wie nog meer een 'moeilijke' voet of schoenmaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

wie nog meer een 'moeilijke' voet of schoenmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 14:40

nu,zo onrealisch zijn mijn voeten niet,maar ik heb hoge,holle voeten,zo een bultje aan de zijkant en ik zit knal tussen 38 en 39 in.

ik koop zo goed als alles online.

koop ik online maat 38,vind ik ze net te krab zitten,ruil ik die in voor een maat 39,dan verlies ik ze en 'floepen' mijn hielen naar beneden tijdens het stappen.

door mijn holle voeten,heb ik ook erg makkelijk last van de bal van mijn voet,dus ook daar moeten ze al zus en zo en dit en dat zijn,anders hou ik ze geen kwartier aan.

smal mogen ze ook niet zijn,anders heb ik last van dat botbultje aan de zijkant.

dus *zucht*,leuke hakschoenen vinden is zo goed als onmogelijk.

zolang het plat blijft,tja,geen probleem,maar vanaf het de hoogte in gaat,blijf ik meestal op mijn honger zitten.
Schoenen waarvan mensen zeggen van 'die zitten zalig' en 'daar loop ik de hele dag mee rond op mijn werk zonder pijn',die hou ik geen kwartier aan....

nu heb ik 2 paar hakschoenen waar ik toch een half uur meer kan rechtstaan zonder voetenpijn(beiden van Tamaris),en op feestjes ben ik zo de persoon die na een half uur op blote voeten op de dansvloer staat ipv met schoenen aan.

dagdagelijks draag ik altijd birkenstock's,zowel winter als zomer(ik werk thuis,dus loop hele dagen zo door het huis).

(maar ik ben zoooo gek op hakken,vind ze gewoon zo mooi ook)

dus bij deze,nog mensen met moeilijke voeten(om eender welke reden)?

Scamander

Re: wie nog meer een 'moeilijke' voet of schoenmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:42

Ik heb hetzelfde probleem, ik zit tussen 37 en 38 in en vaak is er of geen 37,5 of zit die ook niet goed.
De enige die nu passen zijn de goedkope primark schoentjes die er een beetje uitzien als nepvans in maat 37 (vallen bij mensen die ik ken ook iets groter maar geen hele maat) en mijn adidas superstars in 37 2/3.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:42

Misschien is Steunzolen een optie?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:43

Ja, hier nog één. Omdat het de verkeerde maat is (36) in combinatie met een brede voet en hoge wreef, is het lastig om iets leuks te vinden.
Kinderschoen zijn te smal en gaan meestal tot en met 35. Damesschoenen beginnen meestal vanaf maat 37 :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:44

Qua schoenmaat heb ik geen problemen, maar allebei mijn kleine tenen liggen bovenop de teen ernaast, hierdoor zitten ze regelmatig in de knel als de schoenen te laag zijn aan de voorkant.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:46

yep ik ook...heb brede voor voet en smalle hiel... krijg echt in 99% van de schoenen blaren.
Ze moeten echt meteen goed zitten. Van die verkopers die zeggen dat ze nog uitlopen dan zeg ik: daar heb ik een kast van vol staan -:(-
kan echt geen schoenen online kopen....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:48

Maat 44, brede voeten, steunzooltjes voor m'n voeten, schelen ook nog eens een halve maat.
Lastig genoeg? :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:50

Ik heb juist een grote teen die op zowat op de plek van de duim zit... Lijk wel een aap. Op slippers lopen is dan ook heel uhm.... vreemd. Mijn grote teen zit aan de zijkant. Ipv in de slipper. :') :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 16:32

Hihihi Chasey,heb je foto?......

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:40

Maat 34/35 en extra bukten op de hakken en een enorm hoge vreef. Voor mij heel moeilijk om schoenen te vinden..

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:49

Afbeelding

Dit heb ik, daar heb ik nu iets voor tussen mijn groten teen en die daarnaast en ook nog speciale zooltjes...
Echt geen pretje om daar goeie schoenen voor te vinden...
Best raar hè?! :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:50

tengeltje11 schreef:
Hihihi Chasey,heb je foto?......

Nou ik moet zeggen dat ik die apentenen niet vaak op de foto zet. :') Maar je kan ze wel zien in het afscheidsfilmpje van James in mijn profiel. En dan vooral als ik met James de bult op galopleer. :')

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:53

tengeltje11 schreef:
nu,zo onrealisch zijn mijn voeten niet,maar ik heb hoge,holle voeten,zo een bultje aan de zijkant en ik zit knal tussen 38 en 39 in.

ik koop zo goed als alles online.

koop ik online maat 38,vind ik ze net te krab zitten,ruil ik die in voor een maat 39,dan verlies ik ze en 'floepen' mijn hielen naar beneden tijdens het stappen.

door mijn holle voeten,heb ik ook erg makkelijk last van de bal van mijn voet,dus ook daar moeten ze al zus en zo en dit en dat zijn,anders hou ik ze geen kwartier aan.

smal mogen ze ook niet zijn,anders heb ik last van dat botbultje aan de zijkant.

dus *zucht*,leuke hakschoenen vinden is zo goed als onmogelijk.

zolang het plat blijft,tja,geen probleem,maar vanaf het de hoogte in gaat,blijf ik meestal op mijn honger zitten.
Schoenen waarvan mensen zeggen van 'die zitten zalig' en 'daar loop ik de hele dag mee rond op mijn werk zonder pijn',die hou ik geen kwartier aan....

nu heb ik 2 paar hakschoenen waar ik toch een half uur meer kan rechtstaan zonder voetenpijn(beiden van Tamaris),en op feestjes ben ik zo de persoon die na een half uur op blote voeten op de dansvloer staat ipv met schoenen aan.

dagdagelijks draag ik altijd birkenstock's,zowel winter als zomer(ik werk thuis,dus loop hele dagen zo door het huis).

(maar ik ben zoooo gek op hakken,vind ze gewoon zo mooi ook)

dus bij deze,nog mensen met moeilijke voeten(om eender welke reden)?

Ik heb ook holle voeten met hoge wreef. En had altijd zere voeten.

Totdat ik een keertje - om uit te proberen - naar de podoloog ging (intake was gratis).

Hij maakte steunzolen voor me - wat een opluchting !!! Had ik jaaaren eerder moeten hebben.

Ik heb ze ondertussen al zo'n 15 jaar denk ik. Toen was schoenen kopen nog lastig, nu eigenlijk niet meer. Bij veel schoenen kunnen tegenwoordig de binnenzolen vrij gemakkelijk eruit gehaald worden.

Ik heb eigenlijk maat 38,5 maar 39 pas ik ook prima.

Heb geen bult aan de zijkant gelukkig. Zit niet echt te wachten op een Hallux Valgus operatie

http://voetenenkelklacht.nl/voetklachte ... osteotomie

Ik draag trouwens graag schoenen van Wolky, die hebben ook hakken in het assortiment (niet dat ik daarop kan lopen....)

https://www.wolkyshop.com/dames#search% ... Dlimitless
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 17-06-16 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:54

Ik heb maat 35 en dat is echt horror als ik schoenen moet kopen :'( wordt altijd dolverwezen naar de kinderafdeling XD

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:00

Als ik uitgegroeid ben, ik ben nu 13 en als ik dan ong. 18 ben moet ik waarschijnlijk een hallux valgus operatie... :\

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:46

Ik heb gewoon brede voeten, maar dat is ook al een ellende. Ik heb maat 39 en pas soms in een breed vallende 41. Ik ben al naar heel veel schoenenzaken geweest maar dan komen ze aan met modellen die ik misschien zou overwegen als ik de 70 jaar gepasseerd ben. In "normale" schoenenzaken proberen ze me bijna altijd wijs te maken dat mijn voeten niet breed zijn en dat het nog wel uitloopt. Ik heb niet eens een maat in de breedte extra nodig, maar twee. Als ze met die opmerkingen aankomen kan ik ze wel schieten. :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:47

Maat 43/44, hoge wreef en brede voeten :Y) Ik draag het liefst maar gewoon gympen :))

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:49

Hier maat 40/41, maar juist heel smal en ongelijk; er zit een centimeter lengteverschil in mijn voeten. Dus ik loop altijd met 1 zooltje te klooien.