En het ging zo banketstaaf, zie nog precies hoe het ging.
Even nog snel een training inlassen voor onze belangrijke wedstrijd die volgende week gepland staat en waar we een heel jaar naar uitkeken.
Lesgever hield paard vast, ik stap op zoek m'n beugels. Ze vraagt of ik zit en alles heb. Ik antwoord ja en paard schrikt, verlies eigenlijk per direct mijn evenwicht. En binnen 3 seconden lag ik er naast, ik val rechts eraf op mijn linker zij,rol door onder de benen van het paard die over mij heen galoppeert in haar onbenulligheid
Ik sta vrijwel direct op van de schrik, roep dat ik geen adem krijg en val direct door mijn benen heen
Op dat moment weet je het eigenlijk per direct, je voelt het enblijft liggen. In een waas word ik vast en een toevallige verpleegkundige voelt en kijkt en belt direct de ambulance.
Ik wil opstaan maar word gelukkig gedwongen voor de verdere schade
Helaas mocht mijn cap en bodyprotector niet baten.of wellicht toch wel want was ik er slechter aan toe.
En nu, een zeer lang revalidatie traject, alles regelen vanuit bed. 0uren contract wel eigen woning etc. Kindje die wel naar school moet, een hond die uitsraas uit wil.
Maar voorlopig Lig ik nog even plat in het ziekenhuis
6 gebroken ribben links,
Klaplong en gescheurde milt die gelukkig tot nu toe zo stabiel is en gestopt is met bloeden dat daar nu nog geen operatie voor nodig is.
Flink pijn mijn ruggengraat, Helaas teveel vocht en is dat lastig te beoordelen, voor zover ze dat kunnen zien lijkt die gelukkig heel te zijn
Zo, dat lucht op na een hele nacht geen oog dicht gedaan te hebben.
. Wat erg ook dat je paard over je heen is gegaloppeerd, dat zal wel een grote oorzaak zijn van de schade die je hebt opgelopen, of niet?
! Je kan immers zelf op dit moment nog even niks doen, en je zal altijd zien dat er super veel lieve mensen in je omgeving zijn die je zullen helpen! En dat zijn gek genoeg vaak de mensen van wie je het niet verwacht
! Goed slapen is bevordelijk voor je revalidatie, dus dat moet je lekker gaan doen! (Makkelijker gezegd dan gedaan, I know! Misschien helpen de pilletjes er een beetje bij)! Beterschap!!