.Ik kan het stilletjesaan niet meer ontkennen, ik blijk ook zo'n biologisch klokje in me te hebben waarvan de batterijen zich toch beginnen op te winden.
Ik ben niet opgegroeid met een kinderwens. Echt niet, zelf kinderen hebben, vreselijk
. Zal ook zelfs hier wel meer dan eens mijn betoog hebben gehouden in topics "waarom wil je geen kinderen". Zwanger zijn, die vreselijke bevallingen, kwijl, snot, vieze kakaluiers, jankend grut, lastige pubers, de eindeloze horde moeders die over alles en nog wat klagen of zelfs durfden toegeven "moest ik het opnieuw doen, ik deed het niet meer!", de lijst met alle argumenten waarom dit heerlijk toekomstperspectief links te laten liggen en te focussen op een huisje met 27 katten was in mijn hoofd eindeloos
. Nu word ik dit jaar 28, heb een supergoede relatie, en stilaan betrap ik mezelf er op: het thema "baby", heeft zich als een bloedzuiger in een van de achterste regionen van mijn hersenen vastgeklampt en zorgt ervoor dat ik te pas en te onpas toch iedere dag minstens mijn portie van dagdromerij "hoe zou het zijn als ik zelf zo'n koter had?" krijg.
Komt het omdat ik toevallig heel wat babybezoeken heb moeten doen? (die in het begin gingen van "zucht, ik kom wel mee uit beleefdheid", naar "oh niet erg, eens kijken hoe het hun gaat"). Komt het omdat er in mijn familie plots babys zijn opgedoken en ik ze regelmatig zie? Of is er echt een klokje beginnen tikken die zegt dat mama zijn een verrijking wordt?
Het lijkt alsof er in mijn hoofd een mannetje verstopt zit die uit alle macht probeert te schreeuwen "maar die bevalling! die luiers! Die slapeloze nachten! Die gedaan-met-spontaan-iets-doen! Die...", maar in plaats van zoals vroeger mijn "gezond verstand" zei dat het waar was, hij nu ergens met een geluidsdichte koptelefoon naar een prettig deuntje ligt te luisteren "dududu
niets van aantrekken, toch gewoon doen dududu
" . Alles lijkt plots naar "ach dat lukt mij wel" vertaald te worden.Nu ondanks al dat zit ik ook zeker niet in een fase dat ik mijn pillen uit het raam smijt en met opgehoffen benen lig bij de ingeplande bedactiviteiten tijdens mijn eisprong. Voorlopig is er nog niets op de planning, maar dat dat in de nabije toekomst van de komende jaren gaat veranderen is vrij groot. Ondanks ik op mijn 20ste luid schreeuwde "Ik wil NOOIT kinderen!"
En dus vroeg ik mij eens af, zijn er meer mensen die hun moedergevoelens pas op latere leeftijd voelde aanwakkeren?
.
vind het soms best lastig, was ik er maar overtuigd van dat ik het wil.
.