Zondag willen we met 8 mensen gourmetten. Iemand enig idee waar je nu klein vlees kan kopen? Ik weet dat ik speklappen biefstuk en kipfilet gewoon klein kan snijden, maar dingen zoals mini hamburgers , snitzels, worstjes, tartaat etc? Dankjulliewel
Overal? Ligt gewoon in de supermarkt. En anders bij de slager bestellen.
Sunrise19
Geplaatst: 24-06-16 12:43
Dat kun je toch ook klein snijden of kleinere stukjes vanaf halen en een nieuwe hamburger of tartaar maken? Anders de slager. Maar die doet waarschijnlijk precies hetzelfde.
nine1987
Geplaatst: 24-06-16 12:43
Slager? Gewoon ff bellen..
Shirley
Geplaatst: 24-06-16 12:44
Bij de slager? Bbq-pakketten bevatten ook vaak dat soort dingen
NatasjavE
Geplaatst: 24-06-16 12:44
Bij een goede slager?
Tartaar kan je zelf maken. Snitzels ook. Hamburger ook.
Worst is al lastiger uiteraard.
Labiesch
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-16 12:45
Kon bij De coop , plus en albert niks vinden. We hebben alleen niet zoveel tijd om alles te maken vandaar.
Ik zou het gewoon zelf snijden/maken, kleine moeite maar dan weet je ook meteen wat erin zit
NatasjavE
Geplaatst: 24-06-16 12:58
Vanillia schreef:
Ik zou het gewoon zelf snijden/maken, kleine moeite maar dan weet je ook meteen wat erin zit
Is ook lekkerder.
Luxorvalkje
Geplaatst: 24-06-16 13:07
Elke supermarkt heeft wel gourmetschotels of pakjes met mini's (vaak pick and mix principe)
Anders even informeren. Als er mooie dagen aankomen is alles snel op. Soms kun je ook 'bestellen', dan houden ze het voor je apart als de vracht binnen komt
Ik snij/kneed/vorm/kruid zoveel mogelijk zelf, maar als je daar geen tijd voor hebt zou ik een pakket bij de slager bestellen. Plus etc kun je zoiets ook vaak wel bestellen als ze het niet hebben liggen, gewoon aan een medewerker van de vleesafdeling vragen wat er mogelijk is en op welke termijn het geleverd kan worden.
Mocht je alsnog besluiten het zelf te gaan doen, hier wat ik zo ongeveer doe: kilo gehakt in 2 verdelen, ene helft doe ik een zakje hamburgerkruiden en evt een eitje door en maak ik hamburgertjes van, de andere helft kruid ik naar smaak, maal er een soort dikke worstjes van en doe er ontbijtspek omheen Kipfilet (2-3 stuks) kruiden of marineren en in stukjes snijden, evt een deel ervan aan sateprikkertjes rijgen Biefstuk (1-2 pakjes) en varkenshaas in stukjes snijden Grillworst kaas in plakjes snijden Evt zalm, witvis etc in stukjes snijden, idem voor evt andere vleesdingen Uiringen, komkommer, paprika en champignons snijden Stokbrood snijden Satesaus maken Blik ananasringen opentrekken en de ringen in een schaaltje/soepkom oid doen Tafel dekken, sausjes, drineken etc erbij zetten, schalen vlees etc erbij en klaar ben je. Is ong een uurtje werk bij elkaar en als je met meer bent laat je er 1 de tafel dekken, 1 de satesaus, stokbrood en groenten doen en 1 gaat het vlees snijden en de schalen indelen.