Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fenrir schreef:Misschien moeten jullie maar naar de noordpool gaan.
Anne_GTI schreef:Ga erheen en nodig ze uit voor het midzomerfeest om daar actief aan deel te nemen. Als je dat een te grote stap vindt is gewoon een potje voetbal al voldoende om kennis te maken.
bruintje123 schreef:Ik kan me je onrust wel voorstellen hoor.
Voor mij zou het ook wel verschil maken in of het gezinnen zijn of alleen maar alleenstaande mannen.
Weet je dat toevallig?
kan je vader niet eens gaan praten met de gemeente daar. Zodat je ook weet hoe het zit met toezicht en zo.
Nikass schreef:bruintje123 schreef:Ik kan me je onrust wel voorstellen hoor.
Voor mij zou het ook wel verschil maken in of het gezinnen zijn of alleen maar alleenstaande mannen.
Weet je dat toevallig?
kan je vader niet eens gaan praten met de gemeente daar. Zodat je ook weet hoe het zit met toezicht en zo.
Ik kan me dit ook goed voorstellen. Het gaat er wmb niet zozeer om dat het vluchtelingen zijn, want die zijn wmb welkom, maar het is gewoon niet in verhouding 40 op 150. En dan op een plek waar helemaal niets te doen is, is dat niet vragen om verveling en daaruit voortvloeiende overlastgedrag?
Los daarvan verander je daarbij in één keer het hele karakter van een dorp.
Tivoli schreef:Ze mag haar angst toch wel ventileren?
Dat het door haar hoofd speelt wil niet meteen zeggen dat ze niet openstaat voor deze mensen.
Ik kan het wel begrijpen.
Het lijkt me ook voor de vluchtelingen,een weinig ideale plek om 'neergezet' te worden. Niks in de buurt, verveling, weinig vooruitzichten of kansen, hobby's of werk. Lijkt me een formule met vertraagde kans op integratie.
Als ik vluchteling zou zijn,in een wildvreemd en ijskoud land wordt neergezet in the middle of nowhere,geen instanties in de buurt... Zou ik me knap verloren voelen.
Ik snap TS heel goed
soesita schreef:En als jullie ze nou eens gewoon, eender wie het zijn, heel warm onthalen? Vaak worden mensen "slecht" doordat ze zelf slechte ervaringen opdeden. Maar net omdat jullie een klein dorpje zijn zou het toch moeten te regelen zijn dat jullie elkaar allemaal leren kennen? Ik denk aan een leuk welkomsfeest, het organiseren van gemeenschappelijke activiteiten, samen eten en drinken, koken, tuinieren, klussen,...
Die mesnen zijn waarschijnlijk blij als er een programma is, anders vervelen ze zich steendood. En waar ze zelf aan hebben meegewerkt, wat ze zelf samen met jullie hebben opgebouwd, versterkt alleen maar het gemeenschapsgevoel. Zo zijn jullie binnenkort een dorp met 190 mensen.
Resistance schreef:soesita schreef:En als jullie ze nou eens gewoon, eender wie het zijn, heel warm onthalen? Vaak worden mensen "slecht" doordat ze zelf slechte ervaringen opdeden. Maar net omdat jullie een klein dorpje zijn zou het toch moeten te regelen zijn dat jullie elkaar allemaal leren kennen? Ik denk aan een leuk welkomsfeest, het organiseren van gemeenschappelijke activiteiten, samen eten en drinken, koken, tuinieren, klussen,...
Die mesnen zijn waarschijnlijk blij als er een programma is, anders vervelen ze zich steendood. En waar ze zelf aan hebben meegewerkt, wat ze zelf samen met jullie hebben opgebouwd, versterkt alleen maar het gemeenschapsgevoel. Zo zijn jullie binnenkort een dorp met 190 mensen.
Dat is wel een idee inderdaad. We hebben ook wat mensen in het dorp wonen die in de dichtstbijzijnde stad zweeds leren aan vluchtelingen, en die weten er wel raad mee. Echter is het probleem dat ze maximaal 4 maanden mogen blijven en daarna weer wegmoeten en er "nieuwe" komen.