iPhone ' reservekopie maken mislukt'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

iPhone ' reservekopie maken mislukt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 23:20

Oké,misschien dat bokt me kan helpen.
Ik wil graag een reservekopie maken in mijn iCloud, zodat niet alles verloren is als ik mijn telefoon kwijt raak.

Ik blijf maar de melding krijgen dat de kopie is mislukt.
Mijn opslagruimte is leeg,dus dat is hem niet. Mijn telefoon is uiteraard ook aangesloten op WiFi en een stroomnetwerk.
Als ik op 'maak nu reservekopie' druk, krijg ik even een zandlopertje en dan weer de melding dat het mislukt is.
Help?

Afbeelding

8nnemiek

Re: iPhone ' reservekopie maken mislukt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:08

Ik doe het gewoon altijd via itunes, aangesloten op de computer. Dat werkt wel goed.
Hoe vol zit je telefoon? Als je meer dan 5 gig aan foto's/muziek/datat erop hebt dan past een reservekopie niet.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:12

Hoeveel heb je op je telefoon staan inderdaad?
Boven de 5 gb moet je extra opslag kopen in incloud. Je kan ook een kopie op je computer maken, maar dat doe ik zelf liever niet, want dan staat mijn hele laptop vol :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 07:49

Ik heb de optie om foto's op te slaan tijdelijk uitgezet. Het zou alleen gaan om mijn contacten,agenda en notities. Dat is nooit 5gb. :=
iTunes wil onze -verouderde- laptop niet goed draaiend krijgen.
Dit is mijn derde iPhone en bij al mijn andere heb ik nooit problemen gehad.
Er is nu een iOS update beschikbaar maar deze durf ik niet uit te voeren,want dat ben ik alle gegevens kwijt. Als ik bij mijn icloudopslag kijk geeft hij ook aan dat er 5gb van de 5gb beschikbaar is en dat er geen oude reservekopie is -O-

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:51

Welke gegevens ben je kwijt als je een update doet? :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 07:54

Alles, aangezien mijn gehele iCloud leeg is?
En anders alle gegevens die ik de laatste 2 maanden heb toegevoegd (nieuwe contacten, agendaitems en notities).
Ik ben twee maanden geleden overgestapt van mijn iPhone 5s naar een iPhone SE.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:58

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je even wil wachten met updaten, gewoon voor het geval dat er iets mis gaat.
Heb je geen familie/vrienden met itunes en een goede computer, waar je de backup kan bewaren?
Contacten, agenda's en notities staan sowieso op je icloud trouwens, als je dat ingesteld hebt. Ook zonder de reservekopie. Ik krijg nieuwe afspraken en contacten bv meteen op mijn imac binnen.
Heb je foto's uitgezet om op de icloud te zetten, of om in een reservekopie mee te nemen? Die laatste optie ken ik niet namelijk. Ik dacht altijd dat een reservekopie gewoon je complete telefoon kopieert en dat daar ook altijd al je foto's bij zitten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:59

Die van mij zegt trouwens ook altijd dat ik 5 gb vrij heb in de icloud terwijl er toch alle foto's en contacten en afspraken op staan. Geen idee hoe dat kan hoor.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:06

8nnemiek schreef:
Contacten, agenda's en notities staan sowieso op je icloud trouwens, als je dat ingesteld hebt. Ook zonder de reservekopie.

Daar dacht ik ook aan. Als het je enkel/voornamelijk om die gegevens gaat moet je daar eens naar kijken. Dan moet je niet bij reservekopie zijn, maar bij instellingen naar iCloud gaan en daar kan ke aanvinken wat hij moet synchroniseren. Doet hij met enige regelmaat automatisch als ik het goed heb, dus eenmaal aan zetten en dan werkt het.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 08:39

*\o/* bedankt! Het is gelukt.
Bij de opties in opslagbeheer stond blijkbaar Facebook aan. Sinds ik die heb uitgezet, is de reservekopie daarna wel gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:56

Ikheb ook een probleem -O-

Afbeelding
Afbeelding

Verder dan dit kom ik niet..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 09:17

Waarschijnlijk hetzelfde probleem als dat ik had?
Ga naar instellingen > iCloud > beheer opslag. Vink daar zoveel mogelijk onbelangrijke dingen uit zodat je minder dan 5gb over houd in de berekening. (Soms even instellingen app sluiten en opnieuw openen als hij niet automatisch ververst)
Dan reservekopie opnieuw proberen.