Gebeld op oude telefoon zonder simkaart, huh?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanguine

Gebeld op oude telefoon zonder simkaart, huh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 23:47

Sorry als dit topic hier niet hoort, maar ik zou niet weten waar ik nem anders moet plaatsen.

Hoi bokkers!

Sinds kort heeft mijn moeder een nieuwe telefoon. Nou ja, nieuw... Hij is eerst van mijn vader geweest maar hij werkt nog perfect. Ze is er helemaal blij mee, dus dat is natuurlijk hartstikke fijn!

Maar dan nu het volgende. De simkaart die in haar oude telefoon zat zit nu in de nieuwe. In de oude zit dus GEEN simkaart meer. En toch is ze gisteren en zo net op haar oude telefoon gebeld door een onbekend nummer. Als ze opneemt is het doodstil aan de andere kant. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk griezelig. :=

Hebben meer mensen hier ervaringen mee? Of weet iemand hoe dit kan? Wij zijn erg benieuwd...

Groetjes!

Joltsje

Re: Gebeld op oude telefoon zonder simkaart, huh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:49

is de oude telefoon een smartphone?

via whatsapp kan je tegenwoordig ook bellen, en daar heb je geen simkaart voor nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:50

Spoken :Y)

Nee, dat is echt vreemd, zonder simkaart heb je helemaal geen netwerk dus zou dat onmogelijk moeten zijn. Wat voor telefoon is de oude telefoon? Een smartphone? Een iphone toevallig? Die kunnen wel gebeld worden en bellen zonder simkaart naar andere iphones.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:52

Joltsje schreef:

via whatsapp kan je tegenwoordig ook bellen, en daar heb je geen simkaart voor nodig.

Ja, daar dacht ik ook gelijk aan. Of via Messenger.

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 23:52

Joltsje schreef:

Nee het is geen smartphone, er kunnen geen apps op. Het is een heel oud Samsung toestel, ik weet zo niet welk model het is. Ik heb een poging gedaan om het op te zoeken maar er zijn meer dan 1300 modellen.

8nnemiek schreef:
Spoken :Y)

Nee, dat is echt vreemd, zonder simkaart heb je helemaal geen netwerk dus zou dat onmogelijk moeten zijn. Wat voor telefoon is de oude telefoon? Een smartphone?

Spoken... je zou het bijna gaan denken. := Het is dus geen smartphone.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:53

Op een van mijn oude telefoons had ik dit ook, als ik op 1 van de knoppen opzij duwde, vaak onbewust in mijn zak, ging de beltoon af en was er aan de andere kant doodse stilte. Mij hebben ze toen verteld dat je als je in een vervelende situatie zit en je wil weg, je subtiel op die knop kan drukken en dan kan doen alsof je opgebeld wordt en weg moet. Of dit de echte reden is weet ik niet, maar het is echt wel de telefoon zelf die belt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:54

Fitii schreef:
Op een van mijn oude telefoons had ik dit ook, als ik op 1 van de knoppen opzij duwde, vaak onbewust in mijn zak, ging de beltoon af en was er aan de andere kant doodse stilte. Mij hebben ze toen verteld dat je als je in een vervelende situatie zit en je wil weg, je subtiel op die knop kan drukken en dan kan doen alsof je opgebeld wordt en weg moet. Of dit de echte reden is weet ik niet, maar het is echt wel de telefoon zelf die belt.

Ik denk dat het is om te testen of je telefoon het nog doet.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:54

Fitii schreef:

klopt! had met de volumetoets te maken! volgensmij snel knopje naar boven en knopje naar onder achter elkaar indrukken :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:56

Fitii schreef:

Die optie heb ik ook op een oude telefoon gehad. Is idd om een oproep te fungeren om uit een vervelende/ongemakkelijke situatie te ontsnappen. Wordt idd weergegeven als onbekende beller.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:22

Wauw, bestaat dat echt? Geniaal :') als je dan een keer een ongemakkelijke date hebt... xD

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 00:39

Ik ga dat morgen meteen even uitproberen, durf nu niet meer naar beneden. :') Hopelijk is dit het inderdaad! Ik zal het nog wel even laten weten. :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:16

Dorus schreef:
Fitii schreef:

Die optie heb ik ook op een oude telefoon gehad. Is idd om een oproep te fungeren om uit een vervelende/ongemakkelijke situatie te ontsnappen. Wordt idd weergegeven als onbekende beller.

Ook ik heb deze optie gehad. Je kon dan inderdaad een nepoproep activeren. Ik had destijds een Samsung Star

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 10:56

Het is inderdaad de nep oproep! Bedankt voor jullie reacties, ik ben erg opgelucht haha. :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:59

Mooi zo, kan je vanavond weer een beetje op tijd gaan slapen _O-

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 11:31

Rex_Rolfo schreef:
Mooi zo, kan je vanavond weer een beetje op tijd gaan slapen _O-

Haha inderdaad :')