Ervaring met woningruil (huur)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Ervaring met woningruil (huur)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 17:59

Ik wil graag verhuizen maar het is best lastig om een sociale huurwoning te vinden. Ik ben single, heb nu wel een goed salaris maar die van 2014 was echt heel laag en die van 2015 was ook nog onder de 20.000 waardoor ik dus voor meerdere sociale huurwoningen niet in aanmerking kom ondanks dat mijn jaarinkomsten wel boven de 22.000 zullen uitkomen voor 2016. Nou bedacht ik mij dat er ook nog iets als woningruil bestond voor huur, maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben. Behoud je je inschrijfttijd gewoon nog of moet je je alsnog opnieuw inschrijven? Ik woon zelf in Leiden en ik zoek iets in Leiden omgeving (Sassenheim, Oegstgeest, Warmond, Leiderdorp, Lisse, Voorhout, Nieuw Vennep etc).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:30

Als je weet dat je er dit jaar wel bovenuit komt en dit kan bewijzen (loonstroken/contracten) dan kan je vanaf 1 juli een verzoek indienen om te kijken naar je huidige inkomen i.p.v. voorgaande jaren. Ik kan zo niet terugvinden waar dat staat, maar hier wordt er wel naar verwezen.
Citaat:
Vanaf 1 juli treedt er namelijk een wet in werking, die zegt dat bij huurders naar de actuele financiële situatie moet worden gekeken.

http://www.assercourant.nl/algemeen/alg ... olblij-mee

Rennie89

Re: Ervaring met woningruil (huur)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 14:34

Zonnebloem18, ik had gevraagd aan degene die bij de bezichtiging was van een huis van de woningbouw en die zei dat ik geen kans maakte tot volgend jaar. Hij zei ook dat zij niet met loonstroken werken. Want als dat kon had ik dat zeker gedaan. Maar als ik het goed begrijp is het vanaf 1 juli dus weldegelijk mogelijk?