Omgekeerde wereld, vader gaat uit huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Omgekeerde wereld, vader gaat uit huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:08

Goeiemorgen,

Goed, ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Na jaren in een heel lastige gezinssituatie te hebben gezeten is mijn vader van mijn moeder aan het scheiden sinds augustus vorig jaar. Mijn moeder heeft al ettelijke jaren persoonlijkheidsstoornissen. Dit heeft zich geuit in het fysiek, maar voornamelijk mentaal mishandelen van mij, het dagelijks ruzie zoeken, tot meermaals met mijn vader, mijn jongste zus ophemelen en haar gewoon alles toegeven en ga zo door. Sinds ze aan het scheiden zijn is mijn vader flink veranderd. Ik ben er ondertussen 23, zus 18 en hij vindt dat hij nu gewoon kan doen wat hij wil.

Waar zus en ik aan het uitkijken waren naar eindelijk wat quality time met onze papa, vond hij dat hij maar de bloemetjes kon gaan buiten zetten. Thuis gebeurde er niets meer, was iets kapot, nou spijtig dan. Hij heeft op 2 maand tijd 3 vriendinnen gehad en heeft deze allemaal gezocht via datingsites. Want hij ging zeker niet alleen zitten. Iets wat bij zus en mij toch wel wat naar boven bracht. Jaren niet echt veel aan onze ouders gehad. Moeder was altijd zeer boos en negatief, vader trok het huis uit (vluchten) en nu er wat schade kan ingehaald worden neemt hij die kans niet.

Vriendin nummer 4 is dus uiteindelijk wat geworden. Begin november zijn we ingelicht, 3 dagen later bleef ze al lekker slapen etc. Vriendin woont een uur rijden van ons en heeft 4 kinderen, de jongste is 8. Zowel zus als ik hebben ook hier flink mee geworsteld, iemand die je niet kent die aan de ontbijttafel zit en ziet te giechelen en prutsen aan jou vader als een klein kind. Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij de eerste maanden bijna full time bij haar zat. Dit is uiteindelijk tot een uitbarsting gekomen tussen mijn vader en mij, ik vond het niet kunnen dat hij gewoon niet meer naar zijn 2 honden omkeek, niet meer naar zus en mij (beloven voor eten te zorgen, zus komt om 20.00 thuis na een hele dag school en werk, staat geen eten, etc) Ik was van mening dat ik niet opeens de moederrol moest opnemen voor mijn zus, die toen nog 17 was, niet opeens voor zijn honden moest gaan zorgen etc. Want het resultaat hiervan was dat ik nergens meer naar toe kon gaan, anders hadden de honden gewoon geen eten en dergelijke.

Nu kunnen jullie zeggen: Zus kan zelf voor eten zorgen etc. Nu komt die ook uit een zeer moeilijke jeugd, mede door mijn moeder. Ze is meermaals weggelopen etc. Dus, we zijn enorm blij dat ze sinds een jaar weer naar school gaat, werkt etc. Ze is enkel de zondag vrij, de overige dagen heeft ze of school of werk waardoor ze vaak laat thuis is.

Nu, na die ruzie hoopte ik dat hij wat had begrepen dat hij ook nog 2 kinderen had, maar helaas. De week erna was het kerst. Al vanaf de 22ste december zat hij bij zijn vriendin, de 25ste december hebben wij hem gebeld of hij nog naar huis ging komen want hij had beloofd Kerstdag met ons te vieren en ondertussen waren we al 15.00. Ja hoor, hij ging komen, om 21.00. Toen is mijn zusje flink boos geworden, iedereen zat op hem te wachten en hij kwam niet af.

Achteraf ben ik met hem hierom in gesprek gegaan om te vragen waarom hij zo van ons vlucht, waar mijn zus en ik de band juist wat willen aanhalen en herstellen. Hierin gaf hij aan enkel bij zijn vriendin echt gelukkig te zijn etc. Iets wat ons flink heeft gekwetst. Ook wou hij zijn leven leiden zoals hij wou en enkel zijn verantwoordelijkheid nemen als hij daar zin in had.

Nu heeft op dat punt zijn vriendin ingegrepen en duidelijk gemaakt dat wij alle 3 door een heel zware periode gaan en niet enkel hij veel te verwerken heeft. Van januari tot nu is het dus ook flink gebeterd. We doen af en toe eens wat, soms met ons 3, soms met zijn vriendin erbij. Hij is vaker thuis, zorgt weer voor zijn honden etc.

Maar nu? Zijn vriendin en hij hadden het altijd over een lat relatie. Mijn zus en ik waren gerust. We bleven een dak boven ons hoofd hebben (Ik huur een studio op de bovenste verdieping van ons huis) Zeker omdat zus, door haar leerachterstand met het vele weglopen etc, nog 3 jaar naar school moet. Opeens liet hij gisteren verstaan dat ze gaan samenwonen. Niet voor direct, maar wel binnen de 2 jaar. En niet zo maar samen wonen, nee. Hij trekt bij haar in.

Ik heb hier heel rustig op gereageert, ondanks dat ik binnenin immens veel woede voelde. Beginnen we eindelijk na 15 jaar wat als gezin te functioneren, ruilt hij ons gewoon in voor een ander gezin. En mijn zus en ik? Tja, ik 'mag' het ouderlijk huis huren. En zus? Die moet maar zien wat ze doet. Hij is gelukkig bij haar en wil enkel nog bij haar zijn. Pas op, ik begrijp hem ergens zeker wel, maar nu ik eindelijk mijn vader weer wat terug krijg, gaat hij gewoon weer weg. Ik mag het huis huren, maar het huis is immens, mijn vader kan alles net betalen en verdiend zo maar eventjes €1000 meer per maand dan ik. Dus niet realisitisch voor mij. Ik weet niet hoe te reageren en hoe hem dit te zeggen. Goed, ik ben 23 maar heb nooit echt ouders gehad. Mijn moeder heeft mij vaak genoeg letterlijk gezegd: Ik moet jou niet en dit ook genoeg laten voelen. Mijn vader vluchtte het huis uit en was er ook nauwelijks. Ik heb overal keihard voor moeten knokken, mijn moeder zie ik niet meer en voor mij voelt dit echt alsof ik nu ook mijn vader verlies. Want ik ken hem, zijn vriendin en haar kinderen betekennen alles voor hem, hij gaat er nu al volledig in op, ziet hun meer als zijn gezin dan ons. Als hij naar daar gaat gaan we blij mogen zijn als we hem eens maandelijks gaat zien. Ook de auto gaat mee, honden etc. En ja, hij zegt nu wel 2 jaar, maar in november ging het nog over een latrelatie tot alle kinderen zijn afgestudeerd, dus ik heb er een hard hoofd in dat het wel 2 jaar gaat duren.

Ik weet dat als ik erover begin, hij boos gaat zijn, want dan gun ik hem zijn geluk niet. Momenteel weet ik even niet hoe ik hiermee moet omgaan.

kohtje

Re: Omgekeerde wereld, vader gaat uit huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:14

Samen met je zus het huis huren?
Niet er van uit gaan dat er nog gezorgd moet worden voor jullie.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:14

Hele vervelende situatie... maar jullie kunnen je jeugd niet meer inhalen of overdoen.
Ga naar de huisarts vraag psychologische hulp en ga je EIGEN leven op orde maken.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:18

Ten eerste heel veel sterkte, wat een lastige situatie.
Is het geen optie om, al dan niet samen met je zus, een appartementje te huren? Dat is waarschijnlijk veel goedkoper dan het huis huren waar je nu woont. Als ik dit zo hoor, klinkt het inderdaad alsof dit geen twee jaar meer gaat duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:20

Ik kan je verder geen advies geven, maar wil je wel heel veek sterkte wensen. :(:)
Kan me voorstellen dat dit niet is wat je verwacht had van je vader en dat jullie een hoop hebben gemist in het leven.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:21

Wat vervelend. Probeer af te spreken dat hij pas mag gaan samenwonen als jij en je zus allebei een betaalbare woonruimte hebben gevonden en ga daar nu naar op zoek. Is het mogelijk om een 3 of 4 kamer appartement samen met je zus te huren. Ook over de honden moet worden gesproken, wie gaat wanneer voor de dieren zorgen. Jij en je zus kunnen ze best af en toe uitlaten en eten geven maar niet altijd elke dag, tenzij het dan jullie honden worden en jullie er ook volledige zeggenschap over krijgen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:23

Allereerst, wat een moeilijke jeugd hebben jij en je zus gehad.

Verwacht niks meer van je vader naar jullie toe. Hopelijk trekt hij later nog bij en wil hij het contact met jullie weer opbouwen maar voor nu lijkt dat er weinig in te zitten.

Ik zou twee dingen doen;
Allereerst psychische hulp voor jezelf en evt je zus inschakelen. Wat jullie hebben meegemaakt is niet niks en erover praten kan enorm helpen bij je eigen verwerkingsproces.

Daarnaast kijk hoe jij een eigen appartement oid kan huren met je zus. Ga uit het ouderlijke huis. Niet alleen ivm de kosten maar ook door alles dat er is gebeurt. En ga je leven leiden zoals jij dat wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:24

kohtje schreef:
Samen met je zus het huis huren?
Niet er van uit gaan dat er nog gezorgd moet worden voor jullie.

Daarvoor verdiend ze echt niet genoeg. En daar ga ik niet van uit, het voelt gewoon echt alsof we worden ingeruild en hij alles overdoet met een nieuw gezin.

Evelijn schreef:
Hele vervelende situatie... maar jullie kunnen je jeugd niet meer inhalen of overdoen.
Ga naar de huisarts vraag psychologische hulp en ga je EIGEN leven op orde maken.

En waarom moet ik psychologische hulp hebben volgens jou? Ik ben daar al geweest en ze kunnen voor mij niet veel betekenen (zei de dokter zelf)

KyaraMyBest schreef:
Ten eerste heel veel sterkte, wat een lastige situatie.
Is het geen optie om, al dan niet samen met je zus, een appartementje te huren? Dat is waarschijnlijk veel goedkoper dan het huis huren waar je nu woont. Als ik dit zo hoor, klinkt het inderdaad alsof dit geen twee jaar meer gaat duren.

Dat is zeker een optie, maar zus verdiend echt niet genoeg om bij te dragen. Ik kan al blij zijn als ze €150 per maand kan missen voor eten etc. Ik zelf woon ook bewust thuis, wel in de studio boven dan, omwille van de hoge huurprijzen. Ik ben wel de optie aan het bekijken om eventueel een kamer te verhuren aan een student (woon vlak bij een studentenstad met een uitstekende verbinding)

KoudbloedKim schreef:
Ik kan je verder geen advies geven, maar wil je wel heel veek sterkte wensen. :(:)
Kan me voorstellen dat dit niet is wat je verwacht had van je vader en dat jullie een hoop hebben gemist in het leven.

Dank je. Nee, zeker niet omdat hij tot 2 dagen terug nog altijd bezig was over een lat relatie en dat gisteren ineens samen wonen werd.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:35

DeMolenhoek schreef:
Evelijn schreef:

En waarom moet ik psychologische hulp hebben volgens jou? Ik ben daar al geweest en ze kunnen voor mij niet veel betekenen (zei de dokter zelf)

Ik lees veel woede en boosheid in je post daarnaast lijkt me dat als je zo opgroeit er nog wel wat onverwerkte dingen zijn waardoor het lastig kan zijn om echt je EIGEN leven te gaan leiden.

Echt zelfstandig worden ipv met kleine aanpassingen hetzelfde leven te blijven leven. Want nu verandert het leven van je vader wel ten goede maar jij en je zusje blijven in hetzelfde hangen. Het gevoel dat vader is gevlucht en dat je nog in ouderlijk huis onder het juk van moeder leeft (ook al is die fysiek niet aanwezig). Is het gewoon niet tijd voor jullie om je eigen leven te starten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:43

Deal with it. Jullie zijn volwassenen. Je gaat huis niet uit, hij besluit alleen om samen te wonen voordat jullie huis uit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:46

Dus jij zou jou nog studerend kind ook gewoon achter laten? Ik zit meer met mijn zus dan met mij zelf eerlijk gezegd.

Evelijn: Daar heb je wel een punt...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:53

DeMolenhoek schreef:
Dus jij zou jou nog studerend kind ook gewoon achter laten? Ik zit meer met mijn zus dan met mij zelf eerlijk gezegd.

Achterlaten... Ik vind het vrij gebruikelijk dat studenten op kamers wonen. Al dan niet met financiële ondersteuning.

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:57

Ik zou als ik jou was dan ook het ouderlijk huis uitgaan en voor jezelf beginnen :j Denk dat dat je veel rust in je hoofd gaat geven omdat je op een plek woont die jij hebt gekozen.

Kan je zus geen studiebeurs aanvragen, als ze dan officieel bij jou zou wonen? Dit kan financieel wel wat ruimte scheppen denk ik.

Veel sterkte met deze situatie, kan me niet inbeelden hoe lastig het moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:00

Waarom? Ze woont op 20 minuten van de stad. Niemand is op kamers gegaan. Ze volgt een dure studie, die ze dan zelf zal moeten bekostigen, ik heb ook het geld niet om haar volledig op eigen kost te onderhouden en van mijn vader zal ik geen geld moeten verwachten voor haar. Stufie etc kennen we hier niet hoor. Dat kind kan dat nooit alleen bekostigen. Dus ja, achterlaten ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:05

DeMolenhoek schreef:

Ehhh ja, dat heb ik ook gewoon gedaan en een prachtige relatie met m'n kinderen.
Heel normaal om als je die leeftijd hebt op jezelf te wonen. Wij haar moeder en vader en veel jongere broertje zijn verhuisd en zij mocht met vriendinnen in ons oude huis blijven wonen. Iedereen blij, zij lekker op zichzelf en ik niet meer 1,5 uur enkele reis naar m'n werk.

Bij jou is er iets anders aan de hand , jij hebt een ontzettend moeilijke jeugd gehad, waardoor je het gevoel hebt dat jullie nog niet op jezelf kunnen wonen, en je voelt je verantwoordelijke voor je zus. Dat je vader daar weinig rekening mee houdt is naar.
Maar hij verteld wel ruim op tijd dat ze gaan samenwonen, want zo te lezen heb je nog zeker een jaar om naar iets voor jezelf te gaan zoeken.

Ik begrijp dat jullie geen studiefinanciering kunnen krijgen in België, maar hoe doen andere studenten dat dan ?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:17

Ah je woont in belgie? Dan weet ik wel zeker dat voldoende geld krijgt hoor, als jullie alleen wonen krijgen jullie normaal een beurs (inschrijfgeld is dan 100 euro + elk jaar een vergoeding)
Ik heb ook een vriend die van zijn ouders is weggegaan en ik denk door het ocmw nu x aantal euro per maand krijgt, waardoor hij in een studio woont en gaat studeren, dus mogelijk is het wel!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:21

Wat vervelend allemaal.
Ook ik zou gaan kijken wat er mogelijk is om (of samen) op jezelf te gaan.

Hier in Nederland is een ouder verplicht je te onderhouden tot je 21ste. Hoe dit in België is weet ik niet.
Ik krijg ook elke maand nog geld van mijn vader als "levensonderhoud".

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:23

DeMolenhoek schreef:
Waarom? Ze woont op 20 minuten van de stad. Niemand is op kamers gegaan. Ze volgt een dure studie, die ze dan zelf zal moeten bekostigen, ik heb ook het geld niet om haar volledig op eigen kost te onderhouden en van mijn vader zal ik geen geld moeten verwachten voor haar. Stufie etc kennen we hier niet hoor. Dat kind kan dat nooit alleen bekostigen. Dus ja, achterlaten ja.

Dan zal ze moeten gaan lenen of stoppen met de studie en gaan werken om haar onderdak te kunnen betalen.
Het leven is soms niet eerlijk...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:28

Zoek een appartement voor jou en je zus. Neem de spullen mee die van jullie zijn en die waar je aan gehecht bent. En laat je vader voor zijn oude huis zorgen: huur opzeggen, leeg ruimen, alle abonnementen opzeggen etc.

Los van het praktische, wat een kl*te man zeg. Maar ik denk dat je hem niet kan veranderen. Wat je wel kan beïnvloeden is hoe dit op jou en je zus terugslaat. Je klinkt als een hele fijne sterke meid, je kunt voor jou en je zus veel betekenen.
Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Dammie op 10-06-16 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:28

Ik vind dat sommige mensen nogal hard uit de hoek komen. TS heeft het bepaald niet makkelijk, als je onverwachts zoiets op je dak krijgt is dat nogal nieuws, zeker als je verwacht juist méér steun te krijgen van je vader de komende tijd. Ik kan me heel goed voorstellen dat TS schrikt van het idee op zichzelf te moeten gaan, en bang is dat haar zusje opnieuw 'ontspoort' en vader helemaal niks meer wil bijdragen (financieel of qua tijd in het huishouden)

Een oplossing heb ik niet, wil je wel heel veel sterkte wensen :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:34

http://www.houvast.be/tekst127.shtml

http://www.onlineadvocaat.be/artikels/a ... houdsgeld/
Citaat:
Tot wanneer kinderalimentatie betalen?

De alimentatie blijft in principe verschuldigd zolang het kind zijn opleiding niet heeft voltooid en minstens tot het meerderjarig is. De alimentatieplichtige mag niet stoppen met betalen wanneer het kind 18 is geworden maar wel nog studeert, voor zover de studies een normaal verloop kennen en het kind blijk geeft van voldoende ijver en bekwaamheid. In de praktijk kan dit laatste aanleiding geven tot discussies, waarbij uiteindelijk een rechter het laatste woord heeft. Een aantal principes vloeit evenwel uit de, talrijke, uitspraken, voort:

- de studies moeten een normale voortgang kennen. Tragische familiale omstandigheden of opvoedkundige verwaarlozing kunnen dan weer een verlenging rechtvaardigen;
- de ouderlijke plicht eindigt bij het verwerven van een einddiploma van het hoger onderwijs dat toegang geeft tot de arbeidsmarkt. Een bijkomende studie valt dus in principe niet meer onder de alimentatieverplichting;
- er moet rekening gehouden worden met de eigen inkomsten van de student;
Er moet rekening gehouden worden met de prioritaire onderhoudsaanspraak van het gehuwde kind t.o.v. zijn echtgenoot;
- de ouders moeten niet bijdragen in niet-noodzakelijke meeruitgaven van de student, zoals bv. de eenzijdige beslissing om op kot te gaan.

Er bestaat geen vast systeem om onderhoudsgeld te berekenen in België. Er bestaan evenwel een aantal formules aan de hand waarvan de alimentatie bij benadering berekend kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:35

Storm schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dan zal ze moeten gaan lenen of stoppen met de studie en gaan werken om haar onderdak te kunnen betalen.
Het leven is soms niet eerlijk...

Dan leef ik nog liever zelf op water en brood. Ik heb van mijn ouders niet de nodige kansen gehad en heb nu geen diploma, dat laat ik bij mijn zusje niet gebeuren.

Damned schreef:
Ah je woont in belgie? Dan weet ik wel zeker dat voldoende geld krijgt hoor, als jullie alleen wonen krijgen jullie normaal een beurs (inschrijfgeld is dan 100 euro + elk jaar een vergoeding)
Ik heb ook een vriend die van zijn ouders is weggegaan en ik denk door het ocmw nu x aantal euro per maand krijgt, waardoor hij in een studio woont en gaat studeren, dus mogelijk is het wel!

Dank je, dit is tenminste een reactie waar ik wat mee kan. Dan ga ik dit zeker bekijken en alvast inlichtingen vragen.

Voor de bokkers die denken dat ik een schop onder mijn kont nodig heb: Laat die reacties maar voor wat het zijn. Dankzij de vele schoppen die ik mij zelf heb gegeven sta ik waar ik nu sta. Geloof mij vrij, als er iemand weet hoe oneerlijk het leven is en wat voor gevecht het kan zijn, ben ik het wel. Ik ga niet in een hoekje zitten kniezen en me ellendig voelen, ik ga er alles aan doen dat mijn zus afstudeerd, in haar huis kan blijven etc. Maar soms moet de stoom bij mij er ook eens af, vandaar dit topic. En ja, tuurlijk ben ik ontzettend boos! Omdat mijn vader constant mijn moeder veroordeeld over dat ze niet naar ons heeft omgekeken en hij nu zelf mijn zusje gaat laten zitten.

Blijheid schreef:
Ik vind dat sommige mensen nogal hard uit de hoek komen. TS heeft het bepaald niet makkelijk, als je onverwachts zoiets op je dak krijgt is dat nogal nieuws, zeker als je verwacht juist méér steun te krijgen van je vader de komende tijd. Ik kan me heel goed voorstellen dat TS schrikt van het idee op zichzelf te moeten gaan, en bang is dat haar zusje opnieuw 'ontspoort' en vader helemaal niks meer wil bijdragen (financieel of qua tijd in het huishouden)

Een oplossing heb ik niet, wil je wel heel veel sterkte wensen :(:)

Jij verwoord precies wat ik denk/voel. Ik heb oprecht schrik voor de reactie van mijn zus want ze is nog zeer fragiel en nog altijd er niet volledig bovenop.

Een eigen appartement zoeken lijkt mij zeker beter, maar ik denk financieel beter af te zijn als ik in het huidige huis 1/2 kamers kan verhuren. Dit ga ik nog even verder bekijken en uitpluizen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:39

Wat zitten er toch simpele zielen op bokt :+.
Zo gek is het niet dat TS in de rats zit hierover. Ze is blij dat het eindelijk beter gaat tussen haar en vader en dan gebeurt dit. Vaders laat haar en zusje gewoon in de steek. Waarom zou vaders niet wat minder aan zichzelf denken en de TS en zusje ondersteunen zodat in ieder geval zusje haar opleiding kan afmaken? Sowieso lees ik vaker dat mensen heel simpel zeggen: joh pech gehad, je bent oud genoeg om op jezelf te gaan, maar wie bepaalt dat? Wie kan er kijken in de portomonee van TS en zusje? Wie kan kijken naar hun geestelijke gemoedstoestand? Het is wel hun vader die ze weer voor de zoveelste keer links gaat liggen.
TS ik zou toch een gesprek aangaan met je vader. Desnoods met zijn vriendin erbij, als je dan beter contact kan krijgen. Uitleggen hoe je je voelt en waar je zorgen vandaan komen over o.a. de opleiding van je zusje. Dit kun je het beste doen, als de gemoederen rustig zijn. Ik weet dat je het al geprobeerd hebt, maar ik zou toch blijven volhouden voor nu en hopen dat je vader met een wat betere oplossing gaat komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:41

DeMolenhoek schreef:

Je hebt studiebeurs en als er geen ouders zijn die op jouw adres wonen is die vrij hoog.
Waar is moeder in dit verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:48

Cinderella schreef:
Wat zitten er toch simpele zielen op bokt :+.
Zo gek is het niet dat TS in de rats zit hierover. Ze is blij dat het eindelijk beter gaat tussen haar en vader en dan gebeurt dit. Vaders laat haar en zusje gewoon in de steek. Waarom zou vaders niet wat minder aan zichzelf denken en de TS en zusje ondersteunen zodat in ieder geval zusje haar opleiding kan afmaken? Sowieso lees ik vaker dat mensen heel simpel zeggen: joh pech gehad, je bent oud genoeg om op jezelf te gaan, maar wie bepaalt dat? Wie kan er kijken in de portomonee van TS en zusje? Wie kan kijken naar hun geestelijke gemoedstoestand? Het is wel hun vader die ze weer voor de zoveelste keer links gaat liggen.
TS ik zou toch een gesprek aangaan met je vader. Desnoods met zijn vriendin erbij, als je dan beter contact kan krijgen. Uitleggen hoe je je voelt en waar je zorgen vandaan komen over o.a. de opleiding van je zusje. Dit kun je het beste doen, als de gemoederen rustig zijn. Ik weet dat je het al geprobeerd hebt, maar ik zou toch blijven volhouden voor nu en hopen dat je vader met een wat betere oplossing gaat komen.

Ik denk dat de meeste Bokkers dat wellicht wat botter overbrengen dan het bedoeld wordt , of het wordt anders begrepen dan het bedoeld wordt.

Die ontzettend moeilijke jeugd , de moeder die er niet is , en de vader die nu weggaat. Daar kunnen wij, en ook de TS niets aan veranderen. Dat is een gegeven. En dat is zo te lezen helaas altijd al zo geweest.

Wat wel kan is jezelf voor de duizendste keer een schop onder je kont geven en het samen met je zus een oplossing vinden. Voor jezelf kiezen met z'n tweeën en er iets moois van maken.