Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
ben je familie? vriend(in)? collega? kennis?
Maar ik zoek vooral iets wat écht past bij degene voor wie ik een kadootje zoek, daar gaat best wat tijd in zitten, maar eigenlijk altijd kan ik wel iets vinden voor ongeveer dit bedrag 
te vermijden. Die mensen zijn er dus echt. Het liefst geef ik gewoon een cadeau. En dat gaat zeker geen 100 euro kosten. Tussen de 5 en 30 euro vind ik genoeg. Contant geld krijgen doe ik wel het liefst en dan boeit het bedrag mij echt niks. Helaas zijn er een paar zeikzevers in de familie waardoor ik dat dus niet meer geef.
Geef dus ook regelmatig niks.
en mijn bui
en of ik een geschikt cadeautje vind 
soms gaat het om het gebaar, niet om de waarde. Bij kinderen die het uit je handen rukken bij binnenkomst en geen dankjewel zeggen is het meestal 2 euro
meer vind ik het dan ook niet waard
En dan meestal achteraf.. dat je als zuinigerd of gieraard wordt weggezet. Dan vergeten ze wel even dat zij goed zijn voor 60.000 pj en dat een ander dat geluk niet heeft. Hetzelfde type mens dat voor de verjaardagen van hun <5 jaar kind om kado's gaat vragen van dik 30 euro. En dan nog durven vragen ja als je dan een gedeelte geeft dan vullen wij dat wel aan. Ja dikke doei. Ik koop zelf wel een cadeau. Als je dat wil voor de uk die er maar een jaartje meespeelt dan koop je het maar lekker zelf.
) en die mag het dit jaar met een fles badschuim doen