Een beetje ten einde raad...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mind

Een beetje ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 09:29

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount. Indien je vermoeden hebt wie ik ben, dan graag in privé dit wil ik niet openbaar gemaakt hebben wegens privé redenen.

Het begon Donderdag 2 juni. Mijn zoon die ik even A noem, heeft wat problemen gehad op school. Mijn zoon is nog jong en heeft moeite met zijn emoties.

Ik haalde mijn zoon op tussen de middag op school. Hij was overstuur,had in zijn broek geplast en wilde niet meer naar school toe gaan die middag. Ik vroeg hem wat er aan de hand was. Hij wilde er niet op antwoorden wilde het verbergen en ik heb het dus even gelaten tot we thuis waren. Ik zette hem in de auto en deed de riem vast, toen ik een verwonding zag op zijn rechter arm. Allemaal bloeduitstortingen die aan de binnenkant van zijn elleboog liepen tot zijn oksel. Ik heb thuis mijn zoon omgekleed en met hem gezeten aan tafel en met het eten vroeg ik hoe het op school was. Hij zei niet leuk, de meester heeft mij au gedaan. Ik vroeg aan hem wat er gebeurd was. Hij vertelde dat hij aan het spelen was en dat er iets gebeurde tussen hem en een ander kindje. Hij heeft geleerd op school en thuis sorry te zeggen als je een ander pijn doen. Bewust of per ongeluk maakt niet uit je zegt dan even sorry.

Hij had netjes sorry gezegd en het was goed tussen hem en het kindje. Maar de meester stagair ,die we even B noemen, had hem geen sorry horen zeggen en pakte mijn zoon vast. Mijn zoon voelde dit als onrecht want hij had toch net sorry gezegd? De meester accepteerde dit niet en mijn zoon moest nogmaals sorry zeggen. Hierbij heeft meester stagiair B mijn zoon zo vast gepakt, dat er bloed uitstortingen ontstonden.

Ik ben uiteraard naar school gegaan en direct naar zijn juf die we even C noemen. Toen ik bij het hek kwam voor we het school plein op lopen, stond een vriendin/andere moeder bij het hek. Ze vroeg omdat mijn zoon overstuur was en niet naar school wilde wat er aan de hand was. Ik heb haar de verwonding laten zien en het uitgelegd. Waarop Meester stagiair B die bij het hek stond direct reageerde met "ik heb hem vast gepakt omdat hij sorry moest zeggen". Ik heb geantwoord dat dit niet van "even" vast pakken was en ben naar de Juf gelopen. Juf C stond buiten met nog een andere juf en ik heb de verwonding laten zien. Juf C zei wel gehoord te hebben dat meester B mijn zoon vast pakte, maar wist niet precies wat er gebeurd was.

Ik heb gezegd dat ik wil dat dit opgelost word, en excuses worden gemaakt. Dit kan gewoon weg niet dat je zoon zo thuis komt en overstuur is, en in zijn broek begint te plassen.

Ze zou dit die dag, dat was donderdag 2 juni, direct bespreken was mij beloofd. Ik zei prima en dan hoor ik het vanmiddag hoe dit opgelost word. Echter hoorde ik die middag niks, en volgens mijn zoontje is er niet met hem gepraat. De volgende maandag dit weer aan gekaart en wederom belofte dit word opgelost vandaag. Zoals je verwacht, wederom niks. Inmiddels was het donderdag en is er nog niks opgelost noch gepraat.

Afgelopen maandag 13 juni ben ik wederom naar de juf gestapt, dat mijn zoon nog steeds in zijn broek plast, niet naar school wilt en zelfs weigert te eten in de ochtend zodat hij niet hoeft te gaan. Wederom de belofte we lossen dit vandaag op. Maar ik was het zat want dat hoorde ik al een poosje. Ik heb een brief getypt aan de directeur van de school met uitleg wat er gebeurd was en dat ik een officiële klacht in dien bij deze tegen de meester en juf. Ik had ook even contact met de wijkagent. Want ik wist niet meer wat ik hiermee moest doen aangezien mijn zoon nog overstuur was en de school geen enkele tekenen gaf van medewerking om dit op te lossen. De brief heb ik direct om 13 uur afgegeven aan de juf, die zou hem aan de directeur geven. De volgende dag werd ik gebeld door de wijkagent en heb het hele verhaal uitgelegd. Die schrok hiervan, mede omdat dit melding nummer 2 was in ons dorp, wel van een andere school. Die heeft direct de school gebeld. Dat resulteerde in dat de directeur mij belde en uitlegde dat dit de eerste keer was dat zij hier van hoorde en zij graag op gesprek wilt om dit op te lossen. Deze middag heb ik een gesprek met de directeur en juf B om te zien hoe we dit oplossen. Met de wijkagent hou ik contact op zijn verzoek.

Vanmorgen breng ik mijn zoon naar school, wederom wilde hij niet eten maar uiteindelijk toch een halve boterham erin gekregen. Op school ging het op het plein goed, ze mogen altijd even rondrennen en doen tot ze naar binnen moeten. We kwamen in de klas en mijn zoon sloeg om.... "mama ik wil niet naar school ben moe". Daar begon het mee. Toen wilde hij op schoot kruipen en moest ik hem op tillen en kroop tegen mij aan omdat hij mee naar huis wilde. Ik heb met de juf gepraat en even met hem gezeten. Uiteindelijk wilde hij wel bij de juf zitten en op school.

Ik ben met een tegenstrijdig gevoel weggegaan en heb het in de auto toch nog even moeilijk gehad. Je wilt dat je kind leuk naar school gaat, plezier heeft en lekker speelt en leert. Je laat je kind daar achter met de veronderstelling dat hij er veilig is, zichzelf kan zijn. Op dit moment heb ik weinig vertrouwen erin, maar wacht het gesprek af. Dat de wijkagent erbij betrokken is heeft denk ik wel een goed gevoel. Dan word zoiets door hun wél serieus genomen, en hopelijk nu ook door school.

Mijn zoon plast sindsdien 4-6 keer per dag in zijn broek, terwijl hij gewoon zindelijk was voor dit gebeuren. Mijn zoon wilt niet naar school, terwijl hiervoor hij elke dag met plezier ging en met hele verhalen thuis kwam. Nu hoor ik slechts "weet ik niet" als ik vraag wat hij gedaan heeft die dag. Ze leren op school direct sorry te zeggen tegen elkaar als je elkaar pijn doet, mijn zoon wacht al bijna 2 weken hierop en snapt het niet goed...

Ik weet niet meer wat ik hier mee moet en wacht vanmiddag nog even af. Eind van de middag heeft mijn zoon een afspraak bij de huisarts, ik wil zien of begeleiding er iets mogelijk is, omdat hij er toch erg mee zit.

Ik wilde het even van mij af typen, even mij ei kwijt want zoiets overal delen kan ik niet wegens privé zaken. Daarom nogmaals ook het verzoek, herken je mij of denk je mij of mijn zoon te herkennen wil je dit niet openbaar maken?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Een beetje ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:35

Heftig hoor. Ik weet hoe het is als je kind niet naar school wil omdat de sfeer daar niet OK is, maar dit is nog sneuer. Een kind zou zich bij juf of meester toch veilig moeten weten.
Ik wens je vanmiddag in het gesprek met de leerkrachten veel wijsheid toe. Gaat je partner mee?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:35

Wat een verhaal!!
Echt een belachelijke handelswijze van die school zeg. Onvoorstelbaar dat het zo lang moet duren!
Jeetje, wat kun je hier nu voor 'n advies op geven -O-
Ik hoop echt van harte dat er heel snel een hele nette oplossing gaat komen!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:38

Jeetje, dat is wel heftig zeg!
Sterkte voor jullie beide :(:)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:41

Wat een moeilijke situatie voor je zoontje.
Is er bij jullie geen leerlingbegeleiding of zorgjuf? Kunnen zij niet extra zorg opnemen? Ik had wel sneller de directie ingelicht.

Er zijn leuke leesboekjes voor jonge kinderen over plasproblematiek en angst misschien kan dat al helpen.
Heb je thuis eventueel play doh plasticine? Laat je zoontje de situatie na maken met poppetjes uit plasticine. Laat hem.zo het hele verhaal vertellen en vraag wat hem kan helpen in deze situatie.
Dit is minder confronterend voor hem en helpt hem om er over te praten. Dit helpt hem verwerken.
Ik zou ook wel opletten om de zaak niet te bespreken waar hij bij is. Hij hoort dan dingen die hij misschien niet zo goed begrijpt en zijn fantasie slaat dan op hol en kan het dan helemaal niet meer plaatsen.
Erken en aanvaard zijn gevoelens maar maak ze niet groter.

Je bent alleszins een liefdevolle mama die zo hard om haar zoon geeft.
Succes ik hoop dat je zoon het snel kan plaatsen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:41

Ik zelf ben van school gegaan omdat wij een juf hadden die je onzichtbaar kon pijnigen (zonder blauwe plekken )en je ook geestelijk kleineerde en openlijk belachelijk maakte voor de klas.ze is wel met vervroegd pensioen gemoeten maar ondertussen zijn er jaren lang wel enkele pechvogels in een klas geweest.....
Haal hem uit die omgeving dit kan hem echt beschadigen voor het leven!blijf niet te lang tobben,dat is mijn pers ervaring....met vriendjes kun je altijd contact houden zeker op een dorp, en hoe zit het met scholen in de buurt is het ver weg?

mbt de blauwe plek laat dat vastleggen in een medisch verslag bij een onafhankelijke arts, en maak er ook een foto van want dit zal vervagen en verdwijnen en is het bewijs weg!

Probeer zo goed mogelijk de angst te achterhalen waarom je zoontje niet meer naar school durft, en de reden waarom hij om in zijn broek plast.Speelt er meeriets waar je misschien geen weet van hebt: pesten ,een niet aansluitend nivo met zijn leeftijds genootjes etc
Ook kan het gemeld worden bij de school inspectie dat hebben mijn ouders destijds gedaan nadat ik op een ander school zat.
Laatst bijgewerkt door kwita op 15-06-16 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:42

Ik had gelijk al naar de directeur gegaan, vind dit niet zomaar iets eigenlijk. Wat is de reden dat je na de eerste belofte niet gelijk naar de directeur ben gegaan?

En hoe oud is je zoontje? Niet dat het wat uit maakt voor de rest. Ik weet niet of ik zo rustig zou kunnen zijn, mijn kind had in ieder geval niet meer naar school gegaan tot dat er een gesprek was geweest .

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:44

Manmanman, bizar dat dit zo lang heeft moeten duren en je zelfs de wijkagent heb moeten inlichten. Ik vind dat juf B/C hierin wel erg nalatig is geweest.
Sterkte gewenst voor jou en je zoon en hopelijk kom je weer een stapje verder na vanmiddag :(:)

Gaat er nog wat met die stagiair gebeuren?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:47

Jeetje zeg wat zielig! Is er geen meldpunt voor dit soort dingen? Misschien kan je http://www.onderwijsinspectie.nl/ bellen of zij misschien kunnen helpen? Ik vind dat zo'n jongen helemaal niet op scholen rond mag lopen. Als dit ook al bij een andere school is gebeurd zou ik kijken of er geen melding gemaakt kan worden bij zijn opleiding.

Wat betreft je zoontje, ik denk dat het wel verstandig is om te kijken of je iemand er bij kan krijgen, desnoods op de kosten van de school, die verstand heeft voor dit soort angsten. En is die stagiair nog steeds aanwezig op de school?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:47

In groep 6 hebben wij ook zo'n "even vastpakken" meester gehad.. Daar werd toen ook niets mee gedaan.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:49

Wow wat een heftige gebeurtenis voor je zoontje. Onvoorstelbaar hoe lax er op school op gereageerd wordt!

Ik denk dat je zelf de juiste stappen al maakt. eerst het gesprek met de directeur afwachten en naar de huisarts. Ook zou ik er waarschijnlijk voor gekozen hebben om hem naar een andere school te doen als dit mogelijk is. Dit is toch wel een traumatische ervaring voor hem geweest kan ik mij voorstellen. Een kindje dat zo overstuur is zou ik tot die tijd lekker thuis houden. Hij heeft hier niet om gevraagd, arm kindje

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:53

kwita schreef:
Ik zelf ben van school gegaan omdat wij een juf hadden die je onzichtbaar kon pijnigen (zonder blauwe plekken )en je ook geestelijk kleineerde en openlijk belachelijk maakte voor de klas.ze is wel met vervroegd pensioen gemoeten maar ondertussen zijn er jaren lang wel enkele pechvogels in een klas geweest.....
Haal hem uit die omgeving dit kan hem echt beschadigen voor het leven!blijf niet te lang tobben,dat is mijn pers ervaring....met vriendjes kun je altijd contact houden zeker op een dorp, en hoe zit het met scholen in de buurt is het ver weg?

Herkenbaar, hier ook. Sommige mensen horen gewoon niet voor de klas.

TS: Goed dat je actie onderneemt. Je zet al veel goede stappen.
Heeft jouw zoontje wel vriendjes op school? Zodat hij zich daar wel 'veilig' en 'welkom' bij voelt?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:55

Sterkte voor je zoon.

Als er vanmiddag niks uit het gesprek komt zou ik toch de onderwijsinspectie bellen.
En eventueel een andere school gaan zoeken.
Schooltijd moet wel aangenaam en veilig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:58

Ik zou ook zeker het hand boven het hoofd probleem aankaarten. Juf houd dus bewust informatie achter. Dan vraag ik mij af tot hoevere ze echt te vertrouwen is.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 09:59

Blue_Eyes ik heb geen partner, dus ik ga alleen erheen. Dank je wel.

Kentaro dank je wel

ODonoghue dank je wel

Laibadji er is wel een onderbouw coördinator, maar verder niks. Overigens stond die erbij maar daar kwam dus ook niks van verder... We hebben het "nagespeeld" met zijn duplo poppetjes en stenen daardoor kwam het dus eruit. Er word inderdaad niks besproken met hem erbij, hij zal zelf ook even spelen met kinderen van de BSO op school, en zal dus er niet bij zijn. Dank je wel

kwita Er zijn wel andere scholen, maar de school zelf en al zijn vriendjes van vroeger de peuterspeelzaal zitten in zijn klas. Het is ook puur een stagiar, dus geen vaste leraar. Dus deze zal ook niet heel lang op school zitten, en of hij hierna nog op school komt weet ik ook niet. Ik ben ook mede bang dat er mentaal wat aangericht is, het is niet zomaar iets. Daarom ook de afspraak bij de huisarts vandaag.

ilayda de directeur is er niet vaak, en had wel verwacht dat dit opgelost werd. Heb daarom ook de brief gestuurd, echter had ze die niet meteen ontvangen omdat ze dus niet altijd op school is. Daarom dus ook de agent ingeschakeld zodat de ernst van de zaak wel begrepen werd. Mijn zoontje is 5 dus nog erg jong. Niet naar school gaan vind ik ook moeilijk om te doen... mede omdat ik dan bang ben dat dan juist de angst groter word. En met zijn vriendjes spelen vind hij juist zo leuk en daar haal hij juist weer plezier en afleiding uit. De stagiair is ook van een andere klas, hij ziet normaal gesproken deze dus alleen in de pauze, en niet tijdens de les.

Nayomie Dank je wel. Ik weet het nog niet ik hoor dat met het gesprek maar vermoed dat ze die bal/vraag ook wel deels bij mij zullen leggen omdat dit niet zomaar wat is.

Winged Dank je wel. Hij heeft veel vriendjes op school en ook in zijn eigen klas die hij al kende op de peuterspeelzaal toen hij 2 was.

wiifke Het gesprek wil ik ook zeker even afwachten, wie weet komt daar al de oplossing uit. Mede stelt het mij enigzins gerust al klinkt het raar dat de directeur nog niks wist. Dan was dit denk ik al lang opgelost geweest. Hem van zijn vriendjes af houden vind ik ook weer wat, het is een kind die overgevoelig is en last heeft met wennen en onbekende dingen. Daarom wil ik hem ook niet van school zomaar veranderen omdat hij al veel vriendjes heeft en bekende van de peuterspeelzaal op school en in zijn klas.

isabel_94 ook niet netjes!

MarjanB Of dit door hem bij andere scholen is gemeld weet ik niet, wel dat dit binnen korte tijd de tweede melding is van 2 verschillende scholen over een mishandeling van de leraar/stagiair/lerares aan een kind. De stagiair zag ik vandaag niet op school, geen idee of hij vrij heeft of dus weg gestuurd is. Dat is mij nog niet duidelijk. De hulp wil ik zeker voor hem erbij, mede omdat hij enorm zit met emoties en hij die lastig vind te uiten. Naar mij opent hij wel, maar naar mensen als juf of andere vind hij dit vaak lastig in verband met vertrouwen.

luuntje Als er niks uitkomt dan wil de agent dit ook weten, die moest ik sowieso even bellen om een update te geven anders stapt die in. Want dit is en blijft mishandeling van een kind.

DeMolenhoek Dat kaart ik zeker ook aan ! Dat valt mij zelf ook vies tegen dat dit door juf B zo achter in een hoek gedrukt is en niet mede gedeeld aan de directeur noch proberen een oplossing te vinden.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:00

Wat een vervelende situatie voor je zoontje. Ik kan met goed voorstellen dat jij er kapot van bent. Dat een leraar boos wordt kan ik me voorstellen en dat je een kind even wat vaster beet pakt oké, maar dat er zo'n grote bloeduitstorting ontstaat dat is niet oké. Dat is mishandeling.

Ik zou in ieder geval een officiële klacht indienen, zodat zo'n stagiair niet verder gaat in het onderwijs. En je zoontje uit deze klas laten halen. De juffrouw zou ik ook niet meer vertrouwen want die houdt een hardhandige stagiair een hand boven het hoofd, omdat ze het niet de directeur heeft gemeld. Zo'n juffrouw is ook niet te vertrouwen, de kinderen zouden bij haar boven alles moeten staan.

Ik zou je zoontje van deze school afhalen (als er nog een andere school in de buurt is) of in een andere klas laten plaatsen. Daar hij moeite heeft met zijn emoties zou ik even langs de huisarts gaan en evt. een verwijzing voor een kinderpsycholoog vragen. Neem dit niet te licht op, hier kan hij nog heel lang last van gaan houden.

Mind

Re: Een beetje ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:05

Benita Ik vind het ook mishandeling, gelukkig de agent ook en is het ermee eens. Dit word ook een officiële klacht zodat dit hopelijk nergens meer in de toekomst gebeurd en de stagiair er van leert. Je pakt zelf als ouder zijnde ook je kind wel eens vast, maar dit is mij in zijn hele leven nog nooit gebeurd. Als je zo hard een kind moet vast pakken om hem te laten luisteren dan heb je geen respect vanuit het kind. En dan moet je vind ik de fout bij jezelf zoeken, en niet het kind. De juf zal ook zeker wel toegesproken worden vanmiddag, uiteraard blijf ik netjes hierin maar zal wel laten zien waar het op staat. Andere school vind ik dus geen echte optie op dit moment, mede omdat hij dan het hele traject van wennen en alles opnieuw moet doen. En hij was pas na een 2 maanden echt gewend op deze school toen er bekende kindjes ook bij hem in de klas kwamen. Denk dat het veel lastiger is om hem een nieuwe omgeving in te sturen waarin hij weer andere gewoontes heeft op school, ander ritme, andere kinderen en juf/meester als dat hij hier blijft. Ik wil hem ook leren dat problemen er zijn om opgelost te worden, en dat hij dit mee krijgt dat het ook opgelost word. Dat in plaats van hem van elk probleem weg te halen. Vanwege zijn emoties en eventuele trauma heb ik ook die afspraak gemaakt.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:05

Wat ontzettend heftig!
Het lijkt mij toch een passende maatregel dat de stagiair ontslagen wordt, zulke mensen mogen niet met kinderen werken.

Ook een oprecht excuses en vergoeding van psychische hulp lijkt mij op zijn plaats.

Sterkte TS

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:06

Hoe lang heeft jouw zoontje deze lerares nog? Het schooljaar is in dat opzicht gelukkig al bijna voorbij en misschien komt er een andere docente.

Een officiële klacht zou ik af laten hangen van het gesprek met de directeur. Wanneer die niet met een passende sanctie komt dan kun je altijd nog een klacht indienen. Een aantekening in het dossier van de stagiair is sowieso van belang.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:07

Jeetje.... over wat er precies is gebeurd en die blauwe plekken kan je nog soebatten, maar dat het ventje duidelijk helemaal van de leg is en dat ze daar totaal niks mee doen dat vind ik veel ernstiger.... :(:)

Hopelijk komt er snel een oplossing.

Ik kan me voorstellen dat je het nu al " too little - too late" zou vinden, de juf niet meer het welzijn van je zoontje toevertrouwd en hem liever opnieuw zou laten beginnen op een andere school....maarja dan loop je ook weg voor problemen en laat je zijn vriendjes weer achter...en wellicht heb je deze school niet voor niets uitgekozen...wat een gedoe joh!

Ik snap alleen niet zo goed wat de klacht over de ene school met de andere school te maken heeft, het ging toch niet over dezelfde stagiair zover ik begrijp?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-06-16 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:08

Jeetje wat heftig zeg.. ik zou de gesprekken even afwachten maar voorzichtig op zoek naar een andere school gaan. Als zij hier zo mee omgaan stuur je je zoontje er dan de komenee jaren er nog met een fijn gevoel heen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:08

Als ik jou was zou ik voor het gesprek al bedenken wat je wilt. Wil je dat de stagiair zijn excuses maakt? Wil je dat hij naar een andere klas gaat? Wil je hem van school verwijderd hebben? Wat wil je van de juf? Wat wil je voor je zoontje?

Ik denk (maar dat ben ik) dat het goed zou zijn als de stagiair gaat zitten met je zoontje en hem uitlegt dat hij snapt dat hij hem pijn heeft gedaan, en dat hij vergeten is sorry te zeggen en dat alsnog doet, misschien zelfs met een klein cadeautje erbij. Daarna zou ik niet perse willen dat de stagiair vertrekt: dit is zowel voor je zoontje als voor de stagiair een prima leermoment.

Voor iedereen die wil dat de stagiair helemaal uit het onderwijs vertrekt: waarom? Hij leert nog, misschien heeft hij zich nooit gerealiseerd dat wat hij doet (of niet doet) zo'n grote impact heeft op dit jonge kind. Misschien heeft hij zich nooit gerealiseerd dat 'we zeggen sorry als we elkaar pijn doen' ook voor hem geldt. Voor mij hoort dit bij stagiaire zijn, fouten maken en daarvan leren. Ik zou me meer zorgen maken om de lakse aanpak van de juf, die is degene die de stagiair moet corrigeren.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-06-16 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:10

Ik zou dit verhaal ook bij de schoolinspectie neerleggen. Dit moet zeker iet in de doofpot gestopt worden.
Hopelijk vind je zoon weer zijn vertrouwen :(:) terug, wat vervelend voor hem zeg. Succes

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:12

Pff wat een heftige situatie TS! Ik hoop dat het bezoek aan de huisarts iets goeds gaat opleveren voor je zoontje. Daarnaast zou ik wel proberen te achterhalen van welke school deze stagiair afkomstig is en daar ook een melding maken. Deze stagiair mag best even de gevolgen van zijn actie ondervinden.

@Vjestagirl: Leermoment voor haar zoontje? Die mis ik toch even.. Wat voor leermoment? Dat je al sorry hebt gezegd voor wat er gebeurd is én dan nog gestraft wordt?
Laatst bijgewerkt door Dyphusion op 15-06-16 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:13

Vjestagirl schreef:
Voor iedereen die wil dat de stagiair helemaal uit het onderwijs vertrekt: waarom? Hij leert nog, misschien heeft hij zich nooit gerealiseerd dat wat hij doet (of niet doet) zo'n grote impact heeft op dit jonge kind. Misschien heeft hij zich nooit gerealiseerd dat 'we zeggen sorry als we elkaar pijn doen' ook voor hem geldt. Voor mij hoort dit bij stagiaire zijn, fouten maken en daarvan leren. Ik zou me meer zorgen maken om de lakse aanpak van de juf, die is degene die de stagiair moet corrigeren.

Precies! De juf handelt naar mijn idee kwalijker als de stagiaire.