Werken bij Defensie & paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Werken bij Defensie & paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 20:56

Hallo bokkers,

Zijn er hier ook 'paardenmensen'die bij defensie werken? (luchtmacht marine landmacht etc) ?
Hoe combineren jullie dat? Hoe doen jullie het met uitzenden?

Na lang twijfelen toch de stap genomen om vrijdag naar een voorlichtingsdag te gaan van defensie. Een droom van mij van 15 jarige ik. :Y) Nu heb ik twee voerverslinders, een moeilijke keuze. Het zou een ondersteunde functie betreffen.

Little_Gift

Re: Werken bij Defensie & paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:36

Aan alles is een mouw te passen als je het graag genoeg wil ;)
Maar inderdaad, ikzelf zou het moeilijk hebben om dan de periode van uitgezonden zijn, mijn paarden niet dagelijks of soms zelfs weken/maanden niet te zien, maar dat is een keuze die je voor jezelf maken moet en als je beslist dat wel aan te kunnen, dan tijdig iemand regelen die een oogje in het zeil houden wil of als ze volpension staan, dan is het helemaal handig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:40

Het ligt er denk ik maar net aan hoe moeilijk jij het zelf vindt om je paarden voor een x aantal weken/maanden achter te moeten laten. Daarnaast hangt het er natuurlijk vanaf of de paarden in volpension staan of dat je iemand moet zoeken om die weken/maanden voor je paarden te zorgen.

Ik zou het zelf niet kunnen om mijn pony's regelmatig een aantal weken/maanden achter te moeten laten, maar als dit een droom van jou is en jij dit wel denkt aan te kunnen zou ik het zeker proberen En ja, misschien kom je er na een tijd achter dat het niet te combineren is of jij je er niet prettig bij voelt, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Het is ook zonde als je je de rest van je leven af blijft vragen of je deze kans niet had moeten aangrijpen, toch?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 03:06

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:00

Even naast het feit of je je dieren kan missen denk ik dat het best lastig is. Ligt er ook wel aan waar je paard staat. Moet je alles zelf doen, staat hij volpension,heb je iemand die in geval van bv ziek paard beslissingen neemt als jij niet bereikbaar bent? Etc. Etc. Daarbij heb je niet alleen uitzendingen maar ook nog eens (afhankelijk van welk onderdeel je zit,tveel) oefeningen. En het kan zijn dat je ergens ver van huis geplaatst wordt en je gaat verhuizen of op de kazerne gaat wonen. Veel om over na te denken en te regelen dus. Maar waar een wil is is een weg. Ik zou het hebben van paarden niet in de weg laten staan voor je droombaan. Ik zou er gewoon voor gaan, je komt er vanzelf achter of de combi voor jou haalbaar is en dan kun je altijd nog kiezen welke droom je laat varen... werk is zo'n groot deel van je leven, als het kan moet je echt dat doen waar je hart ligt...

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:44

Wat ontzettend grappig dat ik dit topic tegenkom! Zit precies met het zelfde! ik ga eind deze maand naar een info dag voor defensie en heb ook een paard (2 jaar oud ) Vlaams trekpaard dus rijden enz hoeft nog lang niet en ook met dat ras is elke dag niet nodig, maar toch!
Ik ga gewoon heen en laat het op mij af komen, het is iets wat ik al lang wil en steeds maar niet deed om bepaalde redenen en of uitstelde... Nog steeds wil ik het erg graag en denk toch als het alleemaal lukt dat ik ervoor ga!
Succes met je beslissing, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:18

Als het al zo lang je droom is, dan valt daar vast en zeker een weg in te vinden.. Zonde om het niet te doen..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:29

Mimo15 schreef:
Wat ontzettend grappig dat ik dit topic tegenkom! Zit precies met het zelfde! ik ga eind deze maand naar een info dag voor defensie en heb ook een paard (2 jaar oud ) Vlaams trekpaard dus rijden enz hoeft nog lang niet en ook met dat ras is elke dag niet nodig, maar toch!
Ik ga gewoon heen en laat het op mij af komen, het is iets wat ik al lang wil en steeds maar niet deed om bepaalde redenen en of uitstelde... Nog steeds wil ik het erg graag en denk toch als het alleemaal lukt dat ik ervoor ga!
Succes met je beslissing, ben benieuwd!

Oh wat grappig! Ja inderdaad steeds wel weer een excuus.. Welk onderdeel zit jij naar te kijken?

Ik heb zelf de paarden aan huis, maar de mogelijkheid om het paard ergens anders te stallen en in training te zetten is er ook :j Daarnaast heb ik een eenjarige merrie dus die staat grotendeels in het land de komende jaren bij de groep. Het is toch wel het doel om met haar serieus wedstrijden te gaan rijden, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak je uitgezonden wordt etc.. Het betreft een administratieve functie waar natuurlijk de basistraining wel gewoon gevolgd moet worden :j

Inderaad net zoals @xcarpiediem al zegt ik ben erg bang dat ik spijt ga krijgen als ik de kans nooit genomen heb. -O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:32

Als je bang bent om dan spijt te krijgen, moet je er zeker voor gaan. :j

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:37

Ik heb mijn paard op de kazerne staan :D

Mocht je vragen hebben, doe mij maar even een privé berichtje. Zet liever niet zoveel openbaar!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:42

Liess__ schreef:
Ik heb mijn paard op de kazerne staan :D

Mocht je vragen hebben, doe mij maar even een privé berichtje. Zet liever niet zoveel openbaar!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ PB gestuurd :Y)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:19

Ik werk momenteel bij de Luchtmacht en rij daarnaast zowel mijn eigen paard als af en toe die van een stalgenootje. Mijn plaatsing is Den Haag (Ministerie van Defensie) en heb het geluk dat ik gewoon thuis kan blijven wonen, reistijd is ongeveer 50min van deur tot deur. Tijdens de opleiding heb ik wel intern gezeten en kwam ik alleen het weekend naar huis. Toen heeft het rijden wel op een lager pitje gestaan.
Uitzending heb ik nog niet meegemaakt maar aangezien mijn eigen beest op een super plekje staat denk ik niet dat ik heel veel moeite ermee ga hebben om deze voor een langere tijd niet te zien.

Overigens heb je binnen Defensie ook diverse mogelijkheden om te blijven paardrijden. Er is een militaire rijvereniging met verschillende afdelingen die regelmatig activiteiten organiseren. Zo heb ik afgelopen zondag mijn Militair Ruiterbewijs Basis gehaald.

Op welke functie wil je eventueel solliciteren?

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:16

Ik ben benieuwd hoe je voorlichting was gegaan?! Heb je al besloten wat je bij defensie wil gaan doen en of je het wil doen?
Ik ben ook naar een info dag geweest en zit er aan te denk ook te gaan solliciteren.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:51

Hoi TS.

Ik ben zelf marine officier (Luitenant ter Zee oudste categorie van het korps Zeedienst. Ik heb jarenlang gevaren, en als je gaat varen zal je helaas je hobby (tijdelijk) op een laag pitje moeten zetten. Ik werk nu wel op de wal na 8 jaar varen, en kan m'n hobby weer oppakken. Had het erg gemist.

Maar! Ik heb geen greintje spijt ervan, Defensie is een super werkgever waarin je jezelf zo goed kunt ontwikkelen! Je wordt er sterk van, gedisciplineerd en zelfverzekerd. Dat neem je nog je hele leven mee.

Het ligt natuurlijk aan het krijgsmachtdeel en je functie hoe vaak je weg bent, maar serieus ik raad je echt aan bij Defensie te gaan! Ondanks dat ik nu wel verder kijk (heb het nu wel gezien allemaal) is het een super ervaring.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 11:42

Bedankt voor de reacties iedereen.

Helaas kom ik de medische keuring niet door vanwege mijn medicijnen. Erg jammer.. Dus droom is weg -O-

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:54

Wat jammer dat je er niet door gaat komen! Maar knap dat je wel de stap gezet hebt om te kijken of het lukt. Beter zo dan dat je over 10 jaar nog met het gevoel had gelopen "had ik maar"...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 12:14

Ja dat zeker, maar het was wel even slikken..

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:27

Ow jeetje dat is even sneu zeg.. Kan mij goed voor stellen dat dit een dikke teleurstelling is.. Je droom wou je gaam uitvoeren en nu is die zo ineens weg.. Hoop dat je snel wat anders leuk vind op je pad!