ik ben na de tweede vraag afgehaakt. We rijden op benzine en gas maar je kan maar 1 antwoord geven.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:17

C_arola schreef:
Ik ben na de tweede vraag afgehaakt. We rijden op benzine en gas maar je kan maar 1 antwoord geven.

Er wordt daar gevraagd naar de auto waarmee je het meest rijdt ;) inderdaad ook om die reden

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:26

Bij je eerste vraag 2 joekels van dt fouten ;) ik rijd is zonder t!

Succes met de resultaten!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:31

ireika schreef:
Bij je eerste vraag 2 joekels van dt fouten ;) ik rijd is zonder t!

Succes met de resultaten!

:') Oh my God... ik dacht echt dat ik nooit zo'n fout zou maken... :o? Dankjewel voor de tip. Ik ga ff alle spelling nog 3000x nakijken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:34

Omdat je antwoorden meermaals niet compleet zijn en mensen ' m dan vaak niet goed kunnen invullen

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:35

Ik leen een auto van mijn ouders en tank daarom zelf niet. Hierdoor ben ik bij vraag 3 afgehaakt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:39

mirriezz schreef:
C_arola schreef:

Er wordt daar gevraagd naar de auto waarmee je het meest rijdt ;) inderdaad ook om die reden

Het gaat ook om 1 auto. Gasauto's starten altijd op benzine en dan kun je kiezen om op benzine of gas verder te gaan rijden.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:42

C_arola schreef:
Het gaat ook om 1 auto. Gasauto's starten altijd op benzine en dan kun je kiezen om op benzine of gas verder te gaan rijden.

:o dan heb ik ook daarover nog wat te leren... betekent dat dan dus ook dat je elke keer als je tank leeg is kunt kiezen of je na deze tankbeurt verder wilt op benzine of op gas? Of moet je 1x overschakelen naar gas?

Verder wil ik trouwens iedereen bedanken voor de vele mensen die al hebben ingevuld en voor jullie feedback!

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:48

Eigenlijk is vraag 1 niet goed gesteld, je vraagt nl twee dingen in 1 vraag,je wilt weten of Ze een auto rijden en vervolgens waarom wel of niet. Doordat je er een vraag van maakt kom je antwoordmogelijkheden tekort, zoals nee want ik heb geen rijbewijs, nee, want vanwege het milieu gebruik ik openbaar vervoer, of nee, woon midden in de stad, of niet nodig of bv te jong (onder 18) Zaken als motor scootmobiel waar horen die. Gebruiken ook brandstof....
Bij vraag twee moet je de respondenten die geen brandstof gebruiken ivm geen auto geen rijbewijs al bedankt hebben en hun mening heb je verder niet nodig.
Bij vraag drie vraag aanpassen naar hoe vaak tankt u doorgaans.
Bij vraag 4 waar tankt u, zijn er ook mensen die op wisselende plekken tanken, waar hun tank maar leeg raakt. Er zijn ook mensen die tanken waar de brandstof het goedkoopst is, of hun tandpasta werkt, ofwel ze meedoen aan speciale spaaracties.
Bij vraag vijf richt je op uiterlijkheden van een benzinestation, maar er wordt ook vaak gekeken hoe druk het is, zeker bij goedkope pompen.
Bij vraag 6 aangeven dat er meerdere mogelijkheden mogelijk zijn en niet kies er zoveel je wilt, klinkt niet proffesioneel.
Vraag 6 antwoorden netter formuleren, dat ik drinken kan kopen, de mogelijkheid tot het kopen van koffie/thee fris of andere dranken. Deze tekstuele aanpassing ook in de vraag ervoor. Antwoordmogelijkheden horen niet te beginnen met of, dat, en eigenlijk hoort het woord 'ik' ook niet thuis in een zakelijke enquete.
Vraag 7 zijn ook weer twee vragen ineen, mist u informatie, ja of nee en dan vervolgvragen welke informatie mist u, en dan antwoorden als , informatie over ipv ik mis dit.
Vraag 8 geen voorbeeld noemen, is sturing van de respondent.
Kortom er moet nog veel verbeterd worden aan de vragenlijst alvorens je deze kan gebruiken. Succes ermee