Lig ik dan.. in het ziekenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Lig ik dan.. in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 05:52

Na 2 Röntgen foto's , 3 echo's, en twee ctscans verder. Stijf van de morfine en een hoop pijn verder. ;(

En het ging zo banketstaaf, zie nog precies hoe het ging.
Even nog snel een training inlassen voor onze belangrijke wedstrijd die volgende week gepland staat en waar we een heel jaar naar uitkeken.

Lesgever hield paard vast, ik stap op zoek m'n beugels. Ze vraagt of ik zit en alles heb. Ik antwoord ja en paard schrikt, verlies eigenlijk per direct mijn evenwicht. En binnen 3 seconden lag ik er naast, ik val rechts eraf op mijn linker zij,rol door onder de benen van het paard die over mij heen galoppeert in haar onbenulligheid

Ik sta vrijwel direct op van de schrik, roep dat ik geen adem krijg en val direct door mijn benen heen
Op dat moment weet je het eigenlijk per direct, je voelt het enblijft liggen. In een waas word ik vast en een toevallige verpleegkundige voelt en kijkt en belt direct de ambulance.
Ik wil opstaan maar word gelukkig gedwongen voor de verdere schade

Helaas mocht mijn cap en bodyprotector niet baten.of wellicht toch wel want was ik er slechter aan toe.

En nu, een zeer lang revalidatie traject, alles regelen vanuit bed. 0uren contract wel eigen woning etc. Kindje die wel naar school moet, een hond die uitsraas uit wil.
Maar voorlopig Lig ik nog even plat in het ziekenhuis

6 gebroken ribben links,
Klaplong en gescheurde milt die gelukkig tot nu toe zo stabiel is en gestopt is met bloeden dat daar nu nog geen operatie voor nodig is.
Flink pijn mijn ruggengraat, Helaas teveel vocht en is dat lastig te beoordelen, voor zover ze dat kunnen zien lijkt die gelukkig heel te zijn

Zo, dat lucht op na een hele nacht geen oog dicht gedaan te hebben.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 05:57

Jeetje joh! Wat een verhaal. Dat is wel erg snel goed mis gegaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen met de revalidatie. Waar schrok je paard van?

adnil35

Re: Lig ik dan.. in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:08

Pffff wat een rotval is dat geweest, precies verkeerd. Beterschap!

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:20

He bah wat heftig zeg!! Dat kan zo snel gaan he :( . Wat erg ook dat je paard over je heen is gegaloppeerd, dat zal wel een grote oorzaak zijn van de schade die je hebt opgelopen, of niet?

Misschien een kleine troost wat betreft de revalidatie; afgelopen december ben ik van mijn paard gevallen en heb mijn knie gebroken (tibia plateau, meerdere breuken en flink gecompliceerd). Ik ben er aan geopereerd en stond ook een lange revalidatie te wachten; 6 maanden voordat ik weer normaal over de markt kon lopen.
In januari kregen we daar een auto ongeluk bij (exact 1 maand na mijn val), waarbij ik ook mijn ribben brak. Wat het lopen op krukken vrijwel onmogelijk maakte en mijn revalidatie behoorlijk in de weg zat.

Maaaaaaar; na 3 maandjes zat ik voor het eerst weer op mijn paard en vandaag precies 6 maanden en 5 dagen later train ik alweer heel fanatiek met mijn (niet zo makkelijke) merrie. Ik kan bijna alles weer (behalve rennen, springen en op mijn knie zitten), uiteraard nog niet pijnloos maar ik kan het al wel!
Ik hoop dat dit je uitzicht op de lange revalidatie een beetje verlicht, wetende dat het sneller kan gaan dan verwacht! Ik had gelukkig geen interne schade, dus wat dat betreft heb ik geen idee hoe lang je daar zoet mee bent ;( . Hopelijk sta jij ook weer sneller op twee benen!

En wat betreft alles wat je moet regelen, ook dat komt echt wel goed! Probeer er niet van wakker te liggen :(:) ! Je kan immers zelf op dit moment nog even niks doen, en je zal altijd zien dat er super veel lieve mensen in je omgeving zijn die je zullen helpen! En dat zijn gek genoeg vaak de mensen van wie je het niet verwacht ;)! Goed slapen is bevordelijk voor je revalidatie, dus dat moet je lekker gaan doen! (Makkelijker gezegd dan gedaan, I know! Misschien helpen de pilletjes er een beetje bij)! Beterschap!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:22

Jeetje wat een val! Ik snap je zorgen, hoewel je op dit moment echt ook aan jezelf moet denken :(:) !!

In welke regio woon je? Wil je best een helpende hand toesteken :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:29

Zo, jij hebt een beste smakkerd gemaakt, zeg! :oo
Je bent er aan de rechterkant afgegaan en op je linkerzij terecht gekomen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Heel veel sterkte en beterschap! :(:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:44

Heel veel sterkte en beterschap gewenst TS!

Ik heb een jaar of 5 terug iets gelijkaardigs meegemaakt door een ongeval met mijn paard, ook een klaplong en gebroken ribben maar bij mij was mijn lever gescheurd.
Ik weet dus als geen ander hoe het voelt om daar zo te liggen. Als je wil praten mag je me altijd een PB sturen :)

Als het een troost mag zijn, bij mij is alles wel goed hersteld :) Ik heb nog wel een gevoelige plek in mijn rug, als ik wat teveel zwaar werk doe willen die spieren nog wel eens verzuren, maar verder heb ik er niks aan over gehouden. Ik geloof dat ik na 2 weken alweer naar school geweest ben, en dat ik na een maand alweer op mijn paard zat :)

Cayenne, komen de verwondingen niet van het paard dat over haar gelopen is?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 06:59

Oh jeetje zeg! Heel erg veel beterschap! Heb je wel een partner die voor je kan zorgen als je weer thuis bent? En is alles goed geregeld voor je kindje en de hond?
:(:)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:06

Jeetje je hebt een flinke smak gemaakt. Wens je veel beterschap!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:08

Ohjee wat naar :(
Heel veel sterkte en beterschap!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:25

Oef flashback time.

Heel veel sterkte. Wat een narigheid! Heb je mensen om je heen die je kunnen helpen?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:26

Amaryllis schreef:
Jeetje wat een val! Ik snap je zorgen, hoewel je op dit moment echt ook aan jezelf moet denken :(:) !!

In welke regio woon je? Wil je best een helpende hand toesteken :j

Jeetje wat een naar verhaal ts :(:) ontzettend veel sterkte gewenst, en ik hoop dat het snel beter gaat! :(:)

En ik sluit me aan bij Amaryllis, ook ik wil een helpende hand toesteken :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:29

Heel veel sterkte! Je hebt een hele waslijst :(
Hoop dat je weer snel hersteld.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:46

Wat een verhaal.. Heel veel sterkte. :(:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:53

dat is schrikken en natuurlijk enorm balen, sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:57

Dat is schrikken, heel veel beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:33

Pff, wat heb jij een pech gehad zeg, heel veel sterkte! :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:51

Wat een pech, sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:52

Jeetje, dat is schrikken! Heel veel beterschap de komende tijd, wat een verhaal :(:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:56

Oei wat naar! Heel veel beterschap.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 08:57

Cayenne schreef:
Zo, jij hebt een beste smakkerd gemaakt, zeg! :oo
Je bent er aan de rechterkant afgegaan en op je linkerzij terecht gekomen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Heel veel sterkte en beterschap! :(:)

Ik heb geen idee, het ging zo snel. Lesgever liet haar gewoon rustig los en draaide zich om en ik lag ee al naast.
Sommige zeggen dat ze me na getrapt heeft, maar dat heb ik niet gevoeld.
Andere zeggen dat ik er gewoon omheen kwam en me mee heeft geschampt in der galop.

Het ging gewoon zo snel zonder dat iedereen zich erg in had.

Bedankt allemaal voor de beterschap wensen.

M'n bed rust word opgeheven, moet in beweging gaan komen omdat er anders een long ontsteking kan opkomen en hoesten doet pijn :D

Op deze foto moeten 6 breuken zichtbaar zijn
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:07

Oei... Heel veel beterschap. Rustig aan bewegen dan maar. Zal ook nog wel enorm vermoeiend zijn.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:09

Beterschap!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:16

Heel veel beterschap!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:16

Wat een ongelukkige val :(:)
Als je al zulke schade hebt met bodyprotector, dan moet je er niet aan denken wat het zonder was geweest. De foto kan ik niet goed bekijken op mijn telefoon.
Sterkte in ieder geval.