Een wijze les; alle dierbare foto's kwijt..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Een wijze les; alle dierbare foto's kwijt..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 11:31

Mijn telefoon heeft een flinke smakkerd gemaakt (foto in link, kan als schokkend worden ervaren ;( ) http://nl.tinypic.com/r/25h2vlw/9
Zoals te zien heb ik de boel geprobeerd te redden met plakband :Y), met een bezoekje HAP als gevolg omdat mijn moeder een glassplinter in haar vinger had gekregen.
Achteraf bleek dat niet nodig te zijn geweest, want de telefoon start niet meer op.. (Wel licht/geluid, geen beeld)

Niet meer bij nagedacht, telefoon weggelegd en een nieuwe gekocht omdat ik nu eenmaal niet zonder kan. :P De S6 Edge Gold is mijn nieuwe vriendje en ik ben er dolgelukkig mee, maar...
Op mijn oude mobiel stonden tíg dierbare foto's. Van mijn pup, mijn vakantie, verzorgpaarden waarvan 1 is verkocht en 1 overleden, etc.
Ik baal er dus echt enorm van. Heb de telefoon al verbonden met m'n laptop in de hoop dat ik de foto's kan overzetten, maar helaas.
Dit zie ik dan op m'n scherm: http://nl.tinypic.com/r/2ag9ttz/9
Links dus wel een tabje 'Daphne', (dat is mijn telefoon), maar zodra ik daar op klik is het een lege map. Vermoedelijk omdat ik eerst via m'n telefoon toestemming moet geven om de foto's op de laptop weer te geven, maarrr.. dat gaat dus niet als het beeldscherm het niet doet. :+

In het ergste geval laat ik de telefoon reparen (lcd scherm + glas), zal een duur geintje zijn maar ik wil die foto's echt heel graag terug.
Zijn er misschien handige bokkers die me een omweg kunnen vertellen om de foto's alsnog terug te krijgen voordat ik ermee naar de telefoonwinkel ga?

'Had ik maar..' een back-up gemaakt. Tsja. :Y)

Silly1972

Re: Een wijze les; alle dierbare foto's kwijt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:38

nieuw scherm is enige optie kost tussen de 90-150 euro, afhankelijk van welke telefoon je hebt.
Mijn foto's gaan rechtstreeks naar de SD kaart die kan ik altijd overzetten

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:42

Wijze les voor de volgende keer: download de OneDrive app. Dan worden al je foto's en video's automatisch in de cloud opgeslagen. Hoef je daar ook nooit meer over na te denken. :)*

sjouk_L

Ik heb hetzelfde gehad met mijn telefoon, deze kon ik ook via het touchscreen niet meer bedienen. Mijn vriend heeft toen een aansluiting aan mijn telefoon gemaakt zodat we met de muis konden bedienen. Na een aantal keer op de gok klikken hebben we blijkbaar de goede knop aangeklikt en konden we bij de mappen. Zo hebben we toen ook nog mijn watsapp map kunnen redden.

Misschien dat je iemand in de buurt hebt die zoiets zou kunnen of dat je zelfs bij ons in de buurt woont?

Anoniem

Misschien inplaats van nieuw scherm bij de telefoonwinkel vragen of zij iets weten? Als je er toch heen gaat.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:44

Is dit een s3? Dan kan je voor een paar tientjes zelf je telefoon maken. Je moet een compleet nieuw scherm. Wil het je eventueel wel uitleggen hoe het moet.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 12:06

Bedankt voor jullie reacties!

@Silly1972: Gister is het lcd scherm + glas van mijn vriend gerepareerd (Iphone 5C), voor €70 bij zo'n lebara winkeltje. :o Ik hoop dat mijn telefoon ook rond die prijs zit of zelfs goedkoper is, aangezien het een oudje is.. Maar dat moet ik navragen.
SD kaart heb ik helaas nooit erin gehad, en kan ook niet in mn huidige nieuwe foon. Maar ik ga dus zeker wel gebruik maken van een 'in the cloud' manier om op te slaan!!

@LLennox: die app heb/had ik.. Tijdje gebruik van gemaakt maar aangezien ALLE foto's werden opgeslagen (ook toegestuurde onzin via whatsapp :Y)) heb ik dat hele OneDrive al gauw geband..
Maar op deze telefoon ga ik het toch maar weer installeren, wil dit niet nog eens meemaken..

@sjouk_L: Ik heb wel wat handige jongens in m'n vriendenkring! Ik zal ze zeker eens vragen of ze zoiets ook kunnen doen, mijn touchscreen doet het (denk ik?) nog wel maar heb alleen geen beeld.
Zal sowieso zelf al eens wat gaan klikken op de gok, wie weet dat het lukt..

@Belle2000: Ja, ga ik zeker even doen! Denk dat ze graag geld willen verdienen aan m'n telefoon :+ dus of ze echt heel veel meer andere opties zullen hebben weet ik niet, maar vragen kan natuurlijk altijd..

@Sunrise19: Nee, dit is de S4! Voor een paar tientjes ja? :wow: Nouja hij is nu toch al volledig verpest en kapot, ik kan het niet heel veel erger meer maken..
N.a.v. je berichtje heb ik gegoogled en er staan idd filmpjes op YT hoe je zoiets dan moet repareren.
Heb jij enig idee waar ik zo'n doe-het-zelf-kit dan kan bestellen?
Hoeft echt geen superglas oid meer op, want hij zal daarna alleen nog dienen als reserve telefoon. Zag dat ze van die doe-het-zelf-pakketjes aanbieden op Aliexpress voor nog geen €10, zou dat wat zijn?
Edit: niet goed gelezen. Voor een 10tje heb je een nieuw scherm, voor €50+ heb je een nieuw lcd scherm. Dat durf ik toch niet te wagen via Alie ivm kwaliteit en evt douanekosten..

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:14

Heb je niet een beetje handige IT'er in je omgeving die je telefoon kan hacken via pc en zo je foto's/bestanden redden? :Y)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:42

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:46

Je kan ook een computermuis met een speciale kabel op je telefoon aansluiten. Dan kun je proberen je telefoon te ontgrendelen en op gevoel te klikken. :P

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:52

Je kunt ook dropbox installeren en zo instellen dat alleen door jou gemaakte foto's erin komen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:58

S4 geen verstand van. Ik kocht gewoon tweedehands schermpjes via marktplaats voor mijn S3 toen. Vaak kan je voor heel weinig een telefoon overnemen met waterschade etc.
Omdat jou hardware zeg maar wel werkt kan je dan proberen of zo'n scherm het nog doet. Kostte mij rond de 20 euro per keer en heb hem zeker al 5 keer vervangen. Toen was de S4 zelfs nog niet eens uit.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 15:43

Heb contact gehad met de telefoonwinkel.
Lcd + glas laten repareren kost €125.. :(
Verteld dat het me puur ging om de foto's. Voor €35 kan ik een 'leenschermpje' krijgen, dan zetten ze er een tijdelijk scherm op > kan ik thuis m'n foto's eraf halen > zij krijgen leenscherm weer terug.
Tja dat is voor mij dan de meest voor de handliggende optie, telefoon is daarna waarschijnlijk helemaal total loss maar nu kan ik er ook niks mee. :')
Vind het wel een goede service..!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:47

Heb je geen kaartje erin waar de foto's opstaan? Als je die in een andere telefoon kunt stoppen? Of zelfs de computer?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 16:52

KittyDylan schreef:
Heb je geen kaartje erin waar de foto's opstaan? Als je die in een andere telefoon kunt stoppen? Of zelfs de computer?

Nee helaas nooit een sd kaartje erin gehad.. heel dom van me!

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:05

Ken je mensen in je buurt die met dit soort dingen handig zijn?
Ik heb een vriend van mij mijn telefoon laten hacken en hij heeft toen even al mijn bestanden op een stick gezet!(Telefoon deed helemaal niks meer!) Hij vroeg er mij niks voor omdat het voor hem niks voorstelde _/-\o_
Hij zij dat dit illegaal was dus of een onbekende het voor je doet weet ik niet... :\

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:12

Als de binnenkant nog heel is zou het te redden moeten zijn. Ik heb laatst een totale crash van de harde schijf van mijn computer gehad, dus ik weet hoe je je voelt, ook geen back-ups gemaakt, stom!
Dat was helaas niet meer te redden, maar iemand die een beetje handig is met techniek zou hier denk ik nog wel wat mee kunnen. Succes!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:45

Die wijze les heb ik laatst ook geleerd.
M'n moeder had foto's op haar mobiel van mijn overleden paard en hond. Ik had al een aantal keer gevraagd of ze de foto's naar mij wilde sturen, maar dat had ze nog niet gedaan. En toen werd haar mobiel gestolen op haar werk...
Heel vervelend, ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt.
Wel een goede service! Ik hoop voor je dat je de foto's terug kan krijgen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:25

@Jelloy: ik heb wel wat handige jongens in m'n omgeving, vooral qua computers.. Ik zal het eens navragen aan een goede vriend van mij, die heeft al vaker bemiddeld met ruzies tussen mij en mijn laptop. :+ Misschien kan hij me hier ook wel mee helpen..

@happypaardje: ik heb geen idee of de binnenkant in orde is. Ik vermoed van wel, want de LED indicator knippert (facebook melding :')) en gisteren ging m'n alarm af.
Telefoonwinkel zei wel dat ze gauw genoeg zien of er nog wat te redden valt, zo niet dan maken ze hem niet en heb ik ook geen extra kosten.
Dankjewel! :)

@Felicity2511: Dat is al helemaal erg... Al een oproepje gedaan op Social Media? Van mij zouden ze die telefoon mogen houden, laat ze het SD kaartje oid maar anoniem weer teruggeven dan..
Ja, ik vond het ook een hele nette service! Ze verdienen er niks op, want die €35 krijg ik weer terug als ik het leenscherm teruggeef. Soort borg.