Welke compact camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Welke compact camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 14:06

Hey bokkers,

Ik heb nu enkel een Iphone om eens wat foto's mee te maken, maar jullie raden het al.. daar komen eigenlijk geen mooie foto's uit. Ik had voorheen een samsung telefoon en daar kon je wel redelijk mooie foto's mee maken maar vanwege allerlei redenen ben ik nu voor een Iphone gegaan.

Omdat ik het toch wel mis om leuke foto's te hebben overweeg ik om toch weer een losse camera aan te schaffen. Voorheen hield ik het bij de simpele modellen van max € 120 euro (leuk voor vakantiefoto's enzo), maar ik zou er nu graag eentje willen die net wat meer kan. Zo vindt ik het altijd erg mooi als je de achtergrond wat kan vervagen en het object van de foto er wat meer uitspringt.
Ik heb echter geen ambities om semi professionele foto's te maken en heb ook geen verstand van instellingen dus het hoeft ook weer niet te uitgebreid te zijn. Het moet wel geschikt zijn om mooie foto's van mijn paarden te kunnen maken.

Qua budget zit ik te denken aan een bedrag tot max. € 350.

Een vriendin van me had het over de Nikon S9900 waar ze erg over te spreken was. Ik weet alleen niet of die qua specificaties (bv sluitertijd) goed genoeg is om ook paarden goed op de foto te zetten. De camera zal ik voornamelijk gebruiken voor foto's van mijn eigen paarden/veulens etc en dus niet voor fotoshoots ofzo, daar ligt mijn ambitie niet, puur zelf gebruik.

Heeft iemand tips voor een fijn toestel? Of anders tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een toestel (sluitertijd, pixels etc.)?

Alvast bedankt!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:09

Nikon One is de eerste die in me opkomt! Compactcamera's met verwisselbare lenzen, en binnen jouw budget.
Heb zelf een spiegelreflex (Canon) dus ik kan je verder niet echt helpen, maar wellicht dat je zelf wat kunt zoeken met behulp van bovenstaande naam!! :)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:18

Heb vorige week Sony cybershot hx 400 v gekocht: erg fijn toestel die super mooie foto's maakt!!!
Moet zelf nog alles ontdekken.... maak nu fotos op de automatische stand voor het gemak....
Afbeelding

Afbeelding

Ff als voorbeeld

Kimbers

Re: Welke compact camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:25

Ik lees even mee. Vind het als leek ook erg lastig een fijne camera uit te zoeken.
Mijn budget ligt wel wat lager dan die van de ts, zo'n 150 euro vind ik nog te doen.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:28

sony cybershot idd, ideale camera's. Heb er al meerdere versleten :). Reageren ook snel waardoor je gemakkelijk snel meerdere foto's achter elkaar maakt. En dat mis ik bijvoorbeeld bij de compact camera's van Canon, die doet er lang over om de foto's te verwerken.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 16:57

Ja ik had ook het probleem dat er zo veel informatie te vinden is, maar daardoor wordt het voor mij als leek echt zo lastig om een camera te vinden waar ik wat betere foto's mee kan maken dan gemiddeld maar geen idee wat ik dan moet kopen.

Ik zal eens naar de genoemde modellen kijken alvast.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:06

Kijk eens op FK naar een centraal topic! :)