Wie nog meer heel veel muggen en dazen bij de woning?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Wie nog meer heel veel muggen en dazen bij de woning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:04

Afgelopen dagen is het een drama hier met muggen en dazen in de woonwijk. Nog niet eerder dazen hier gehad maar ben gister door een kreng gestoken.

Vooral de muggen zijn een ramp. Het zijn er veel, ze zoemen heel erg hard en veel mensen en dieren rondom hebben er hinder van. Hoorde vandaag op tv dat er sprake is van een muggenplaag ergens in brabant. Alleen zit ik aan de andere kant.

Ik slaap al dagen onder een klamboe weer, maar hoor ze dus keihard en gefrustreerd zoemen, en wat er zit is of dik en groot of venijnig klein en puntig. een andere vorm. Vanaf een uur of 10 s avonds komen ze opeens te voorschijn, Ik word dus niet meer geprikt s nachts maar vooral witte herder is de pineut. Die wordt hysterisch van het gezoem en gaat dan door het huis lopen of wil naar buiten in de hoop ze daar te ontlopen. Niet goed voor mijn nachtrust en hij wordt gek van de muggenbulten.

Storm

Re: Wie nog meer heel veel muggen en dazen bij de woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:03

Ik zit momenteel in zuid Frankrijk waar enorm veel muggen zijn. Iedere avond spuit ik met muggenspray waardoor ze dood gaan in het huis. Doe ik dat niet, zitten mijn kinderen man en ik helemaal onder. Werkt prima. Voor buiten heb ik deet 50%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:17

Hier nergens last van :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:23

Ik zit helemaal onder. Binnen valt het nog mee maar was eergisteren even buiten in de avond en binnen 5 minuten zat ik onder

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:32

Muggen hebben we hier zowiezo. gewoon muggen spray opsmeren ook als we savonds naar buiten gaan. De dazen worden ook steeds erger alhoewel het nu nog mee valt maar ik ben altijd degene die geprikt word en zit er nu al helemaal onder. Vooral als ik bij de paarden ben of aan het water lig. Het ergste is nog dat ik er niet eens tegen kan dus krijg ennorme zwellingen en het jeukt natuurlijk super erg. bij muggen steken heb ik dit niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:23

Ik zit niet in een woonwijk maar op een boerderij, dus het stikt hier altijd van de muggen en dazen etc. Maar het is mij opgevallen dat de dazen wel dichter naar het huis toegaan sinds een paar jaar. Ik heb 2 jaar geleden die verplaatsbare dazenvallen gekocht en er 1 op het gazon staan. Dit jaar viel het me op dat ipv geleidelijk aan, er nu in 1x megaveel dazen zijn. Hier in de wijde omgeving staat het vol langs de wegen met eikenbomen en er zijn veel maisvelden, ideaal voor die krengen doordat ze tegen de wind beschermd worden. Een wandeling hier zit er een maand of 3 niet in, de brievenbus ongeschonden bereiken (100 meter) is al een uitdaging helaas :(

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:41

Dit jaar gaat het gewoon erger dan ooit zijn, door de vele regen en warmte broedplaatsen te over voor o.a. muggen :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 10:04

Vannacht heeft de klamboe zijn werk weer goed gedaan. En net een voorbij vliegende mug geplet. Ze zijn traag met vliegen, dit was een spits exemplaar.

De dazen in de woonwijk zijn mij een raadsel waar die vandaan komen. Zitten wel wat weilanden hier maar ingeklemd tussen twee rivieren met best wat wind en bos pas op 5 km minstens verderop verbaasd het me wel. Wel veel wateropvang vijvers in de wijk liggen. De krengen besprongen me meteen maar ik herken ze en ze waren meteen plat.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:17

Qua muggen vibd ik het opzich nog meevallen.
Maar vooral dazen, getsie ik vind het elk jaar erger worden....
Wij hebben bij de paarden een dazenval staan. Gelukkig voor het huis nog geen daas gezien, alleen achter bij de paarden

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:23

Ik zit hier op de rand van een woonwijk en aan de achterkant van het huis is polder en paarden en koeien.

Heb net het halve huis al ingesprayd en rol mezelf dalijk nog in met antimug spul. Ben de laatste jaren niet zoveel gestoken als nu. Heb minstens 10 muggenbulten op m'n lijf ^)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:43

Fout grapje:
Afbeelding

Nu even serieus, ooit op een schoolkamp echt lek gestoken, vreselijk.
Alleen mijn onderbenen al 30 beten, er werd ons gezegd dat daar nooit muggen zaten, nou dat jaar dus wel.
Ik had uiteindelijk 60 beten. :wow:
Hier hebben we thuis allemaal flink dure horren in huis, ik werd gewoon lek geprikt elk jaar en op een gegeven moment werd ik echt panisch.
Gillend gek werd ik er van.
Letterlijk elk raam boven en de zolder wat open gaat zomers heeft nu een goede hor van Hamstra.
Beneden de deur naar buiten ook, echt wat een rust!
Eigenlijk heeft alleen de voordeur geen hor

Als je de mogelijkheid hebt zou ik goede horren installeren, ik kan me nog heel goed herinneren dat ik de eerste nacht rust in weken had door die hor.
Echt alles in de deet, zelfs mijn kussen alles meurde en toch kwamen die klerebeesten nog in de buurt om mij wakker te houden.
Inderdaad dat gezoem ook. -O-

Wij hebben ooit in italië gehad dat er echt een muggenplaag was, maar deze konden door de horren heen, mierenplaag was een bonus daar.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:59

Hier ook horren, dus waar die beesten vandaan komen is me een raadsel...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 08:53

Ik heb geen horren maar wel goed werkende flappen voor de deur en ramen. Maar kennelijk wachten ze tot ze mee kunnen naar binnen of zo. Gister met hond uitlaten s avonds de andere kant op gegaan om de dazen te ontlopen. Was geen succes heb om me heel lopen meppen om de muggen plat te slaan. Vannacht weer beroerd geslapen omdat de krengen tegen de klamboe aan heel hard liepen ze zoemen en nu zowel herder als russel heen en weer liepen om te muggen te ontlopen.

Weet nu dat ze rond een uur of half 10 s avonds aankomen en rond 3 s nachts weer gaan. Dan is het gezoem in een keer over. Overdag zie ik ze ook nergens zitten zodat ik ze ook niet kan platslaan. Ik sprak gister vrouw van foerage handelaar. Die wonen elders maar die zitten nu ook al een week strak onder hun klamboe wakker gezoemd te worden.

Gif en sprayen is geen optie omdat ik daar zelf niet tegen kan,

Grapje hierboven is leuk. Hihi zie ze al hangen op hun bank overdag en overal een duimpje neerzetten en dan in hun bepbep de route voor die nacht daarmee gaan bepalen.

Maar neemt niet weg ik wil gewoon slapen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:56

Citronella spray, zelf draag ik eucalyptus of lavendel olie.
Verder als het etenswaar opbergen en de woning schoonmaken met een eucalyptus of lavendel allesreiniger.

Heb een insectenallergie, dus als ze mij bijten ben ik helemaal de sjaak :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 09:00

Lavendel is overal en voor en achter in de tuin en die bloeit nu. En heb een eucalyptus in pot staan achter ook. Heb lavendel wasverzachter ook. Dampo smeren helpt wat maar door de klamboe prikken ze me niet. En hier idd ook allergie ervoor. Pasgeleden buiten geprikt op mijn enkel. Heb er voor aan de zware pillen gemogen. Had een olifantspoot gekregen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:02

Hier altijd enorm veel muggen maar ja, woon dan ook in de peel dus genoeg nattigheid. Dit jaar lijkt het tot nu toe mee te vallen, komt denk ik vanwege de werkzaamheden in de peel.
Vorig jaar is er nog een item over geweest, over de overlast van muggen

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:13

Wij ook op een boerderij, maar waar ze andere jaren bij de paarden bleven zitten er nu heel veel op het terras.

Wij hebben een dazenvanger, maar wil ook lijmemmers op gaan hangen. Dit is echt niet leuk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:18

Wij hebben bij de paarden nooit zoveel dazen. Als het er zo'n 10 per jaar zijn is het veel. Maar nu.. :oo :oo Ze worden compleet lek geprikt. In jaren maar weer eens een vliegendeken omgedaan waar ze erg dankbaar voor waren. Soms zitten er ook van die enge grote tussen.. Brrrr!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:30

Zie die lijmemmers ook constant op FB voorbij komen, snap niet dat mensen dat willen, je vangt er namelijk ook andere insecten mee, zoals vlinders en libellen etc.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:38

Ik heb dit jaar zelf 1 gemaakt. En hij werkt best goed!

Afbeelding

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:30

Hier inderdaad de muggenplaag. Word er gek van, heb meer dan 30 bulten.
Kan niet eens mn hond fatsoenlijk uitlaten s avonds. Ook zij zitten onder de muggenprikken.
Wij hebben muggen stekkers, spray etc maar het helpt niet.
Had vandaag wedstrijd, zat zn bult op mn knie op de rand van mn zitvlak van mn broek, heb m helemaal open gereden...

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:54

Kinke schreef:
Zie die lijmemmers ook constant op FB voorbij komen, snap niet dat mensen dat willen, je vangt er namelijk ook andere insecten mee, zoals vlinders en libellen etc.

Wat ik begreep is dat vlinders de emmers niet interessant vinden. Ik ga ze proberen, dus als ze teveel bijvangst hebben zal ik het laten weten. De gewone dazenvanger vangt trouwens ook vliegen, dus die hou ik buiten beschouwing.