Aanrijding gehad, wie betaald gespecificeerde nota

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Aanrijding gehad, wie betaald gespecificeerde nota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 09:54

Hallo

Ik heb vorige week een aanrijding gehad met de auto. De tegenpartij kwam uit een parkeerplaats en zag mij over het hoofd. Ik reed op de weg. Schade aan mijn auto 800 Euro.

Nu wil zijn verzekering een gespecificeerde nota van het auto schade bedrijf. Logisch natuurlijk. Dat wil ik vanmiddag laten doen, maar nu zitten hier kosten aan verbonden van 90 Euro. Ik vroeg me eigenlijk af voor wie deze kosten zijn. Voor mij of voor de tegenpartij?

Groetjes nienke

Kinke

Re: Aanrijding gehad, wie betaald gespecificeerde nota

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:56

90 euro omdat de nota gespecificeerd moet zijn???

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:56

Je dient ze voor te schieten en ze zullen terugbetaald worden door de verzekering van de tegenpartij.

Maar er zal waarschijnlijk alsnog een expert ingeschakeld worden gezien het bedrag.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 10:06

Nee er hoeft geen expert bij, alleen boven de 800 euro, tot en met 800 niet....

Ik schrok ook echt van het bedrag, ze gaan dan een calculatie maken ? En daar betaal je voor...
Heb nog nooit een aanrijding oid mee gemaakt dus geen idee hoe dit in zn werk gaat

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:12

Ik heb dat eerder gehad bij een scooter. Zelf voorschieten en dan terug via de verzekering. Het bedrag a 90€ werd dan bij de reparatie in mindering worden gebracht. Misschien is dat bij jou ook het geval?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:13

Even aan mijn man gevraagd :+ Meestal als je dan de schade laat maken door dat bedrijf vervalt dit geld maar sowieso kan dit verhaald worden op de tegenpartij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:42

Een gespecificeerde nota is wat anders dan een prijsopgave vooraf. Worden die niet hier doorelkaar gehaald?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:49

Erg vreemd dat een garage daar € 90,= voor vraagt. Lijkt me een karwei van een paar minuten.

Verzekeraar mag zeker om een gedetailleerdere schadespecificatie vragen als de expertisegrens op € 800 ligt en de schade is precies € 800,=. Dan is het eerder verdacht dan als de schade bv € 550,= geschat wordt, in het kader van "blijf maar net onder de expertisegrens".

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:49

Maar een specificatie is toch alleen materialen (die ze sowieso moeten registreren gezien voorraad) *manuren?
Hoe kan dat 90 euro kosten?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:53

Verzekering vroeg om gespecificeerde nota / calculatie. Toen wisten ze nog niet dat het geschatte schadebedrag op 800 rond zat. Het autoschade bedrijf zei aan de telefoon dat ze dan foto's gaan maken en compleet gaan uit werken. .... mij leek een offerte genoeg. Ik begrijp er weinig nog van haha

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:56

Vraag dan aan je verzekering wat ze nou willen weten/hebben en vertel erbij wat het schadebedrijf heeft gezegd. Voor jou is dit nieuw en voor hun dagelijks werk. Niet gek dat jij ze niet helemaal begrijpt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:58

Dat noemen ze een schaderapport, daar betaal je voor al kostte mij dat 50 euro, maar dat wordt door de verzekering vergoed (al is dat geloof ik met een maximum van 50 euro, althans , dat zegt mijn verzekering)
Toevallig 3 weken geleden ook gehad

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:02

Ik betaal ze dagelijks uit. Dus voor mij is die 90 euro geen verrassing. :)

Ze maken foto's en een schaderapport zodat ze m in een computersysteem zetten waar zowel verzekeraars als reparateurs als schade-experts in werken.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:04

Aan het maken van een gespecificeerd rapport zitten kosten verbonden, vnml arbeidstijd. Jij zal op basis van het rapport uitkering ontvangen van de tegenpartij. Indien je de schade bij hetzelfde bedrijf laat repareren zullen zij deze kosten in mindering brengen. Laat je de schade niet, of elders, repareren ben jij wel schadeloos gesteld en heeft de garage niet voor niets tijd in het maken van het rapport gestopt. Is een vrij gangbare procedure.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:37

Patriciak44 schreef:
Aan het maken van een gespecificeerd rapport zitten kosten verbonden, vnml arbeidstijd. Jij zal op basis van het rapport uitkering ontvangen van de tegenpartij. Indien je de schade bij hetzelfde bedrijf laat repareren zullen zij deze kosten in mindering brengen. Laat je de schade niet, of elders, repareren ben jij wel schadeloos gesteld en heeft de garage niet voor niets tijd in het maken van het rapport gestopt. Is een vrij gangbare procedure.

Ja dat begrijp ik :) alleen zijn de kosten dan voor mij of de tegenpartij. Ik bedoel door de tegenpartij heb ik deze schade

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:43

Ik zou dat eerst eens navragen bij de verzekering en op papier laten bevestigen voor wie die kosten dan zijn voor je het ook daadwerkelijk laat doen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:44

Wanneer je de auto bij diezelfde garage laat maken, vervallen die kosten meestal, dus zijn ze voor niemands rekening. Wanneer je het bedrag incasseert en de auto niet laat maken, zijn deze kosten voor jou.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:57

mylittlejoy schreef:
Wanneer je de auto bij diezelfde garage laat maken, vervallen die kosten meestal, dus zijn ze voor niemands rekening. Wanneer je het bedrag incasseert en de auto niet laat maken, zijn deze kosten voor jou.

En kun je ze vervolgens weer indienen bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.

Ineke2 schreef:
Ik zou dat eerst eens navragen bij de verzekering en op papier laten bevestigen voor wie die kosten dan zijn voor je het ook daadwerkelijk laat doen.

Oeh, dat zou voor het eerst in 10 jaar zijn dat ik die vraag zou krijgen. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:59

Iris82 schreef:
Ineke2 schreef:

Oeh, dat zou voor het eerst in 10 jaar zijn dat ik die vraag zou krijgen. :)

Eens moet de eerste keer zijn :)

In mijn werk is dat heel gebruikelijk én ook voor beide partijen duidelijk er kunnen geen misverstanden over bestaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:04

Natuurlijk. Ik zou er ook niet moeilijk over doen. Ik wilde alleen aangeven in dit topic dat er absoluut geen twijfel over hoeft te bestaan dat deze kosten gewoon vergoed worden door de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 13:44

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb een paar belletjes gedaan en inmiddels opdracht gegegeven aan het schadebedrijf. Ze sturen het rapport en nota per mail naar mij en die stuur ik dan rechtstreeks door naar de verzekering van de tegen partij :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:49

Gespeficiceerde nota was bij mij de laatste keer gratis. Was nog geen 5 minuten werk...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:10

Nota en schaderapport zijn twee verschillende dingen. ts heeft de schade nog niet laten maken begrijp ik, dus is er ook nog geen nota. Een nota hoort immers altijd gespecificeerd te zijn.