Ik vind dat helemaal niks, kinderen vol stoppen met koekjes, chippies, ijs.... en in plaats van gewoon een boterham / fruit / avondeten met veel groente om er dan iedere klipklap maar croissantjes / pannekoeken / patat enzo in te stoppen...
Helemaal omdat dat dan wordt gebracht als het kind even lekker verwennen met "lekkers" alsof gezond eten niet lekker is ofzo
Ik denk dat dat wel iets is waar we steeds meer tegenaan gaan lopen naarmate onze uk wat ouder wordt. Vaak zie je in eet-gelegenheden ook niet echt gezonde opties voor kinders, het is altijd zoete zooi, een patat-menuutje en allerlei ijs.... voedzaam & gezond is ver te zoeken!
Of komen Bokkers misschien wel andere dingen tegen...?

Natuurlijk hoeft die kleine niet angstvallig bij al het "lekkers" vandaan gehouden te worden maar ik vind het gewoon niet nodig om, als we elders eten / bij anderen op bezoek zijn er allemaal rotzooi in te (laten) stoppen
Hoe gaan andere ouders hier mee om vraag ik me af?
Letten jullie er op dat jullie kinderen gewoon gezond eten, of heb je zoiets van als we "uit" zijn dan laten we het los.
Ook bij uitjes waar er ook andere kinderen mee zijn die wel zodanig volgestopt worden met allerlei zooi dat ze geen fatsoenlijk avondeten meer eten.... hangen jullie dan "de zeurkous" uit?
en ja er zijn ook lekkere gezonde dingen maar er is helemaal niks mis met vette dingen af en toe
.
Maarja, mijn kinderen hebben een gezond gewicht en stuiteren niet. Maar ze krijgen elke zaterdag patatjes, en daar kijken ze dan ook elke keer weer naar uit! Ze tellen de dagen er zelfs voor af
).