ik werk als huishoudhulp en klant niet te vreden.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_1992

ik werk als huishoudhulp en klant niet te vreden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 07:25

Hallo,
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Ik werk als huishoudhulp en heb 1 klant waar ik echt niets goed kan doen. Ze geeft overal commentaar op poets volgens haar niet goed maar kan ook niet alles doen want die wonen en in een enorm groot huis. Zegt ze kijk waar je komt en is noe alles gedaan dan is dit maar zo. Maar als ik de volgende week toekom is het weer het zelfde liedje dat niet alles proper is. Ja tuurlijk heb ook nie alles kunnen doen maar kan moeilijk alles opsommen wat ik heb gedaan en wat niet hé. Ik moet volgens haar ook zien of iets vuil is of niet maar alles is daar vuil als ik daar heb gepoetst is dit tegen volgende week terug allemal vuil en kan ik opnieuw beginnen en ja het geen ik vorige week gedaan heb poets ik dan ook niet maar dit is dan natuurlijk ook nog vuil hé. Je kan ook niet praten met haar. Kzeg dan schijf op wat jij wil wat ik doe en dan weet je ook wat ik heb gedaan. (Al mijn klanten doen dit en dat is wel makkelijk) krijg ik weer vanalles naar mijn hoofd geslingerd dak dom ben alleeh ze heeft dat wel niet zo gezegt maar het kwam er wel opneer. Weet echt niet meer wat ik moet doen hoor. Als ze dan gaat klagen bij de bureau komt het al op mijn nek terecht terwijl zij gewoon te veel wil. Ben bang dat ik door haar mijn werk kwijt zal raken. Iemand hier ervaring mee. Alvast bedankt.

Blue_flower

Re: ik werk als huishoudhulp en klant niet te vreden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:29

Gewoon haar huis niet meer doen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:32

geen ervaring, maar het lijkt mij dat een goed gesprek met inderdaad haar verwachtingen op papier een goed begin is. Ik zou misschien alvast het bureau waar je voor werkt inlichten, misschien dat zij daar tips hebben voor jou of de mevrouw. Of dat zij kunnen bemiddelen. Succes! altijd lastig denk ik, van die veeleisende klanten. Ik zou graag een hulp hebben.. maar helaas de financiën.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:33

Ik zou je bureau ook inlichten, dan weten ze iig dat er iets speelt, mocht de mevrouw bellen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:34

Eerste reactie is, geld vragen wat je nog tegoed hebt en weggaan.

Als je dit adres nodig hebt: foto,s maken hoe het was en hoe het daarna is.

En meteen je bureau inlichten.
Niet gaan wachten gelijk doen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:39

Goh klinkt bekend, ik had er ook zon klant tussen zitten. weet niet hoe het bij jou is maar waar ik voor werkte konde de mensen je online ook beoordelen. Ik zat bij
iedereen altijd op het hoogst,5 sterren, maar bij haar niet verder dan 2. ben toen ook met mijn werkgever gaan bellen. ze was ook ontzettend denigrerend naar mij toe, hou ik al helemaal niet van. Toen samen het werkgever besloten dat ik daar gewoon niet meer heen ging en dat ze iemand anders gingen sturen..
Dus praat met je werkgever en kijk of je het samen op kan lossen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:40

Sommige mensen zijn nooit tevreden maar zorg dat je baas het van jou hoort en niet van de klant. En dat je het er niet naar je zin hebt maar echt wel je best wil doen maar dat hier gewoon nooit goed genoeg is. Sterkte, dit is echt niet leuk dit soort situaties!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:40

A3a1 schreef:
Eerste reactie is, geld vragen wat je nog tegoed hebt en weggaan.

Als je dit adres nodig hebt: foto,s maken hoe het was en hoe het daarna is.

En meteen je bureau inlichten.
Niet gaan wachten gelijk doen.

Foto's maken zou ik niet doen. Als dat is wat je nodig hebt om mevrouw te overtuigen, gaat het toch niet werken. En ik als "werkgever" zou not amused zijn als iemand mij die foto's onder de neus zou schuiven om "gelijk" te halen. Hoe onredelijk mevrouw ook is, je haalt je daarmee denk ik meer gezeur op je hals.

De enige logische stap die ik zie is inderdaad het bureau inlichten en aangeven waar je mee zit. Misschien is een andere huishoudelijke hulp voor deze dame beter (er is misschien nu zoveel irritatie dat dit niet werkbaar is) en anders hebben zij nog tips of kunnen ze wellicht bemiddelen. Afwachten tot mevrouw in kwestie gaat klagen is uiterst onverstandig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:42

Wel even je planner inlichten. Van de meeste clienten zijn ze wel op de hoogte.

En als mijn client zo deed. Ging ik een tandje langzamer. Tijd is tijd. En werk niet af? Volgende week weer een kans. Hoe beter het klikt met een client hoe meer je geneigd bent om je best te doen.

Is t een hh1 of hh2? En wat ben je zelf?

Foto's maken is in dit geval overbodig. Tenzij het extreem is. Dan mag je dat alleen doorsturen naar je planner. Zo heb ik een hoop vuile wc's en stront aan de muur doorgestuurd. Zodat de planner wel wist dat dit bij de client lag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:56

Inderdaad gewoon bij je werkgever aangeven dat het niet klikt.
Zo'n soort mensen zitten er nu eenmaal ook tussen en dan is het eigenlijk de taak van de planner om deze mensen te koppelen aan werknemers die wat ouder en ervaren genoeg zijn om daar mee om te gaan.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:11

Foto's maken van het huis van een klant is ook schending van de privacy,dus dat zou ik sowieso niet doen.
Als het goed is heb je ook getekend voor discretie.
Ik zou ook mijn opzegtermijn uit werken en dan stoppen bij deze klant.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:14

Kan gebeuren hoor!
Ik werk al dik 25 jaar als huishoudelijk hulp en je hebt er af en toe iemand bij zitten waar je geen klik mee hebt of/ en die gaan lopen zeuren.
Doorgeven dat het niet werkt en daar weg gaan, het gaat niet om hun,maar om jou
Jij wilt je werk met plezier doen en dat gaat nu niet.
Dus ga in gesprek,zeg waar je tegen aan loopt bij die mensen en dat je graag wil ruilen met iemand?

Hoeveel tijd heb je voor het huis?

Succes! :(:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:19

Je hebt altijd van die mensen die altijd wat te klagen hebben maar toch geen actie ondernemen. Want als ze nu echt niet tevreden was over jouw dan had ze toch allang kunnen aangeven dat er iemand anders zou moeten komen poetsen. Maar ik zou inderdaad zoals gezegd gaan praten met het bureau en dan vragen om een andere plek om te poetsen. Moet wel leuk blijven.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 16-06-16 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:21

Of ze moet je meer uren geven (en dus betalen) om alles te kunnen doen wat zij wil :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:34

Ik weet niet of je via thuiszorg je werk doet of een prive hulp bent maar daarin zit wel verschil.

Je zult het met me client erover moeten hebben over het hoe en wat. Maak desnoods een schema met wat je iedere week doet, sommige thuiszorg organisaties werken met een dergelijke map waarin duidelijk is wat volgens welk schema gedaan wordt.

Maar helaas heb je er hulpen tussen zitten die idd in de veronderstelling zijn hun werk goed en snel te doen terwijl voor een client dit heel anders overkomt. Ik heb zelf thuiszorg en heb in een woonplaats gedient als opleidingsadres juist omdat huishouden wat chaotisch is en met toen drie honden ook niet het gemakkelijkste adres. En ik duidelijk kon aangeven wat wel wat niet.

Maar daarin en later in andere twee woonadressen ook heel veel verschil meegemaakt. Waar ik nu woon is het zo niet soepel gelopen dat ik op een gegeven moment de hulp het huis heb uitgezet en de toegang verder heb geweigert, :n was me in 15 jaar thuiszorg nog niet eerder overkomen maar deze dame dus wel. Het liep niet, ik ging zelf maar dingen doen voor ze kwam wat eigenlijk fysiek niet eens ging. En was achteraf als ze weg was veel tijd kwijt haar zooi weer op te ruimen. Huis vervuilde in een rap tempo ook terwijl ze zeker wist dat ze snel en netjes werkte en vriendelijk was. :oo en gesprekken hielpen niet helaas. Na een opmerking van haar over wat ik gedaan zou hebben wat werkelijk nergens op sloeg haar de deur gewezen. En overgestapt op privehulp witbetaald omdat de thuiszorg toch al de nek was omgedraaid met onbetaalbare zorg van ruim 340 euro in de 4 weken voor 3 uur per week.

Maar bv in 3 uur is het te doen om was vouwen en strijken, stofzuigen, toilet, badkamer, stof afnemen en beddengoed verwisselen. Dat red ik met mijn niet goed werkende lijf nog wel met grote gevolgen. Maar er waren hulpen die niet verder kwamen dan beddengoed verwisslen en stofzuigen en de wc doen, dan was de drie uur alweer om. :oo tsja dat werkt niet dan vervuild je huis in rap tempo. En zoals een die ik gehad heb is natuurlijk niet te doen maar in twee uur deed ze het hele huis brandschoon, inclusief ramen lappen, alle was, koelkast en ze had tijd om nog soep te eten in de pauze. Dat was een tornado :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:36

Eerste wat ik me afvraag is waarom je hier een account voor aanmaakt op bokt.... Topic staat ook nog verkeerd. Wellicht niet goedgekeurd SA?

Ontopic sluit ik me aan bij wat hier boven staat bij karuna....

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:36

Je werkt via een bureau?
Simpel.
Ga naar je bureau, zeg dat het niet klikt met deze klant en vraag om een ander adres.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:40

secricible schreef:
Eerste wat ik me afvraag is waarom je hier een account voor aanmaakt op bokt.... Topic staat ook nog verkeerd. Wellicht niet goedgekeurd SA?

En verder totaal niet gereageerd..
gek

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:42

Sommige lijken er ook wel op te kicken om een ander zo af te kraken.
Mijn schoonmoeder heeft het werk ook een tijd gedaan bij een werkend stel. Op voorhand was er een schema wat ze iedere week moest doen, iedere keer wat anders zodat het hele huis gedaan werd.
Maar die mensen waren echt van, we hebben voor 2 uur in de week een schoonmaakster en we doen zelf niks meer.
Sommige dingen waren zo vies iedere week dat je die gewoon niet over kon slaan.
Week ze van het schema af dan was het niet goed, maar hield ze het schema aan was het ook niet goed. Altijd maar zeuren en afkatten.
Ze is daar toen gestopt. Degene na haar liep tegen hetzelfde probleem aan. En kreeg altijd het verwijt dat de vorige schoonmaakster het allemaal wel redde, wat gewoon niet waar was.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:49

Dat wordt dan beter je best doen, toch aan de mevrouw vragen of ze een lijstje wil maken met wat ze elke week gedaan wil hebben,stofzuigen, dweilen, wc en badkamer, en wat ze om de week wil, en wat ze 1x per maand wil.
Duidelijke verwachtingen maken en als je er samen niet uit komt dan even met iemand van je bureau erheen gaan om te overleggen hoe verder

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:13

Och zo'n client had ik ook toen ik in de thuiszorg werkte. Ik deed het als vakantiewerk en was dus inval voor de vaste medewerkers. Ik heb het destijds ook bij mijn werkgever aangegeven, mevrouw stond al bekend als 'lastig'. Bij zo iemand kan je het dan als jong persoon nooit goed doen. Zou het bij je werkgever aangeven, als de rest van je clienten tevreden zijn, wordt je echt niet zomaar ontslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:26

Omdat TS niet genoeg kuddeposts heeft om hier te kunnen reageren, plaats ik hier een slotje.